Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Problemet med män och kvinnor som du är att ni skyller era dåliga partnerval på "kvinnor är så"/"män är så". Problemet med att skylla ifrån sig är att man då riskerar att gå miste om den fördjupade självkännedomen som kommer av att man börjar fundera över varför man valde som man gjorde. Detta handlar mycket mer om dig själv än om att alla kvinnor skulle vara si eller så. Många faller i den fällan, att skylla ifrån sig istället för att ta tag i jobbiga präglingar och trauman.
Jag har tyvärr aldrig sett dig ha ett enda rätt Jenny, och läsförståelse verkar inte vara din starkaste sida heller. Och tyvärr så har du tvärfel igen. Du har absolut ingen aning om vilka problem varken jag eller andra män har.
Men det är väl som vanligt med kvinnor, ni är inte kapabla till att se att kritik kan komma från något annat ställe än projektion och smitande ifrån ansvar. Dvs ni utgår ifrån att män agerar av samma drivkrafter som ni själva gör.
Men du har som sagt totalfel när det gäller mig. Inte en enda gång har jag blandat in mina egna partnerval i posterna som du citerar. Och jag har aldrig skyllt mina tillkortakommanden på dåliga partners heller.
Däremot så har jag tagit flera steg tillbaka, under många år nu, för att förbättra relationen till mig själv innan jag ingår en relation med en kvinna igen.
Men tack att du tog dig tid att svara mig fast jag inte hade citerat dina inlägg. Jag är verkligen ingen kvinnohatare om du nu trodde det.
Tvärt om så älskar jag er och många av er gillar mig också. Det har knappast varit mitt problem här i livet.
Däremot så har jag haft en bucklig självkänsla så länge jag kan minnas. Men jag har under de senaste åren lyckats reparera mig själv ganska bra, och idag dömer jag inte ens mig själv särskilt hårt för mina misslyckanden. Och definitivt inte mina fd partners (vilket jag iofs aldrig har gjort). Och jag tror att jag kommer att lyckas betydligt bättre om och när jag försöker ingå en relation med en kvinna igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Men man kan inte klandra någon som bara följer sina instinkter tycker jag. Man får helt enkelt lära sig hur dom funkar även om man aldrig kan begripa alla detaljer.
Jenny9: Hur får du detta till att jag skyller ifrån mig egentligen? Eller förresten, du behöver inte svara. Jag har redan svarat på frågan i början av detta inlägg.