2026-02-03, 12:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, inte produktivt, men med ett svenskt medborgarskap i potten så kan du väl fortfarande locka en kvinna från något U-land (förmodligen inte kärlek vid första ögonkastet men i alla fall). Dock värre att vara född i typ Calcuttas slum med ett ofördelaktigt utseende?

Men sen finns det ju en del lirare här som suttit år efter år, och som fått rådet att söka kärring utifrån, och som ändå sitter kvar och mal. Vad tror de egentligen, att det ska komma någon oknullad tonårsjänta och ringa på och erbjuda sig att bli Mrs Encil eller?

Jaa du, så korkade och infantila en del män verkar vara så hade jag inte blivit förvånad om det är just det de tror. Eller anser sig ha rätt till.
Citera
2026-02-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det beror på en felinriktad mödrainstinkt. Kvinnan tar automatisk kontroll över hemmet eftersom hon är en hona och honor bygger bo.

När mannen inte inrättar sig efter hennes regler så placerar hon honom undermedvetet i barnkategorin.

Har tanken aldrig slagit dig att män aldrig tvingar kvinnor att mata dem och städa efter dem? Ändå tar många kvinnor på sig denna uppgift, vad tror du det beror på?

Det beror på att mannen aldrig städar och lagar mat. Frågor på det?

Sen när kvinnor tröttnar är det feminismen som hjärntvättat dem såklart. Det kan ju aldrig bero på män eller hur?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-02-03 kl. 13:07.
Citera
2026-02-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Gamla fördomar kommer att spöka ett tag till, kvinnor kan inte göra om sig på drygt 100 är och resa sig från förtyck och nervärdering som pågått tusentals år. Vi får se hur det ser ut om 100 år. Även här ser man fortfarande mycket av det gamla, d v s att man nervärderar kvinnan, tycker att hon på alla sätt är sämre än en man. Kvinnor och män är inte jämställda än, mycket jobb finns kvar.

Kvinnor som upplever att de har det bättre utan män vill inte ingå relationer.

100 år? Du menar 50 år.
Citera
2026-02-03, 13:10
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo du berättar så bra.

Det enda sättet bli fri från det som tynger dig är att på något sätt bearbeta det.

Det män och kvinnor kan göra är att lyssna på varandra ,utan att reagera negativt på vad den andra säger.

Är det någon man som någon gång har lyssnat på dig ?
Jag har bearbetat allt.

Nej, jag slkte hjälp inom psykiatrin i över 15 år samtidigt som de vägrat mig behandling för trauman, diagnos och utredningar för det och istället har manipulerar mina journaler enot mig för att man ska gå intryck av att jag är galen och inga bevis på någon utsatthet jag berättat om ska finnas kvar eller framkomma i mina journaler. .

Jag har läst igenom det mesta och blir allvarligt talat chockerad över att man systematiskt och strukturellt arbetar för att mörklägga alla slags utsattheter patienter inom den psykiatriska vården berättar om för att undkomma ansvar och medvetet manipulera fram bilder av "galna kvinnor".

Man har påstått att hag aldrig utsatts för något, om jag utsatts för något var det inte något allvarligt och jag var isåfall galnare ön de förövare jag berättat om eller mer våldsam än situationer där jag blivit utsatt. Slutligen printade jag ut nödvärnsrätt och läste lusen av dem och berättade att det är olagligt även att slå, våldta och skada mig och att även jag har laglig rätt attt försvara mig vid situationer där jag blir misshandlad eller påhoppad. Att jag t.ex får sparka mot någon som attackerat mig och börjat slå mig, utan att jag anses vara våldsamt agerande.

Så fort jag berättat om något har de förvrängt cad som sagts om de överhuvudtaget har skrivit in något. Generellt har de aldrig skrivit in saker jag berättat om i mina journaler och istället klagat på att jag är "osammanhängande " eftersom de aldrig vetat vad jag pratar om, år efter år efter år.

På 15 år av att ha sökt vård för trauman, har det aldrig hänt att en enda person sagt att man inte får skada mig, man har aldrig visat mig empati och medmänsklighet. Man har aldrig sagt att något jag utsatts för varit fel och man har aldrig ställt följdfrågor om hur jag mått av andra människors beteenden, brott eller utsatthet.

Jag har blivit stark helt ensam, för att jag aldrig fått något val att klara av saker på något annat sätt än mitt eget vis.

Jag sökte vård. Det står i mina journaler till och med att jag sitter och gråter i samtal och säger att jag ska söka (vidare) hjälp för PTSD. 12 år innan jag skrev ut mig för att man mixtrar med mina mediciner för att jag inte ska kunna utbilda mig. Dvs frånhåller mig adhd-mediciner för att tvinga mig kvar i utsatthet, fattigdom och sjukskrivning. Man har i många år utsatt mig för misshandel genom läkemedel genom att neka mig fungerande mediciner och medvetet göra mog mycket dålig med läkemedel jag inte tål och därefter manipulera informationen genom att ljuga om biverkningar, unfädanhålla dem och påstå att resultaten är goda.
Citera
2026-02-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag har bearbetat allt.

Nej, jag slkte hjälp inom psykiatrin i över 15 år samtidigt som de vägrat mig behandling för trauman, diagnos och utredningar för det och istället har manipulerar mina journaler enot mig för att man ska gå intryck av att jag är galen och inga bevis på någon utsatthet jag berättat om ska finnas kvar eller framkomma i mina journaler. .

Jag har läst igenom det mesta och blir allvarligt talat chockerad över att man systematiskt och strukturellt arbetar för att mörklägga alla slags utsattheter patienter inom den psykiatriska vården berättar om för att undkomma ansvar och medvetet manipulera fram bilder av "galna kvinnor".

Man har påstått att hag aldrig utsatts för något, om jag utsatts för något var det inte något allvarligt och jag var isåfall galnare ön de förövare jag berättat om eller mer våldsam än situationer där jag blivit utsatt. Slutligen printade jag ut nödvärnsrätt och läste lusen av dem och berättade att det är olagligt även att slå, våldta och skada mig och att även jag har laglig rätt attt försvara mig vid situationer där jag blir misshandlad eller påhoppad. Att jag t.ex får sparka mot någon som attackerat mig och börjat slå mig, utan att jag anses vara våldsamt agerande.

Så fort jag berättat om något har de förvrängt cad som sagts om de överhuvudtaget har skrivit in något. Generellt har de aldrig skrivit in saker jag berättat om i mina journaler och istället klagat på att jag är "osammanhängande " eftersom de aldrig vetat vad jag pratar om, år efter år efter år.

På 15 år av att ha sökt vård för trauman, har det aldrig hänt att en enda person sagt att man inte får skada mig, man har aldrig visat mig empati och medmänsklighet. Man har aldrig sagt att något jag utsatts för varit fel och man har aldrig ställt följdfrågor om hur jag mått av andra människors beteenden, brott eller utsatthet.

Jag har blivit stark helt ensam, för att jag aldrig fått något val att klara av saker på något annat sätt än mitt eget vis.

Jag sökte vård. Det står i mina journaler till och med att jag sitter och gråter i samtal och säger att jag ska söka (vidare) hjälp för PTSD. 12 år innan jag skrev ut mig för att man mixtrar med mina mediciner för att jag inte ska kunna utbilda mig. Dvs frånhåller mig adhd-mediciner för att tvinga mig kvar i utsatthet, fattigdom och sjukskrivning. Man har i många år utsatt mig för misshandel genom läkemedel genom att neka mig fungerande mediciner och medvetet göra mog mycket dålig med läkemedel jag inte tål och därefter manipulera informationen genom att ljuga om biverkningar, unfädanhålla dem och påstå att resultaten är goda.

Jo man bara för att man har en position som t.ex läkare så gör det en inte till en högre person. Någon som hjälper dig är på samma nivå som dig tycker alla fall jag. Samma sak bara för man är man gör det inte att man är på någon högre nivå.

Fantastiskt att du har rehabiliterat dig själv verkligen starkt gjort.

Man önskar att så många som möjligt kan vara på din sida och hjälpa dig och tro på vad du säger är sant.
Senast redigerad av Prepper 2026-02-03 kl. 13:23.
Citera
2026-02-03, 13:35
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Sen när kvinnor tröttnar är det feminismen som hjärntvättat dem såklart. Det kan ju aldrig bero på män eller hur?

Hur klarar sig män som bor ensamma då? Svälter de ihjäl?
Citera
2026-02-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur klarar sig män som bor ensamma då? Svälter de ihjäl?

De köper pizza. Hur tror du annars 3+ pizzerior går runt på samma gata?
Citera
2026-02-03, 13:39
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Okey, jag har inte städat idag men jag har tvättat och lagat mat, och maten kommer stå på bordet när min kärring kommer hem sen. Men eftersom mannen aldrig städar och lagar mat enligt dig så kanske jag borde gå och få utträtt om jag är född med fel kön eller hur?
Citera
2026-02-03, 13:45
Medlem
Citat:
Okey, jag har inte städat idag men jag har tvättat och lagat mat, och maten kommer stå på bordet när min kärring kommer hem sen. Men eftersom mannen aldrig städar och lagar mat enligt dig så kanske jag borde gå och få utträtt om jag är född med fel kön eller hur?

Din kärring har väl fel kön som inte bygger bo, ruvar dig och trycker ner uppspydd mat i halsen på dig.
Citera
2026-02-03, 14:08
Medlem
448s avatar
Citat:

Du har väl en latinobrud , du åker på stryk om hon kommer hem o du ligger i soffan med en arboga 10.2 o flottig nätbrynjetröja me ketchupfläckar o fiser äggizar
Citera
2026-02-03, 14:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Det där är ett icke -svar. Kan du inte ge mig att jag i alla fall har en poäng?
Citera
2026-02-03, 14:45
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Kvinnor överskattar ofta hur mycket de faktiskt gör i hemmet.

Det är intressant, efter att ha varit sambo i 10+ år kan jag konstatera, efter att ha blivit singel, att jag äter hemlagad mat betydligt mer och att det är betydligt renare på hemmaplan än när jag hade sambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in