2026-02-01, 19:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagolydig
Har du tips på någon billigare? Kanske runt 2-3? Annars blir det den du tipsade om!
Kanske kan vara bra med en stöttålig i den åldern, denna har kraftfullt batteri på över 21000mah och hög prestanda i övrigt med både 5G och WiFi6 https://www.banggood.com/FOSSiBOT-DT3-MediaTek-Dimensity-7300-Octa-Core-12GB-RAM-+20GB-Virtual-Memory-256GB-ROM-5G-LTE-10_4-I nch-2K-Screen-WIFI6-Android-15-21650mAh-Battery-64MP+32MP-Camera-IP68-IP69K-Rugged-Tablet-p-2038362. html

Har själv en från den butiken som funkar bra sedan många år tillbaka.
Citera
2026-02-01, 19:29
Medlem
Citat:
Där gav du mig hjälp igen! en vän tipsade om den hemsidan för ett tag sen och jag satt och undrade vad fasiken den sidan hette haha! (Frågat vännen men inte fått svar än)

Har du tips på någon billigare? Kanske runt 2-3? Annars blir det den du tipsade om!
Xiaomi Pad 6 /7 ?

https://www.proshop.se/Tablet/Xiaomi-Pad-7-128GB8GB-Grey/3391721?_gl=1*cixy5x*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaI QobChMIm96_4ve4kgMVYEeRBR1BBzPiEAQYAiABEgLlKfD_BwE &gbraid=0AAAAADl5oRcXkhmVZLyUsKNfUOquuHE8Z
Senast redigerad av Superburkeen 2026-02-01 kl. 19:39.
Citera
2026-02-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKung
Så 5G är helt enkelt mobildata, med SIM, som på din mobil. Då borde man ibland kunna ringa och liknande, med typ whatsapp. Wi-Fi är ju det de flesta har hemma, tror du känner till det. LTE är som 5G fast äldre, alltså typ 4G. Skulle jag rekommendera något så tipsar jag att du lägger till lite extra och kör en 5G platta, för då brukar man normalt sett kunna använda wifi också.

Jag tror alla dessa stödjer "internetdelning", eller "Hotspot", vilket helt enkelt är internetdelning från din telefon.
Tack för all din hjälp!!! blivit mycket klokare
Citera
2026-02-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det behövs absolut ingenting märkvärdigt, vi har idag en situation att de flesta spel anpassas till minsta gemensamma nämnare. Samtidigt har den mycket snabba teknikutvecklingen inom mobila processorer gjort att även ganska enkla kretsar är kraftfulla.

Sedan gäller som alltid att undvika det absolut sämsta.
Tack för informationen!
Citera
2026-02-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kanske kan vara bra med en stöttålig i den åldern, denna har kraftfullt batteri på över 21000mah och hög prestanda i övrigt med både 5G och WiFi6 https://www.banggood.com/FOSSiBOT-DT3-MediaTek-Dimensity-7300-Octa-Core-12GB-RAM-+20GB-Virtual-Memory-256GB-ROM-5G-LTE-10_4-I nch-2K-Screen-WIFI6-Android-15-21650mAh-Battery-64MP+32MP-Camera-IP68-IP69K-Rugged-Tablet-p-2038362. html

Har själv en från den butiken som funkar bra sedan många år tillbaka.
Går denna att hitta på t.ex elgiganten?
Citera
2026-02-01, 19:57
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Tack för all din hjälp!!! blivit mycket klokare
Det var så lite så. Roligt att du blev klokare! (haha, märks att jag brukar vara på sweclockers)
Citera
2026-02-01, 20:29
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Den väger nästan 1,1 kg, en normal platta i samma storlek väger 400-500 gram. Istället för att köpa något från Kina där man absolut inte vet vad man får håll istället koll på mellanklassplattor från någon av de etablerade tillverkarna. Eller håll ögonen öppna efter en begagnad. Misstänker att i en sjuårings omsorg kan livslängden oavsett bli ganska kort..
Citera
2026-02-01, 21:46
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Letar surfplatta till grabben men är totalt värdelös när det kommer till såna saker.

Kan någon ge mig tips på en prisvärd surfplatta till en 7åring? Tanken är att den ska klara av spel utan att lagga.

Maxpris 4000:-
Vad ska en 7-åring med en surfplatta till? 🤔
Citera
2026-02-01, 22:48
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tyvärr får man beställa så är det bråttom kanske de andra tipsen i tråden är okej, finns väl bra fodral också.
Citera
2026-02-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Vad ska en 7-åring med en surfplatta till? 🤔
Håller med, en 3-åring kan ha padda för att kunna kolla på film i närheten av föräldrarna. En 7-åring vill nog ha en riktig dator och sitta på sitt rum.

Således duger det med en skräpplatta för att använda när man inte är hemma.
Citera
2026-02-02, 00:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Köp originalet: En riktig padda dvs en riktig iPad. Måste inte vara den senaste modellen. Det borde vara inom budget.

Ingen konkurrent kan tävla med Apple anser jag.
Citera
2026-02-02, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Håller med, en 3-åring kan ha padda för att kunna kolla på film i närheten av föräldrarna. En 7-åring vill nog ha en riktig dator och sitta på sitt rum.

Således duger det med en skräpplatta för att använda när man inte är hemma.

Ånej. Dagens generation ungar som växt upp med att spela på pekskärm tycker att det är den ultimata spel- och kontrollformen. Har i flera års tid försökt vänja in dottern (nu åtta år gammal) med att spela på konsol eftersom jag anser att det är där spel med KVALITET finns jämfört med det hav av skräp som utgör mobilspelsmarknaden. Och visst, det "funkar väl" ibland men får hon välja själv så går hon alltid tillbaks till plattan och spelen där. Och hon är en jävla wizard med att spela alla typer av spel med "pekkontroll", en metod som jag själv tycker suger så hårt.

Så att spel som Call of Duty mobile, Fortnite mobile och dylikt kommer starkt på mobilmarknaden är ingen slump och beror inte helt på den mobilspelsfrälsta asienmarknaden. Det är ett generationsskifte vi står inför, hur tråkigt det än känns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in