2026-02-01, 13:12
Medlem
Letar surfplatta till grabben men är totalt värdelös när det kommer till såna saker.

Kan någon ge mig tips på en prisvärd surfplatta till en 7åring? Tanken är att den ska klara av spel utan att lagga.

Maxpris 4000:-
Citera
2026-02-01, 13:19
Avstängd
Med tillgång till både wifi och LTE ( mobil anslutning ) ?
Citera
2026-02-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagolydig
Letar surfplatta till grabben men är totalt värdelös när det kommer till såna saker.

Kan någon ge mig tips på en prisvärd surfplatta till en 7åring? Tanken är att den ska klara av spel utan att lagga.

Köp en halvdålig.
Du vill inte ha en unge som lägger 100% av sin vakna tid på TikTok och Roblox.
Den ska fungera men vara lite seg.
Citera
2026-02-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Med tillgång till både wifi och LTE ( mobil anslutning ) ?
Mobil anslutning? Är det med simkort? Tänker att det behövs isåfall inte. Kopplar upp med min mobil via Bluetooth om vi är ute och åker t.ex. Tänker jag fel?
Citera
2026-02-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Köp en halvdålig.
Du vill inte ha en unge som lägger 100% av sin vakna tid på TikTok och Roblox.
Den ska fungera men vara lite seg.
Det har du rätt i. Men någon tiktok är det inte tal om, utan det är max några timmar i veckan med spel som gäller, men vill då att den ska fungera bra.
Citera
2026-02-01, 13:37
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Men någon tiktok är det inte tal om, utan det är max några timmar i veckan med spel som gäller, men vill då att den ska fungera bra.

När de sitter där och tjatar om att spela mer, då önskar du att du hade köpt en halvkass.
Citera
2026-02-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
När de sitter där och tjatar om att spela mer, då önskar du att du hade köpt en halvkass.
Hahaha vi har redan en halvkass
Citera
2026-02-01, 13:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Kolla på refurbed.se
Citera
2026-02-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kolla på refurbed.se
Kollat där! Men behöver hjälp med vad som är bra för t.ex spel. Vill inte betala för en surfplatta som är bra till t.ex jobb eller att ta bilder med.
Citera
2026-02-01, 13:56
Medlem
KorvKungs avatar
Om vi ska köra med något från Apple skulle jag nog rekommendera Ipad A16 (11th gen). Den verkar vara bra för spel, film och annat och finns på Elgiganten , Back market med mera. Den verkar dessutom vara bra för gaming. Sen finns många andra märken också, säg till om du letar efter något annat.
Senast redigerad av KorvKung 2026-02-01 kl. 14:04. Anledning: Lade till källa för att vara bra för gaming (Gemini).
Citera
2026-02-01, 14:00
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Kollat där! Men behöver hjälp med vad som är bra för t.ex spel. Vill inte betala för en surfplatta som är bra till t.ex jobb eller att ta bilder med.
Kika på mitt inlägg här ovanför så ser du ett bra alternativ, Ipad 11th gen (A16)
Citera
2026-02-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKung
Om vi ska köra med något från Apple skulle jag nog rekommendera Ipad A16 (11th gen). Den verkar vara bra för spel, film och annat och finns på Elgiganten , Back market med mera. Den verkar dessutom vara bra för gaming. Sen finns många andra märken också, säg till om du letar efter något annat.
Tack snälla för ditt svar! vad är det man kollar efter för att veta att den klarar spel? vad är nödvändigt att den har och vad behövs inte? Prestanda? GB?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in