2026-02-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Enligt texten så var det tydligen hennes man som hade kontakt med Epstein och när familjen ändå var på semester i närheten så blev de inbjudna till en ”lunch”.

Stod det kanske skäggbiff och fetta-ost på menyn?
Citera
2026-02-02, 17:44
Medlem
JoakimBalls avatar
FN har/är ju varit ett av de största organen som snor pengar från länder å dess invånare, så i detta fall handlar det nog inte om pedofili -- om jag får gissa.. ska bli intressant att se hur det utvecklar sig dock.
Citera
2026-02-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ja men hon säger ju att hon inte trodde att det var så industriell skala på det. Någon flicka här och där får man pimpa ut i Rubensteins bok. Men blir det för många är det så klart inte bra.

Kan ju vara så. Vad han nu hade för ärende att besöka ön?
Skulle inte förvåna mig om hennes beskrivning är ett synnerligen klumpigt sätt att inte berätta allt. Jag kan gott tänka mig att hon även känner JE genom Barbro Ehnbom.
Citera
2026-02-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det har jag inte sagt heller. Som jag skrivit har det mest troligen handlat om Epsteins pengar, övriga kontaktnätverk, och ibland rentav det faktum att han verkade vara gott sällskap.

Där är vi helt överens. Vem som helst blir lätt fartblind när han har kontakter med presidenter och kungahus.
Citera
2026-02-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Där är vi helt överens. Vem som helst blir lätt fartblind när han har kontakter med presidenter och kungahus.

Ja precis. Och lyxhus, paradisöar, pengar att donera, karisma och manipulationsförmåga (många av dessa personer är nog relativt ensamma människor). Sådant gör nog också under med förmågan att rationalisera det man hört om hans sexualbrott, eller att spela ner risken att ens umgänge med honom kommer att komma ut i offentlighetens ljus.

Det känns riktigt fint att hans vänner har det riktigt jobbigt just nu, och att vissa troligen är mer eller mindre vrak på grund av skräcken att deras namn kommer att komma fram så småningom.
Citera
2026-02-02, 18:40
Medlem
Vilken politisk gärna på Joanna?
Citera
2026-02-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur många fler kommer Epstein ta med sig?
Det sträcker sig långt in i maktens korridorer och varför ska man avgå för att man tagit en lunch med en person då det var hennes man som hade kontakten? Här finns säkerligen mer att gräva i tror jag.

Det gäller säkerligen inte bara en lunch och vem är hennes man som då hade kontakten och vad gjorde han mer än åt lunch?

Nej det verkar inte alls rimligt att avgå endast för att man varit där på en lunch, det är ju som om Ulf Kristersson skulle bli anklagad för att begå krigsbrott bara för att man träffat Putin.

Hon måste säkerligen känna att det är saker som kommer komma fram & har hon då redan avgått så kommer det hela vara glömt inom ett halvår.
Citera
2026-02-02, 18:43
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Judar har privata nätverk med varandra, som vi svenskar inte känner till. Det är en delförklaring till deras makt och gigantiska inflytande överallt. De är mycket internationella, socialt skickliga, och talar oftast flera språk.

Men av vilka skäl hade denna "svenska" Rubenstein kontakt med Epstein? Är hon sexuellt pervers som Norges Mette Marit? Eller ville hon komma åt Epsteins pengar, hans nätverk?

Hon är gift med globalisten Ellis Rubinstein så jag antar att hon träffade Epstein genom honom.
Citera
2026-02-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Judinnan Joanna Rubenstein besökte Jeffrey Epsteins privata ö i Karibien 2012. Nu har hon som ordförande för svenska UNHCR, lämnat sitt uppdrag.

"Till Expressen har hon sagt att hon kände till domen vid tiden för besöket.

”- Det som senare framkommit om omfattningen av övergreppen är förfärligt och något jag tar kraftigt avstånd från”, skrev Rubinstein till Expressen i ett mejl.

Joanna Rubinstein besökte ön med sin familj. Några dagar senare skrev hon ett mejl och tackade för besöket."

Det riktigt sjuka är att hon var VD för World Childhood Foundation i USA också.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fn-kvinnan-joanna-rubinstein-besokte-epsteins-privata-o/

Låter Rubinstein som en svensk? En jude kan aldrig någonsin bli svensk, är det förstått?

Men lite kredd ska du ha för i din text har du korrekt angett att hon är judinna, det är din titel som inte gör det.
Citera
2026-02-02, 19:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Nej det verkar inte alls rimligt att avgå endast för att man varit där på en lunch, det är ju som om Ulf Kristersson skulle bli anklagad för att begå krigsbrott bara för att man träffat Putin.

Hon måste säkerligen känna att det är saker som kommer komma fram & har hon då redan avgått så kommer det hela vara glömt inom ett halvår.

Jo, det finns nog mer än en lunch iallafall så skulle inte bli förvånad om hon helt enkelt flyr landet också. Tanten är väl gammal och pengar lär det finnas så är kanske bättre att dra till ett hus i spanien och byta bekantskapskrets.

Som sagt, det kommer vara flera som rasar i denna utredning, norska prinsessan kommer kanske få det tufft också. Sofia har nog mer att vänta och kungahuset kommer försöka försvara men frågan är hur länge beroende på hur mycket som kommer fram.
Citera
2026-02-02, 19:14
Medlem
Glödskals avatar
Hela välgörenhetsindustrin måste bli av med alla statliga bidrag, från enskilda stater eller organisationer som stater finansierar.
Citera
2026-02-02, 19:29
Medlem
SegerHelg88s avatar
Och folk undrar varför antisemitism ökar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in