Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nej, jag ser inte kvinnliga offer överallt. Till skillnad från dig så ser jag offer (både kvinnliga och manliga) och förövare (både kvinnliga och manliga) utifrån situation och inte utifrån könstillhörighet på de inblandade.
Vi ver inte om Sofia har sålt sex. Sannolikt har hon inte gjort det.
Du har inte den empatisk förmåga, verkar det som, att förstå hur det kan upplevas att få reda på att den man har haft sex med, visar sig vara en sexualförbrytare. Mot barn dessutom. Sekundärtraumatisering eller rentav eget trauma lär komma som ett brev på posten! Och ja: man är då att betraktas som ett offer.
Så om Sofia har varit med Epstein. Ovetandes om hans sexualbrott. Och sedan får reda på det.... fy fan vad jobbigt för henne! Då är hon ett offer.
Tänk dig själv. Att du får reda på att din fru har tvingat barn till sex med henne. Jag tror inte du skulle må särskilt bra av det. Eller hur?
Jag tycker du ska använda ett annat ord för jag tror du använder ordet för att blanda ihop det med brottsoffer vilket de verkligen inte är. De har inte utsatts för något.
Jag skulle inte se mig som ett offer. Barnen hade varit offren.
Det lyser igenom i andra trådar med, du ser alla tjejer som offer. Har de gjort något som de i efterhand ångrar så ser du dem direkt som offer. I mina ögon är det två olika saker.
Det har ingenting med bristande empati att göra. Men det kommer DU aldrig att förstå.