2026-02-02, 07:11
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagolydig
Kan du tipsa om en? Kommer mestadels spela hemma på wifi. Tänker att det går att koppla via mobilen om man åker iväg nån stans.

Mja, vi har en simpel Samsung Galaxy Tab A med ett par år på nacken. Har haft ett par olika sådana genom åren. Duger gott och väl till surf och film och spel. Även om det går några år kan man fortfarande uppdatera både programvara och spel samt ladda ner spel.

Har provat begagnade iPads, är för snål för att köpa nya. De hade ett par år på nacken de med. Klart de är fina och har både bra ljud och bild och bra kvalitet för det mesta. Men nackdelen är att tillgängligheten för att ladda ner spel och uppdatera spel försvinner efter några år. Så barnen kan exempelvis inte spela Roblox om det inte går att uppdatera längre. Helt värdelöst. Det förlorar man inte med en Android...
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2026-02-02 kl. 07:15.
Citera
2026-02-02, 07:48
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Vad ska en 7-åring med en surfplatta till? 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Håller med, en 3-åring kan ha padda för att kunna kolla på film i närheten av föräldrarna. En 7-åring vill nog ha en riktig dator och sitta på sitt rum.

Således duger det med en skräpplatta för att använda när man inte är hemma.

Dator? Nja, inte när man är 7 år. I den åldern verkar man mer uppskatta mobil eller surfplatta. Behändigare för barnen att spela med och även kunna välja var man vill sitta för att spela eller titta på film/YouTube. Ena stunden vilja sitta med familjen i soffan för att i nästa stund gå till sitt rum och vara ifred. Dessutom upplever jag att barn i den åldern idag inte riktigt behärskar datorer på samma sätt som barn i den åldern förr. Barn idag behärskar mer pekskärm och konsol, exempelvis PS, där man spelar med kontroll. Att spela på en dator med mus och tangentbord på sitt rum är mer större barn som gör, kanske från 10 års ålder.
Citera
2026-02-02, 09:23
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Håller med, en 3-åring kan ha padda för att kunna kolla på film i närheten av föräldrarna. En 7-åring vill nog ha en riktig dator och sitta på sitt rum.

Således duger det med en skräpplatta för att använda när man inte är hemma.
Eller vara ute och leka med sina vänner
Citera
2026-02-02, 09:25
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Dator? Nja, inte när man är 7 år. I den åldern verkar man mer uppskatta mobil eller surfplatta. Behändigare för barnen att spela med och även kunna välja var man vill sitta för att spela eller titta på film/YouTube. Ena stunden vilja sitta med familjen i soffan för att i nästa stund gå till sitt rum och vara ifred. Dessutom upplever jag att barn i den åldern idag inte riktigt behärskar datorer på samma sätt som barn i den åldern förr. Barn idag behärskar mer pekskärm och konsol, exempelvis PS, där man spelar med kontroll. Att spela på en dator med mus och tangentbord på sitt rum är mer större barn som gör, kanske från 10 års ålder.
Men de behärskar inte att med fri lek använda sin fantasi och tillsammans med kompisar ha kul utan elektroniska uppkopplingar
Citera
2026-02-02, 10:33
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagolydig
Letar surfplatta till grabben men är totalt värdelös när det kommer till såna saker.

Kan någon ge mig tips på en prisvärd surfplatta till en 7åring? Tanken är att den ska klara av spel utan att lagga.

Maxpris 4000:-
Jag köpte en iPad mini 6 på refurbed till mitt barn. Funkar bra att spela roblox på iaf.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in