Citat:
Ursprungligen postat av
Matadhamster
För min del så är jag läkt men vi ser även ett system som är bland det lättaste i Sverige att bedriva korruption igenom eftersom vi inte kontrollerar vården, inte kontrollerar läkemedelshanteringen och inte kräver att vården leder till positiva resultat och därför inte anser att kompetens är viktigt. Vi ser väldigt många inom vården åka fast för övergrepp många år efter de börjat. Dvs efter åratal av att ha skadat människor inom yrket. Läkemedelsindustrin är även en miljardindustri med psykiskt dåliga människor som måltavlor. Uppenbart så leder inte särskilt mycket läkemedelsbehandlingar till tillfrisknanden, ändå trycker man i patienter många olika läkemedel om dagen på rutin.
Vi ser även väldigt många nättroll, inte bara anonymt utan även öppet, medvetet försöka dreva mot människor de kallar för psykiskt sjuka. Saken är att även om någon skulle vara svårt sjuk, så innebär inte det att vårdpersonal har någon större rätt att få göra vad de faktiskt gör. Men de kommer ur ett arbetsklimat som drivs av pur aggressivitet och människoförakt. Där de även har fria händer att få göra vad de vill så länge det inte blir rubriker.
En annan sak du har rätt i är att läkemedel är ganska dåliga ibland och läkemedelsindustrin vill sälja så mycket som möjligt och påverkar läkare skriva ut mediciner.
Saker man kan göra istället och som i viss mån är topic.
1. Vara i en lugn miljö, om man har mentala åkommor kan man bosätta sig på landet och då är det bra att ha en man ,dels får man sällskap ,dels lite oreda men inte överdrivet mycket. Det kan för några kvinnor med mentala problem bra att ha en man.
2. Äta bra ,studera kost.
3. Försöka få bra kärlek med olika saker ,man kan ha en hund eller katt som man kan älska , det är en sak som håller personer friska
4. Sedan är massage och olika beröringar mycket helande .jag tycker det vore bra att ha en man till det eftersom han har ett naturligt intresse för din kropp ,men det är inte nödvändigt.
Ibland när man gör en beräkning ,så kan en bra man ha vissa fördelar. Samma sak för en man ,en kvinna är mycket fördelaktigt.