2026-02-02, 10:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Hur blir man bög? Frågar åt en kompis.

Jag hade nog börjat med att kolla alla Melodifestivalen och Eurovision tillbaka till 60-talet. Sen tagit det från där
Citera
2026-02-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag hade nog börjat med att kolla alla Melodifestivalen och Eurovision tillbaka till 60-talet. Sen tagit det från där

Det är många attraktiva kvinnor med. Man slutar attraheras av dom alltså?
Citera
2026-02-02, 10:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är många attraktiva kvinnor med. Man slutar attraheras av dom alltså?

Japp, sen när du väl fått smaka kuk för första gången finns det ingen återvändo. De flesta emotionellt omogna män som blint hatar kvinnor skulle troligen komma till ro av att suga och få kuk istället. Ni är varandras bästa vänner.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-02 kl. 11:01.
Citera
2026-02-02, 11:21
Medlem
Citat:
Japp, sen när du väl fått smaka kuk för första gången finns det ingen återvändo. De flesta emotionellt omogna män som blint hatar kvinnor skulle troligen komma till ro av att suga och få kuk istället. Ni är varandras bästa vänner.

Det finns inte så många män som är homosexuella dubbelt så många kvinnor är lesbiska.

Fast det stämmer att en del män av ren desperation blir bögar eftersom de får inga relationer med kvinnor. Det mår inte bra av det eftersom män är gjorda för att hjälpa kvinnor ,dvs älska kvinnor.

https://www.vetenskaphalsa.se/homo-och-bisexuella-mar-samre/

Det skulle vara bättre om en kvinna hade fler män. Detta eftersom då skulle fler män vara i linje med vad de är konstruerade att vara. Likaså det är bra att bli ihop med en ensam moder och hjälpa henne med hennes barn om man inte kan få egna.

Männens sanna natur är att hjälpa kvinnor kortsiktigt och långsiktigt.

Speciellt i Sverige som är kallt så var mannen där för att bistå.
Citera
2026-02-02, 11:22
Medlem
Är män verkligen jätteintresserade av kvinnors "natur" då? Är det inte andra drivkrafter som styr mäns intresse för kvinnor?
Citera
2026-02-02, 11:24
Medlem
Citat:

Det var lättare än jag trodde alltså.
Är det samma för kvinnor? När de väl provat med en kvinna så blir de lesbiska?
Sant att kuken är vår bästa vän.
Citera
2026-02-02, 11:26
Medlem
Citat:
Problemet med män och kvinnor som du är att ni skyller era dåliga partnerval på "kvinnor är så"/"män är så". Problemet med att skylla ifrån sig är att man då riskerar att gå miste om den fördjupade självkännedomen som kommer av att man börjar fundera över varför man valde som man gjorde. Detta handlar mycket mer om dig själv än om att alla kvinnor skulle vara si eller så. Många faller i den fällan, att skylla ifrån sig istället för att ta tag i jobbiga präglingar och trauman.

Jag har tyvärr aldrig sett dig ha ett enda rätt Jenny, och läsförståelse verkar inte vara din starkaste sida heller. Och tyvärr så har du tvärfel igen. Du har absolut ingen aning om vilka problem varken jag eller andra män har.

Men det är väl som vanligt med kvinnor, ni är inte kapabla till att se att kritik kan komma från något annat ställe än projektion och smitande ifrån ansvar. Dvs ni utgår ifrån att män agerar av samma drivkrafter som ni själva gör.

Men du har som sagt totalfel när det gäller mig. Inte en enda gång har jag blandat in mina egna partnerval i posterna som du citerar. Och jag har aldrig skyllt mina tillkortakommanden på dåliga partners heller.

Däremot så har jag tagit flera steg tillbaka, under många år nu, för att förbättra relationen till mig själv innan jag ingår en relation med en kvinna igen.

Men tack att du tog dig tid att svara mig fast jag inte hade citerat dina inlägg. Jag är verkligen ingen kvinnohatare om du nu trodde det.
Tvärt om så älskar jag er och många av er gillar mig också. Det har knappast varit mitt problem här i livet.
Däremot så har jag haft en bucklig självkänsla så länge jag kan minnas. Men jag har under de senaste åren lyckats reparera mig själv ganska bra, och idag dömer jag inte ens mig själv särskilt hårt för mina misslyckanden. Och definitivt inte mina fd partners (vilket jag iofs aldrig har gjort). Och jag tror att jag kommer att lyckas betydligt bättre om och när jag försöker ingå en relation med en kvinna igen.

Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Men man kan inte klandra någon som bara följer sina instinkter tycker jag. Man får helt enkelt lära sig hur dom funkar även om man aldrig kan begripa alla detaljer.

Jenny9: Hur får du detta till att jag skyller ifrån mig egentligen? Eller förresten, du behöver inte svara. Jag har redan svarat på frågan i början av detta inlägg.
Citera
2026-02-02, 11:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det var lättare än jag trodde alltså.
Är det samma för kvinnor? När de väl provat med en kvinna så blir de lesbiska?
Sant att kuken är vår bästa vän.

Så kan det mycket väl vara.
Citera
2026-02-02, 11:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jag har tyvärr aldrig sett dig ha ett enda rätt Jenny, och läsförståelse verkar inte vara din starkaste sida heller. Och tyvärr så har du tvärfel igen. Du har absolut ingen aning om vilka problem varken jag eller andra män har.

Men det är väl som vanligt med kvinnor, ni är inte kapabla till att se att kritik kan komma från något annat ställe än projektion och smitande ifrån ansvar. Dvs ni utgår ifrån att män agerar av samma drivkrafter som ni själva gör.

Men du har som sagt totalfel när det gäller mig. Inte en enda gång har jag blandat in mina egna partnerval i posterna som du citerar. Och jag har aldrig skyllt mina tillkortakommanden på dåliga partners heller.

Däremot så har jag tagit flera steg tillbaka, under många år nu, för att förbättra relationen till mig själv innan jag ingår en relation med en kvinna igen.

Men tack att du tog dig tid att svara mig fast jag inte hade citerat dina inlägg. Jag är verkligen ingen kvinnohatare om du nu trodde det.
Tvärt om så älskar jag er och många av er gillar mig också. Det har knappast varit mitt problem här i livet.
Däremot så har jag haft en bucklig självkänsla så länge jag kan minnas. Men jag har under de senaste åren lyckats reparera mig själv ganska bra, och idag dömer jag inte ens mig själv särskilt hårt för mina misslyckanden. Och definitivt inte mina fd partners (vilket jag iofs aldrig har gjort). Och jag tror att jag kommer att lyckas betydligt bättre om och när jag försöker ingå en relation med en kvinna igen.

Men snälla du, jag svarade på det du skrev. Du satt som en gammal bitter gubbe eller kärring och "ack ja, kvinnor (män) är emaptilösa och avundsjuka och så fort man slappnar av "gör de saker bakom ryggen på en utan ånger eller dåligt samvete". Och sen denna söndertjatade copingen: "jag gav henne/honom allt (paradiset) men han/hon var ändå inte nöjd"

Det var inte kritik du kom med, det var undanflykter och coping.

Det fetade: du ser ju, så fel hade jag inte. Nästa gång kommer du välja en kvinna som inte är osunt avundsjuk av sig, som inte är otrogen så fort du slappnar av och börjar lita på henne, som inte testar och manipulerar dig var och varannan dag, osv.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-02 kl. 12:10.
Citera
2026-02-02, 11:57
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Problemet med män och kvinnor som du är att ni skyller era dåliga partnerval på "kvinnor är så"/"män är så". Problemet med att skylla ifrån sig är att man då riskerar att gå miste om den fördjupade självkännedomen som kommer av att man börjar fundera över varför man valde som man gjorde. Detta handlar mycket mer om dig själv än om att alla kvinnor skulle vara si eller så. Många faller i den fällan, att skylla ifrån sig istället för att ta tag i jobbiga präglingar och trauman.

Stenarna haglar i ditt lilla glashus:

Citat:
Allt uppbyggande och livgivande är feminint.

Allt nedbrytande och destruktivt är maskulint.

På detta livnär sig Homo Sapiens. Dock hoppas jag att mänskligheten blir utplånad snart, eftersom vi är ynkliga, oförmögna och inte lär av våra misstag.
Citera
2026-02-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är män verkligen jätteintresserade av kvinnors "natur" då? Är det inte andra drivkrafter som styr mäns intresse för kvinnor?

Herregud Bd, hur tror du annars att vi män skulle stå ut med er över huvud taget?? Det är naturligtvis för att vi har någotsånär koll på hur ni fungerar. Och att förstå hur ni fungerar är ett av våra största intressen från vaggan till graven.

Och män brukar bli ganska bra på nåt som dom är intresserade av under några årtionden i sträck.

Kvinnor har väl knappt några riktiga intressen förutom materiell trygghet och status. Och att göra sig snygga så att andra kvinnor ska bli avundsjuka. Så det är säkert lite svårt för er att föreställa er.
Citera
2026-02-02, 12:04
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Topic: om denna sanning vore mer välkänd så skulle mäns simping, gentlemanna-instinkt, och intresse för relationer med kvinnor vara obefintligt. Vad anser ni om detta?

Jag saknar din slutkläm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in