Citat:
Tack för formuleringen. Du skriver fantastiskt bra. Just att Anna ständigt kämpar för att "äga" historier är exakt det ord som saknats. Allt hon företer sig brukar sluta i någon slags katastrof. Som måste förklaras eftersom det alltid alltid beror på Anna och hon absolut inte vill att det ska komma fram. Då går hon hem och snidar lite på historien tills narrativet ägs av henne själv.
Exakt vad jag tror också.
Gällande Fångarna på Fortet:
För att rekapitulera lite - Det var inte senaste gången hon eller F kanske stal en kamera (som flera förtydligat nu
). Men det var senaste gången hon hade "panikångest" i 8 timmar. Hon postade även sitt normala pladder om att bara göra sånt som känns rätt i hjärtat osv efteråt. Innan hon skickades hem, hann hon (eller om det var någon annan som la upp en bild där hon syntes?) lägga upp på insta hur de förberedde sig på Fortet. Hon höll i en pilbåge. Hon kan ha siktat på någon på skoj, jag kommer inte ihåg.
Men ja, min känsla är såklart att hon blev hemskickad ofrivilligt. Sen skulle hon som vanligt försöka äga historian och få det att låta som att hon själv avböjde pga något som kändes fel i hjärtat. Förhoppningsvis kommer någon en vacker dag in i tråden och berättar vad som hände.
Annas sorti från Fortet är.denna tråds vita val
Gällande Fångarna på Fortet:
För att rekapitulera lite - Det var inte senaste gången hon eller F kanske stal en kamera (som flera förtydligat nu
). Men det var senaste gången hon hade "panikångest" i 8 timmar. Hon postade även sitt normala pladder om att bara göra sånt som känns rätt i hjärtat osv efteråt. Innan hon skickades hem, hann hon (eller om det var någon annan som la upp en bild där hon syntes?) lägga upp på insta hur de förberedde sig på Fortet. Hon höll i en pilbåge. Hon kan ha siktat på någon på skoj, jag kommer inte ihåg.Men ja, min känsla är såklart att hon blev hemskickad ofrivilligt. Sen skulle hon som vanligt försöka äga historian och få det att låta som att hon själv avböjde pga något som kändes fel i hjärtat. Förhoppningsvis kommer någon en vacker dag in i tråden och berättar vad som hände.
Annas sorti från Fortet är.denna tråds vita val

Den här fikusen som var hennes bästaste bästa vän för något år sedan, han som arbetade med att slåss för barns rättigheter, är han kvar i Annas stall? Jag blev aldrig riktigt klok på varför han höll på med vad han nu lyfte fram som särskilt viktigt, men Anna hakade väl på där med något ömmande fall hon som vanligt inte hade koll på. Någon unge som fått stryk och sedan dök Jockbois brorsa Krippibois dotter upp och var som av en slump alldeles särskilt ömmande och söt och Anna fick leka låtsasfarmor en hel vecka. Jag tror det är vad de unga kalla för "content".
Den som till slut ägde hela den historien blev såklart Jockiboi. Men Anna använde både skohorn och livrem så skickligt att hon efter en tid fick ta hand om kronarvingen själv, Jockibois bebis. I och med det blev hon accepterad som en i den dysfunktionella familjen.
Bögen från Smögen, eller om det var Sigtuna? blev ju anklagad för något skumt förra året. Har dock glömt vad det var. Däremot hade han en seriös advokat han anlitade för att rädda en särskilt ömmande unge som hamnat i statens trångmål. Har ingen aning om hur bra eller dålig hon är, men Anna har ju flera gånger lyft fram henne som en kvinna värd att följa och hylla. Eftersom det är hon, den äldre advokaten, som gör allt jobb. Bögen är den som lyfter problemet. Anna är den som försöker beskriva skeendet/orättvisorna de andra kämpar för. Eftersom ingen i den här tråden riktigt förstått vad som hänt och varför, mer än att det är någon unge som eventuellt tvångsomhändertagits från sin mamma och nu vill mamman ha sin unge tillbaka. Eller? Anna enda jobb är att fälla en offentlig krokodiltår för att vi alla ska veta att det är hennes historia, som hon nu äger och att hon kämpat i hela sitt liv för barns rättigheter. Bögen åker ut med badvattnet medan advokaten denna vecka är Anna nyaste bästaste bästa vän. Men nu är Mello igång och Anna kan mycket väl få ett inglasat diplom säger att hennes ABC blir invald i Hall of Fame. Och då kommer hon snart visa upp en helt annan ny artist som hon stöttat och hjälpt genom hela karriären och som när son helst får åka finlandsfärja och framföra sin hit ett par gånger. Själv skulle jag vilja åka finlandsfärja och se Anna sjunga ABC ihop med smurfarna.
Nervös som en gnu på savannen
Han svamlar så man blir yr i mössan! Orden som kommer ut ur denna glappkäft är Mamacitas ord. Det svamlas om Gud och Jesus. Och detta evinnerliga filtren som används av Tooket
Vad är grejen liksom
???