2026-02-02, 16:13
Medlem
Joeybananass avatar
Notera att detta är 4 år efter han blev dömd för att ha pimpat tjejer under 18 år.
Citera
2026-02-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Notera att detta är 4 år efter han blev dömd för att ha pimpat tjejer under 18 år.
Ja men hon säger ju att hon inte trodde att det var så industriell skala på det. Någon flicka här och där får man pimpa ut i Rubensteins bok. Men blir det för många är det så klart inte bra.
Citera
2026-02-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Epstein sökte kontakterna för att han såg det som hög status att vara bland kända och inflytelserika människor. Dessutom möjliggjorde vissa av kontakterna för honom att tjäna stora pengar.

Och personerna ifråga drogs ju till honom just som du säger, för att han kunde donera pengar till dem, och dessutom bjuda de på lyx och flärd.

Förutom sexualbrottsling så var ju Epstein en extremt driven person och väl insatt i hur viktigt ett nätverk av mäktiga människor är för att nå framgångar och tjäna pengar. Jag skulle gissa att han spenderade mer tid på att kultivera kontakter än vad han gjorde på sitt "riktiga" jobb.

Anmärkningsvärt är ju Epsteins kontakter med Norden. Inflytelserika människor kände han ju både i USA och Storbritannien. Det är ju klart att han inte hade tid att jobba när han höll på med med sina äckliga hobbies. Det besynnerliga är ju att fullvuxna damer från Norden sökte upp honom, speciellt när de var fullt medvetna om hans domar.
Citera
2026-02-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Anmärkningsvärt är ju Epsteins kontakter med Norden. Inflytelserika människor kände han ju både i USA och Storbritannien. Det är ju klart att han inte hade tid att jobba när han höll på med med sina äckliga hobbies. Det besynnerliga är ju att fullvuxna damer från Norden sökte upp honom, speciellt när de var fullt medvetna om hans domar.

Fast dels lägger ju nordisk press mer fokus på nordiska människor än andra. Sedan så finns det ju många inflytelserika människor att "ta av" här. Och det nordiska utseendet var väl ingen turn-off för Epstein heller.
Citera
2026-02-02, 17:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Judar har privata nätverk med varandra, som vi svenskar inte känner till. Det är en delförklaring till deras makt och gigantiska inflytande överallt. De är mycket internationella, socialt skickliga, och talar oftast flera språk.

Men av vilka skäl hade denna "svenska" Rubenstein kontakt med Epstein? Är hon sexuellt pervers som Norges Mette Marit? Eller ville hon komma åt Epsteins pengar, hans nätverk?

Enligt texten så var det tydligen hennes man som hade kontakt med Epstein och när familjen ändå var på semester i närheten så blev de inbjudna till en ”lunch”.
Citera
2026-02-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ja men hon säger ju att hon inte trodde att det var så industriell skala på det. Någon flicka här och där får man pimpa ut i Rubensteins bok. Men blir det för många är det så klart inte bra.

Jaså, enligt World Childhood Foundation är det alltså inte så farligt att bedriva pedofil - koppleri, om dettta sker i mindre skala? Är det fråga om styrelsebeslut, eller är det hennes egen tolkning av sitt tjänsteansvar?
Senast redigerad av 42-43-44 2026-02-02 kl. 17:11.
Citera
2026-02-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
"Joanna Rubinstein besökte ön med sin familj" Men nu är någon ifärd med att,här på Flashback, påstå att det egentligen bara var en middag.
Ialla fall fylls man av äckel över att VD för World Childhood Foundation har så nära kuckel ihop med barnens fiende nummer ett

kommer att tänka på Orwell " Krig är Fred och träldom är Frihet"

Exakt!
Vi som har krupit lite djupare ner i kaninhålet och har... vad ska vi kalla det... ett ganska bra hum om vad dom har pysslat med där på ön, får ett och annat bekräftat iom. detta.
Fy fan!
Citera
2026-02-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Jaså, enligt World Childhood Foundation är det alltså inte så farligt att bedriva pedofil - koppleri, om dettta sker i mindre skala? Är det fråga om styrelsebeslut, eller är det hennes egen tolkning av sitt tjänsteansvar?

Sättet hon försöker tvätta sina händer på berättar ju om vad hon är för person.
Citera
2026-02-02, 17:25
Medlem
Kennethkvartings avatar
En sak slog mig precis.

Det ska bli kul att höra vad Aron Flam(pskärm) har att säga om hela det här. Han har historiskt sett varit väldigt kritisk till FN.

Jag lyssnade regelbundet på hans podd fram till 231007, efter det har jag bara orkat med om Spotify automatiskt har slängt på ett avsnitt och jag har haft händerna för fulla för att byta. Han har blivit otroligt tröttsam, lipjuden.

Måste in på Spotify och kolla om han är lojal mot sina rasfränder.
Citera
2026-02-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Fast dels lägger ju nordisk press mer fokus på nordiska människor än andra. Sedan så finns det ju många inflytelserika människor att "ta av" här. Och det nordiska utseendet var väl ingen turn-off för Epstein heller.

Jag tror inte att personerna sökte sig till Epstein för att bli omskrivna i nordisk press 15 år senare och behöva förklara sig eller lämna sin tjänst. Kronologin kan man inte ändra på. Dessutom var de vuxna med livserfarenhet och fullt medvetna om JEs domar.
Citera
2026-02-02, 17:37
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Stein, say no more.
Citera
2026-02-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Jag tror inte att personerna sökte sig till Epstein för att bli omskrivna i nordisk press 15 år senare och behöva förklara sig eller lämna sin tjänst. Kronologin kan man inte ändra på. Dessutom var de vuxna med livserfarenhet och fullt medvetna om JEs domar.

Det har jag inte sagt heller. Som jag skrivit har det mest troligen handlat om Epsteins pengar, övriga kontaktnätverk, och ibland rentav det faktum att han verkade vara gott sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in