2026-05-20, 10:07
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Anna Books pappa hette Juan Monserrat-Ballester

Så hon har gjort som "alla riktiga spanjorer gjort"

Tagit namnet Anna Maria Monserrat Book
Hon har säkert gjord det i fantasin. Hon är fortfarande registrerad som Toledano Book och därmed gäller inte ansökningar under det namnet. Det är väl typ bedrägeri? Jag minns en gång när jag skulle flyga någonstans och namnet på passet stämde inte med det felstavade namnet på biljetten. Det blev ett jäkla liv.
Citera
2026-05-20, 10:14
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vi vet att det handlar om ansökan av pass, det framgår av dokumentet. Å andra sidan är hon på avdelningen för utrikes frågor. Då skulle det ju kunna handla om att hon förnyar sitt svenska pass från Spanien.

Att hon söker pass i nytt namn gör att man tänker på skilsmässa (vilket jag egentligen inte tror). Eller att hon bytt namn av någon annan anledning. De kanske bara ska skilja sig "på pappret"? Kanske man kan få något bidrag som arbetslös ensamstående (hemlös) i Sverige eller Spanien? Om hon inte är skriven på någon adress så anses hon ju som hemlös. Kanske hon fiskar efter en hyreslägenhet i något av länderna till sig själv eller något av barnen?
Nej, jag tror inte heller hon skulle skilja sig så lättvindigt. Det hade nog både vi och Roberta blivit varse. Eller så är de bara rörande överens och hanterar detta som vuxna människor. Fast mest troligt är nog som du skriver, att det är något fuffens på gång.

Som hemlös får man ingen hyresrätt i Sverige. Det var länge sedan. Som hemlös kan du få en biljett till ett härbärge och en sopplunch. Och barn? Det är ju snarare barnbarn hon kämpar för att få. Tror mer att det är något lurigt de tänker göra med pengarna. Om de nu får huset sålt.
Citera
2026-05-20, 11:49
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om man följer din länk och klickar på Annas eller Robertas namn står det: Personen kan inte hittas. Så det är märkligt att du hittade dem.

Det betyder inte nödvändigtvis att personerna inte är folkbokförda på adressen, det kan bero på att personerna har valt att ta bort sina uppgifter på bla Ratsit och MrKoll.

Det går bra att ringa till Folkbokföringen för att få korrekta uppgifter.
Citera
2026-05-20, 12:24
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Precis, så står det för mig också, den enda jag kommer in på är Antonio och där står det att det är bara han som bor i huset och att det finns ingen bil på den adressen.

Du kan ringa Folkbokföringen för att få exakt besked.

Du kan också kontakta Transportstyrelsen för att få uppgifter om bilen.
Citera
2026-05-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Varför använder hon sitt "flicknamn" Monserrat Book, istället för sitt gifta namn Toledano Book?
(Monserrat var hennes fars namn, som hon aldrig använt tidigare).
Kanske man kan få spanskt pass om man har en spansk förälder som varit bosatt i landet?
I Spanien även Italien behåller kvinnan sitt flicknamn vid giftemål. Således har Tooket lagt till pappans efternamn vilket hon aldrig burit då hon vart till under falska förespeglingar Den mallorcanska stackars polisen vart förförd av den partajande mamma Mariita vi en vistelse på ön TookAnna löper nu linan ut och tar även pappans namn. Hon har säkert frågat sina halvsyskon om det var okej. Härmed har hon blivit mer spanjor än Halmpyntet
Citera
2026-05-20, 13:02
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det betyder inte nödvändigtvis att personerna inte är folkbokförda på adressen, det kan bero på att personerna har valt att ta bort sina uppgifter på bla Ratsit och MrKoll.

Det går bra att ringa till Folkbokföringen för att få korrekta uppgifter.
Det var ju det jag skrev.
Orka ringa, det lär visa sig.
Att de ev flyttat utomlands var en tydlig spekulation och inte ett påstående
Citera
2026-05-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var ju det jag skrev.
Orka ringa, det lär visa sig.
Att de ev flyttat utomlands var en tydlig spekulation och inte ett påstående

Om de utvandrat till annat land brukar det stå att de utvandrat och vilket datum. Jag använder ratsit mycket i mitt extraknäck (letar upp försvunna personer, personer som gömmer sig osv, borttappade släktingar och släktforskar åt andra) Min gissning är att de har tagit bort sig från sökningar, det har jag själv gjort och jag hittas inte på varken Ratsit eller MrKoll men via folkbokföringen hittas man om man kontaktar dem
känns ju väldigt konstigt att bara Antonio är folkbokförd i villan, men det är ju också så att eftersom han är så pass gammal så kan inte Anna dölja hans uppgifter och han känns ju i DET sammanhanget rätt obrydd. Varför Anna då har tagit bort sin sökbarhet kan vi bara spekulera kring, alla vet ju var hon bor iaf men jag tror att hon gör det enbart för att skapa lite skvaller och spekulationer kring henne.
Citera
2026-05-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan
Om de utvandrat till annat land brukar det stå att de utvandrat och vilket datum. Jag använder ratsit mycket i mitt extraknäck (letar upp försvunna personer, personer som gömmer sig osv, borttappade släktingar och släktforskar åt andra) Min gissning är att de har tagit bort sig från sökningar, det har jag själv gjort och jag hittas inte på varken Ratsit eller MrKoll men via folkbokföringen hittas man om man kontaktar dem
känns ju väldigt konstigt att bara Antonio är folkbokförd i villan, men det är ju också så att eftersom han är så pass gammal så kan inte Anna dölja hans uppgifter och han känns ju i DET sammanhanget rätt obrydd. Varför Anna då har tagit bort sin sökbarhet kan vi bara spekulera kring, alla vet ju var hon bor iaf men jag tror att hon gör det enbart för att skapa lite skvaller och spekulationer kring henne.
Ska man utvandra får man inte ha kvar skulder mm. Måste vara helt blank. En kompis fick vänta
1 år då ett lån var tvunget att vara färdigamorterat innan utvandring. Tror inte familjen Book är skuldfria...
Citera
2026-05-20, 18:15
Medlem
Från stories: Anna har intervjuats av Alexander Pärleros.

Äntligen kan Anna vara säker på att hon var den smartaste i rummet iaf ...

Ska bli kul att se Alexander sitta med halvöppen mun och säga "jäklaaar" medan Anna skrävlar på om sitt liv och sina sjukdomar.
Citera
2026-05-20, 20:40
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan

Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Ska man utvandra får man inte ha kvar skulder mm. Måste vara helt blank. En kompis fick vänta
1 år då ett lån var tvunget att vara färdigamorterat innan utvandring. Tror inte familjen Book är skuldfria...
Det är nog ganska exakt fyra år sedan gubben dog. Det är väl ett under i sig att de har kvar några pengar från den vändan. Jag tror de i alla fall borde haft råd att lösa sina kronofogdsskulder. Och det är väl tre år från det innan man är prickfri. Det skulle kunna vara det som var startskottet som fick Anna att sadla apostlahästarna och söka spanskt medborgarskap eller pass eller vad det nu är hon inte måsta ha för att åka till ett annat EU-land?
Å andra sidan hade jag en kollega som hastigt och lustigt slutade att dyka upp på jobbet och försvann. Flera år senare fick vi höra att han bodde i en annan världsdel och han hade både prickar och skulder. Efter ett år upphörde hans adress på Ratsit och han förklarades vara antingen död eller utflyttad utomlands.
Citera
2026-05-20, 22:03
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Priset på residenset i Suckunge sänktes direktbmed 200 000 kr till 6 995 000 efter de två första visningarna.

Men Boolis värdering är 5 270 000 kr (spannet 4 810 000 – 5 730 000 kr)
Citera
2026-05-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros

Det finns ingen sån lag. Känner till flera som flyttat utomlands med skulder/lån. Det går utmärkt att betala sånt även från andra länder. Vet flera som bosatt sig både i Spanien och Thailand med allt från studieskulder till bostadslån. En nära vän till mig flyttade till Spanien samtidigt som Covid bröt ut. Han har kvar sitt hus i Sverige som han ibland hyr ut över lite längre perioder men använder som sommarhus. Det är belånat ganska rejält men han amorterar ju på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in