Citat:
Jag bryr mig om bevis. Och framförallt bryr jag mig om vad för typ av bevis det är och vilket typ av påstående beviset används för.
Jag tycker att det som du och liknande ateister gör är att ni påstår att ni bryr er om bevis, men i själva verket är detta en lögn.
Den riktiga motivationen är ego, att förneka bevis ger er en ego-kick när ni kan säga till er själva hur smarta ni är för att ni inte går på sånt. Det handlade aldrig om sanning, utan om mobbing och dominans.
Den riktiga motivationen är ego, att förneka bevis ger er en ego-kick när ni kan säga till er själva hur smarta ni är för att ni inte går på sånt. Det handlade aldrig om sanning, utan om mobbing och dominans.
Du vägrar att lyssna på det jag förklarat för dig om att det krävs olika typer av bevisning för olika typer av påståenden.
Att vittnesmål inte är bra bevisning när påståendet är av extraordinär natur, är en självklarhet. Vittnesmål om att Mohammed flög till himlen på en bevingad häst är inte ett bra bevis för att det verkligen hände, medan vittnesmål om att en bilolycka har skett är ett bra bevis. Så när man efterfrågar ditt starkaste bevis för något som strider mot allt vi vet om hur världen fungerar (att en person har återuppstått från de döda) och du direkt nämner just vittnesmål, så är det inte att förneka bevis när man konstaterar att bevisningen inte håller.
Som jag tidigare har varit inne på så skulle man vara tvungen att tro på hur mycket tokigheter som helst, inklusive logiskt inkompatibla saker, om man accepterade din bevisstandard för extraordinära påståenden.
Citat:
Ateism drivs av precis samma sak som avsaknaden av tro på enhörningar och troll, nämligen att det saknas rationella skäl till att tro att något sådant existerar.
Det som driver deras ateism i grunden är deras idé om hur smarta de är och deras begär av att mobbas, där kristna blir en perfekt måltavla som kan attackeras på alla möjliga sätt.
)