2026-02-03, 11:51
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Stämmer, SÄPO utreder ju säkerligen parallellt om Nyberg, som inte bara har känsliga uppdrag i diverse utskott och styrelser i sin roll som Riksdagsledamot utan även är (tjänstledig) kriminalinspektör vid NOA, är föremål för exempelvis utpressning givet att hon brukar och därmed köper narkotika.

Något annat än en fullständig genomlysning av Nybergs förehavanden är ju m a o otänkbart, givet att hon genom sitt beteende är en uppenbar säkerhetsrisk på flera plan.

Jag har sagt det förut men säger det igen då tråden är lång...

Katja borde frihetsberövats omgående, SÄPO borde gjort husis i hem, kontor, bil, sommarstuga, båt etc. Och tömt alla mobiler/datorer och annat intressant. Och hom borde fått ett snabbspår i labbet så svaran bara tog några timmar. Utrustningen finns hos tull, sjukhus och NFC (om det heter så numera).

Sedan kunde man släppa henne. Ett sådant förfarande borde vara kontraktsbundet kopplat till säkerhetsklass och särskilda uppdrag.
Citera
2026-02-03, 12:31
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag vågar gissa att hon i första hand ska mjölka sin riksdagslön, och sedermera riksdagspension, så långt det går. Kan nog bli riktigt svårt att komma tillbaka i politiken eller polisen efter det här - ingen kommer att ta henne på allvar.
Utifrån vad hon redan uttalat, så stämmer detta. Hon kommer sitta på en fallskärm på 1,6 miljoner brutto över de kommande 2,5 åren. Under de åren kommer hon inte att jobba, eftersom alla intjänade inkomster kvittas mot riksdagspensionen.

Frågan är om även blir utköpt från Polisen, eller om hon får sparken. Kvar kan hon omöjligt bli.

Logiskt vore det väl rimligt att använda två år till att bygga upp nån form av eget företag utan att ta ut lön.
Citera
2026-02-03, 12:47
Medlem
Älska hennes ursäkt för att sitta kvar som politisk vilde.

-Jag är skyldig mina röstare det.

Trooooor inte riktigt att dom vet vem dom röstade fram och tveksamt om dom vill att hon sitter kvar. men ja, det är som redan konstaterat en smaskig lön och fallskärm som lockar så klart.
Citera
2026-02-03, 12:49
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Jag har sagt det förut men säger det igen då tråden är lång...

Katja borde frihetsberövats omgående, SÄPO borde gjort husis i hem, kontor, bil, sommarstuga, båt etc. Och tömt alla mobiler/datorer och annat intressant. Och hom borde fått ett snabbspår i labbet så svaran bara tog några timmar. Utrustningen finns hos tull, sjukhus och NFC (om det heter så numera).

Sedan kunde man släppa henne. Ett sådant förfarande borde vara kontraktsbundet kopplat till säkerhetsklass och särskilda uppdrag.
Det vore rimligt men mer troligt är att polisen inte sparkar uppåt i näringskedjan för de då riskerar att bli uppätna.
Om de skulle ge sig på politiker och företagare i finrummen skulle de avslöja att hyckleriet är brutalt och det skulle underminera deras eget narrativ om att samhället är gott och de själva är goda riddare.

Därför sparkar de neråt och plockar in Kjell Kriminell till volta 155.
Det är som plockepinn, de tar de översta pinnarna först och eftersom pinnhögen hela tiden fylls på med nya low-lifes kommer de aldrig till botten helt enligt plan.

Nu hade Katja otur och fastnade på grund av eget försåt, annars brukar narkotikabrott vara ett spaningsbrott.
Polisen kan alltså välja vilka samhällsgrupper som ska åka fast genom att rikta sina spaningsuppdrag och det är politiskt bekvämt att rikta in sina attacker på "Operation Gåsen" istället för "Operation Maktens Korridorer".
Senast redigerad av Kungenshora 2026-02-03 kl. 12:55.
Citera
2026-02-03, 13:21
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det vore rimligt men mer troligt är att polisen inte sparkar uppåt i näringskedjan för de då riskerar att bli uppätna.
Om de skulle ge sig på politiker och företagare i finrummen skulle de avslöja att hyckleriet är brutalt och det skulle underminera deras eget narrativ om att samhället är gott och de själva är goda riddare.

Därför sparkar de neråt och plockar in Kjell Kriminell till volta 155.
Det är som plockepinn, de tar de översta pinnarna först och eftersom pinnhögen hela tiden fylls på med nya low-lifes kommer de aldrig till botten helt enligt plan.

Nu hade Katja otur och fastnade på grund av eget försåt, annars brukar narkotikabrott vara ett spaningsbrott.
Polisen kan alltså välja vilka samhällsgrupper som ska åka fast genom att rikta sina spaningsuppdrag och det är politiskt bekvämt att rikta in sina attacker på "Operation Gåsen" istället för "Operation Maktens Korridorer".

Du har nog rätt. Men jag tänker att det borde stå med i uppdrags och arbetskontraktet ör RS och särskilda utskott. Samt så klart för höga poliser. Då blir det inte så mycket tjafs. Om man pissar positivt på snabbtest och inte omgående kan hala upp ett relevant recept borde det bara ren byråkrati. Tjoff-tjoff bara. Det är ju sådant man har SÄPO till tänker jag.
Citera
2026-02-03, 13:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Varifrån kommer den uppgiften? Länk tack!

Uppgiften kommer från kontot påpassligt med nicket "MuhammedsArsle"
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
BREAKING NEWS !!

Blev lite skum på namnet på preparatet.
Att det hör inte inte till de vanliga berusningsmedlen.

Det verkar ineffektivt redan från början att berusa sig med,
eftersom det måste omvandlas i kroppen.

Någon skojade med mitt inlägg att Katja skulle ha tvättat
ansiktet med butandiolen för att ta bort sminket.

Det var kul, men fick mig att faktiskt tänka till
om att jag sett Butandiolen som mjukningsmedel som användes i
många kosmetikaprodukter rätt allmänt !!!

Här finns en komplex artikel om att butandiolen används sedan många år tillbaka
inom kosmetikaindustrin:

https://www.cir-safety.org/sites/default/files/aldiol032018FR.pdf

Det kan i så fall förklara att det finns spår av denna produkt.
Tex ögonmascara är en sådan produkt som kan innehålla butandiol.

När folk pratar om lösningsmedel för att berusa sig så är det
många som tänker sig tillbaka till 1970-talet
då thinner-sniffningen var inne.

Detta är det inte fråga om här precis ?
En sorglig period då.

Butandiolen är dock inte sniffbart. Den är inte tillräckligt flyktig för det.
Saxat ur inlägget:
Det kan i så fall förklara att det finns spår av denna produkt.
Tex ögonmascara är en sådan produkt som kan innehålla butandiol.
Naturligtvis är detta inlägg skrivet av någon som är förblindad av sin egen tro på Katjas moral, men att Katja har fått i sig butandiolet genom smink är tydligen det mest troliga enligt detta inlägg.
Citera
2026-02-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand

Trooooor inte riktigt att dom vet vem dom röstade fram och tveksamt om dom vill att hon sitter kvar. men ja, det är som redan konstaterat en smaskig lön och fallskärm som lockar så klart.

Alla politiker har väl haft det argumentet sedan långt tillbaka?

Vem tackar nej till en fin månadslön några extra månader/år? Ingen kommer tacka henne om hon lyfter på huvudet och blottar halsen.
Citera
2026-02-03, 13:52
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Utifrån vad hon redan uttalat, så stämmer detta. Hon kommer sitta på en fallskärm på 1,6 miljoner brutto över de kommande 2,5 åren. Under de åren kommer hon inte att jobba, eftersom alla intjänade inkomster kvittas mot riksdagspensionen.

Frågan är om även blir utköpt från Polisen, eller om hon får sparken. Kvar kan hon omöjligt bli.

Logiskt vore det väl rimligt att använda två år till att bygga upp nån form av eget företag utan att ta ut lön.
Hon har redan en detektivbyrå registrerad. Hon får försöka få fart på den..
Citera
2026-02-03, 13:53
Medlem
Blifullidags avatar
Ändå intressant att hon är snut och att hon jobbade inom Rejvkommissionen.
Där hon försökte sätta dit ungdomar för kriminell narkotika också känt som knark.

Jävla hora. Hahaha
Citera
2026-02-03, 13:55
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand

I riksdagsvalet 2022 fick Katja Nyberg totalt 541 personröster enligt Valmyndigheten.
Jag tror nog att de flesta idag ångrar sitt val.
Citera
2026-02-03, 14:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Stämmer, SÄPO utreder ju säkerligen parallellt om Nyberg, som inte bara har känsliga uppdrag i diverse utskott och styrelser i sin roll som Riksdagsledamot utan även är (tjänstledig) kriminalinspektör vid NOA, är föremål för exempelvis utpressning givet att hon brukar och därmed köper narkotika.

Något annat än en fullständig genomlysning av Nybergs förehavanden är ju m a o otänkbart, givet att hon genom sitt beteende är en uppenbar säkerhetsrisk på flera plan.

SÄPO har lite mer "obyråkratiska" regler när det gäller att hämta in information från till exempel mobiltelefoner än vad den vanliga polisen har.

Det är ju inte snyggt om Katjas telefon korsar vägen med de kriminella gängtoppar som polisen har under lupp före helgerna med ett urverks precision.

Att Katja sedan öppnar zippåsen redan i bilen före helgen har faktiskt Martin Melin som själv är före detta polis och politiker redan kritiserat.

Att SÄPO skulle sitta på sina filttofflor och avvakta när rikets säkerhet är satt på spel av Katja är inte trovärdigt. Det vore faktiskt lite kul att få läsa Katjas personakt hos SÄPO.
Citera
2026-02-03, 14:09
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Vem? Vad?

Är det Butandiol som påträffats i analyssvaret?
Inte enbart i så fall, då snabbtestet visade på Kokain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in