2026-01-30, 21:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Inte nog med det: fyra AIK-mål på fyra minuter.

IKO får en kvittering (2-2) bortdömd i 59:e minuten mot Östersund. Jävla surt, men ligger man under med uddamålet hemma mot ÖIK kanske det är bäst så. Tyvärr tror jag dock att det var mål.

Jepp. total genomklappning som vanligt när det gäller Almtuna, lysande ibland men kan tappa det helt.

Trist för er med det bortdömda målet, sådant händer men fan vad surt det är när man kämpar för en kvittering.
Citera
2026-01-30, 22:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jepp. total genomklappning som vanligt när det gäller Almtuna, lysande ibland men kan tappa det helt.

Trist för er med det bortdömda målet, sådant händer men fan vad surt det är när man kämpar för en kvittering.
Ja. Kul i alla fall att Lukas Vesterlund fick göra mål direkt för Almtuna efter flytten från Oskarshamn. Alltid nåt.

AIK är f.ö. fan inte bra just nu. Vad har hänt där? Höll ju på att tappa 4-1-ledningen i kväll också. Och Björklöven gick på pumpen mot Mora. Så typiskt att vi ska göra upp med Mora om sjätteplatsen i år igen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-01-30 kl. 22:04.
Citera
2026-01-30, 22:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja. Kul i alla fall att Lukas Vesterlund fick göra mål direkt för Almtuna efter flytten från Oskarshamn. Alltid nåt.

AIK är f.ö. fan inte bra just nu. Vad har hänt där? Höll ju på att tappa 4-1-ledningen i kväll också. Och Björklöven gick på pumpen mot Mora. Så typiskt att vi ska göra upp med Mora om sjätteplatsen i år igen.

Lukas verkar komma in i spelet direkt så han blir nog en tillgång för Almtuna, typiskt också att Nybro vann sin match och snodde tillbaka sista slutspelsplatsen.

Fan vet vad som hänt med AIK, de har verkligen tappat skärpan eller också är de sönderlästa så att alla lag kan deras spel.
Citera
2026-01-31, 09:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Lukas verkar komma in i spelet direkt så han blir nog en tillgång för Almtuna, typiskt också att Nybro vann sin match och snodde tillbaka sista slutspelsplatsen.

Fan vet vad som hänt med AIK, de har verkligen tappat skärpan eller också är de sönderlästa så att alla lag kan deras spel.
Nybro spelar som ett nytt lag efter juluppehållet. Oklart även där vad det är som hänt. Deras nyförvärv har plötsligt börjat prestera, med undantag för den där Pitkänen. Han är en av deras supporterspelare, så mycket vet jag.

Jepp, AIK är helt under isen. Kul för dig som väl har en son som håller på eländet.
Citera
2026-01-31, 09:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nybro spelar som ett nytt lag efter juluppehållet. Oklart även där vad det är som hänt. Deras nyförvärv har plötsligt börjat prestera, med undantag för den där Pitkänen. Han är en av deras supporterspelare, så mycket vet jag.

Jepp, AIK är helt under isen. Kul för dig som väl har en son som håller på eländet.

Haha, han kontrar med Leksand så diskussionen uteblir

Yes, Nybro har verkligen kommit igång men mitt hopp är ju att de har en match mer spelad än Almtuna så det finns en chans att vi går förbi på det.
Citera
2026-01-31, 09:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Haha, han kontrar med Leksand så diskussionen uteblir

Yes, Nybro har verkligen kommit igång men mitt hopp är ju att de har en match mer spelad än Almtuna så det finns en chans att vi går förbi på det.
Hoppas naturligtvis på att det blir Almtuna som säkrar åttondelsplatsen och inte vikingarna!
Citera
2026-01-31, 11:16
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Enligt nånn av de stora PODDARNA så är aik spelardrivet... de är beroende av spelarnas vilja mm...HC är mer leanback i det hela.

IK O måste göra mer än ett mål för att vinna... inte göra första målet vid 55min.
Angående bortfömda målet så måste pucken synas bakom hela linjen.. den låg under plockhandsken
Citera
2026-01-31, 11:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Enligt nånn av de stora PODDARNA så är aik spelardrivet... de är beroende av spelarnas vilja mm...HC är mer leanback i det hela.

IK O måste göra mer än ett mål för att vinna... inte göra första målet vid 55min.
Angående bortfömda målet så måste pucken synas bakom hela linjen.. den låg under plockhandsken
Alltså jag förstår att det blev bortdömt i och med att det omöjligt gick att avgöra med 100-procentig säkerhet att pucken var över linjen. Min känsla var att den var det. Samtidigt känns det som det var lite skit samma. IK har haft enorma problem med målskyttet på sista tiden men ändå lyckats ta en del trepoängare mot alla odds. Jag menar, ett mål mot Västerås senast... ÖIK var värda segern i går när Oskarshamn misslyckas så där med att utnyttja spelövertaget.
Citera
2026-01-31, 14:19
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
HEJ HOCKEYLOVERS!
Börjar ni se fram emot seriestarten? Bästa värvningarna? Vilka fyra lag gör upp om finalplatserna? Vilken spelare vinner poängligan?

https://www.hockeyallsvenskan.se/article/ri7asxo-1el1/view

Mitt topptips är:
1. Modo
2. Björklöven
3. AIK
4. Södertälje

Kalmar kanske överraskar och det är ju kul när David slår Goliat. Ska bli underbart att se HA snart!
Säsongen kommer att inledas den 19 september, och det blir en premiärkväll att se fram emot. Till skillnad från tidigare år startar samtliga matcher samtidigt kl. 19:00. Inga 18:00- eller 20:30-tider, utan en gemensam nedsläppstid för hela premiäromgången.

Grundserien omfattar totalt 52 omgångar och 364 matcher.

https://www.swehockey.se/foerening/sport/serier/hockeyallsvenskan/
södertälje ligger 9:a efter 43 omgångar hehe var så jävla stöddiga innan säsongen dom var i princip i shl. Men vad hade dom väntat sej? med den tränaren + dom tappat sina bästa spelare och värvat gamla trötta spelare. Nä ssk överskattar sej själva mycket bajs tälje.
Citera
2026-01-31, 14:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Alltså jag förstår att det blev bortdömt i och med att det omöjligt gick att avgöra med 100-procentig säkerhet att pucken var över linjen. Min känsla var att den var det. Samtidigt känns det som det var lite skit samma. IK har haft enorma problem med målskyttet på sista tiden men ändå lyckats ta en del trepoängare mot alla odds. Jag menar, ett mål mot Västerås senast... ÖIK var värda segern i går när Oskarshamn misslyckas så där med att utnyttja spelövertaget.

Håller med dig om allt
Citera
2026-02-01, 19:56
Medlem
Vad sysslar de allsvenska lagen med. Låter Kalmar kölhala dem fullständigt, helt otroligt.

Kalmar ny serieledare.

Klart en föredrar att åka till Kalmar eller Oskarshamn snarare än Umeå, eller Övik om man får välja. Det är helt enkelt bekvämare.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-02-01 kl. 20:20.
Citera
2026-02-02, 01:36
Medlem
Hahaha, allsvenska lagen?? Tycker nog att Kalmar har visat att dom också är ett allsvenskt lag!
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vad sysslar de allsvenska lagen med. Låter Kalmar kölhala dem fullständigt, helt otroligt.

Kalmar ny serieledare.

Klart en föredrar att åka till Kalmar eller Oskarshamn snarare än Umeå, eller Övik om man får välja. Det är helt enkelt bekvämare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in