Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-02, 12:37
Medlem
Abelssuns avatar
Jag tycker ingen av låtarna hittills känns som en stark kandidat för Europa. A-teens låt var ju riktigt tjatig och Greczulas lika så. Nä, får hoppas på bättre låtar på lördag. Hela programmet var avslaget.
Citera
2026-02-02, 17:26
Medlem
Den där Indra var ju helt otroligt kass. Hela utstrålningen var ju stjärnskott men det föll platt när hon öppnade munnen och sjöng falskt och i fel tonart. Usel röst.
Citera
2026-02-02, 17:33
Medlem
peterZiipens avatar
Ska bli spännande att se oddsen för deltävling 2, när de går live imorgon. Bransta City Släckers har i nuläget sämst odds att vinna hela Mello (x101), samtidigt som de går ut sist i lördagens deltävling. Det nummer som går ut sist i en deltävling brukar nästan alltid vara en av storfavoriterna för avancemang.
Citera
2026-02-02, 18:16
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Den där Indra var ju helt otroligt kass. Hela utstrålningen var ju stjärnskott men det föll platt när hon öppnade munnen och sjöng falskt och i fel tonart. Usel röst.

Hon sjunger ju bra och har ett unikt ID. Eller vill du ha fler autotune-röster?
Citera
2026-02-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Kanske såg jag fel men var det inte så att Junior "taffsade" lite på Gina? När dom diskuterade höfter och hon satt bredvid honom? Tycker det verkade som hon blev lite obekväm och snabbt gick vidare och sopade det under mattan. Han kanske kommer undan med sånt i egenskap av homo men man minns ju vilket liv det blev när Flinck la handen på någons röv

Missade detta gjorde han det
Citera
2026-02-02, 22:04
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
3888 bidrag har skickats in, fler än 1000 jämfört med förra året. Imponerande. Denna nya metod kanske funkar.
Och ingen av de låtarna var bättre än Copacabana låtens. Den tog en annans plats
Citera
2026-02-02, 22:06
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ska bli spännande att se oddsen för deltävling 2, när de går live imorgon. Bransta City Släckers har i nuläget sämst odds att vinna hela Mello (x101), samtidigt som de går ut sist i lördagens deltävling. Det nummer som går ut sist i en deltävling brukar nästan alltid vara en av storfavoriterna för avancemang.
Vet en som har din Avatar som strumpor
Citera
2026-02-02, 22:10
Medlem
Solglimtsjakts avatar
Varför ska det läggas så mycket tid på sexuella saker på melodifestivalen och dragqueens nej förlåt, "dragdrottningarna"? Har det alltid varit det? Jag minns inte att det var så när jag var barn och Lena Philipsson sjöng "Ont det gör ont" - lite utmanande dans kanske. Det var väl det mest chockerande på den tiden. Iofs fanns väl aristgruppen som sjöng La dolce vita. Mja, det kanske alltid varit så.

Men t.ex. när Gina tar upp att en hinduisk gud vid namn "Indra" som artisten Indra, blev bestraffad att ha tusen vaginor över hela sin kropp. Och sen drar hon över det till KAJ i bastun, svampdödande medel.. Usch! Inget som är acceptabelt för ett barnprogram enligt mig. Stackars tjej som inte kan göra något annat än att skratta, vad ska man göra i hennes situation liksom? Bläää! Det är för mycket fokus på hbtbq och könsorgan och för lite fokus på själva artisterna och musiken tycker jag.
Citera
2026-02-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Gina och Hampus var stabila 6/10. Hampus kommer bli bättre till senare, lite tunt just ikväll och Gina är som hon är. Det var första veckan, dom kommer bli mer bekväma, första veckan är alltid lite tunn. Var det folk som såg framemot Gina 2012? Skriv inte att Edwin och Keyyo var bättre för att ni inte gillar Gina, ska man bedöma programledare, ska man bedöma prestationen och inte tycket. A-teens, vilket show, så även Greczula. Båda två kommer ligga I snacket som vinnarkandidater tävlingen ut.

Skönt med Gina och Hampus som programledare, allting är bättre än Edwins bögskämt.
Citera
2026-02-03, 00:46
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Och ingen av de låtarna var bättre än Copacabana låtens. Den tog en annans plats

Gissningsvis är Lilla Al-Fadjis låt en skräplåt med.

Gissningsvis så kommer Sanna Nielsen som är sista tävlande ut, rädda tävlingen i år med en bra låt så man glömmer man att de övriga 29 var helt värdelösa. Det enda man minns från 20 talet är ju vinnaren + nån låt till och freaklåten med nåt miffo.
Citera
2026-02-03, 02:30
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Hon tar över och bossar från de andra i gruppen. Varför får Sara knappt säga något?

Lite ironiskt att hon är så stor i truten.
Citera
2026-02-03, 05:59
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Gissningsvis är Lilla Al-Fadjis låt en skräplåt med.

Gissningsvis så kommer Sanna Nielsen som är sista tävlande ut, rädda tävlingen i år med en bra låt så man glömmer man att de övriga 29 var helt värdelösa. Det enda man minns från 20 talet är ju vinnaren + nån låt till och freaklåten med nåt miffo.
Jag vill se min stora idol i tävlingen köra alla låtar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in