2026-02-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubeli
Jag bara undrar: vem tar ansvar för att cannabis inte ska hamna i deras händer idag?

Vore det inte bättre om någon tog det ansvaret ändå?

Folk kan ändå köpa ut om det vore legaliserat precis som de gör idag med både droger, cigg, snus och alkohol....
Ända är att försöka få in gängen som säljer. Gängen har ju blivit försvagade efter att allt fler toppar åkt dit.
Citera
2026-02-01, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Folk kan ändå köpa ut om det vore legaliserat precis som de gör idag med både droger, cigg, snus och alkohol....
Ända är att försöka få in gängen som säljer. Gängen har ju blivit försvagade efter att allt fler toppar åkt dit.

Nejdå. Åker en in, rekryteras två nya.
Och sitter en kriminell i fängelse, så lär han känna 20 kriminella till med olika kontakter och möjligheter att bidra till affärerna.

De blir tillfälligt försvagade, men det går mycket fortare att bygga sig starka än vad en vanlig svensson förstår.

Jag vet precis för jag har sätt vilka nätverk som skapas och hur makten förstärks i det långa loppet av ett fängelsestraff.

Det finns inget ställe som föder så grova kriminella som ett fängelse gör, plötsligt har de kontakter över hela landet istället för bara över stan.

Att folk KAN köpa ut är väl inte argument nog för att man ska slopa Systembolaget eller kränga snus på Hötorgets marknad?
Senast redigerad av Jubeli 2026-02-01 kl. 16:33.
Citera
2026-02-01, 16:27
Medlem
haschoglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
En åker in en annan klättrar upp och så håller det på i all evighet, varför inte legalisera och ta bort en stor inkomstkälla för gängen ?
Citera
2026-02-01, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av haschoglass
En åker in en annan klättrar upp och så håller det på i all evighet, varför inte legalisera och ta bort en stor inkomstkälla för gängen ?

Svensson kommer aldrig förstå att de skulle kunna ta gängens största inkomstkälla ifrån dem….
Det här är som att alla Svenssons säger: ”låt kriminella tjäna pengar. Vi vill inte ha de pengarna”

Jag tror helt ärligt att vi pundare ska vara jävligt glada för att de hellre låter gängen ha den här inkomsten för det skulle va skitdyrt om det var statligt reglerat.
Senast redigerad av Jubeli 2026-02-01 kl. 16:57.
Citera
2026-02-01, 17:00
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Har cannabis varit lagligt i Sverige alltså?
Japp man fick ha 1gr till eget behov så vi rökte på fast det var fortfarande olagligt att sälja, det blev olagligt 1984-1985 !
Citera
2026-02-01, 17:01
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Jag var 18 år 1968 och jag kommer ihåg vad som gällde. Redan före 1968 var cannabis i praktiken förbjudet genom läkemedels- och narkotikareglering, men 1968 blev förbudet tydligare och straffbart i särskild lag. Eget bruk kriminaliserades dock först 1988. Mellan 1968–1988 var innehav, försäljning och tillverkning olagligt, men inte själva konsumtionen.

Helt rätt!
Citera
2026-02-01, 17:17
Medlem
Citat:
Nejdå. Åker en in, rekryteras två nya.
Och sitter en kriminell i fängelse, så lär han känna 20 kriminella till med olika kontakter och möjligheter att bidra till affärerna.

De blir tillfälligt försvagade, men det går mycket fortare att bygga sig starka än vad en vanlig svensson förstår.

Jag vet precis för jag har sätt vilka nätverk som skapas och hur makten förstärks i det långa loppet av ett fängelsestraff.

Det finns inget ställe som föder så grova kriminella som ett fängelse gör, plötsligt har de kontakter över hela landet istället för bara över stan.

Att folk KAN köpa ut är väl inte argument nog för att man ska slopa Systembolaget eller kränga snus på Hötorgets marknad?

Håller med dig i det mesta där. Men de blir tillfälligt försvagade. Vi får hoppas på längre straff så de inte kommer ut och har större nätverk.
Citera
2026-02-01, 17:20
Medlem
haschoglasss avatar
Citat:
Svensson kommer aldrig förstå att de skulle kunna ta gängens största inkomstkälla ifrån dem….
Det här är som att alla Svenssons säger: ”låt kriminella tjäna pengar. Vi vill inte ha de pengarna”

Jag tror helt ärligt att vi pundare ska vara jävligt glada för att de hellre låter gängen ha den här inkomsten för det skulle va skitdyrt om det var statligt reglerat.
Förmodligen går ju knappast och röka om man blir tvingad att betala 100/150kr gramet. Sen kanske man skulle spara på det i långa loppet. Förra bötern jag åkte på låg på 20 papp +. Sen skulle man ju kunna odla själv.
Citera
2026-02-01, 17:22
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Cannabis blev först olagligt i Sverige 1968, varav eget bruk kriminaliserades 1988.
Hmm, undrar varför jag aldrig hört mina föräldrar nämnt det, eller mormor och morfar?

Undrar varför det gick från lagligt till att bli olagligt?..
Citera
2026-02-01, 17:24
Medlem
haschoglasss avatar
Skulle tippa på att svergie blir allra sist på att legalisera i eu men inom 15-20år kanske. Den som lever får se!
Citera
2026-02-01, 17:28
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Japp man fick ha 1gr till eget behov så vi rökte på fast det var fortfarande olagligt att sälja, det blev olagligt 1984-1985 !
Alltså vad fan i helvetes jävlar är det du säger?
Har landet NOLLTOLERANS tillåtit svenska människor att äga 1 gram dödaknark?!

Hasch-psykosen kanske inte är en myt trotsallt
Citera
2026-02-01, 17:32
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det finns inte en enda fördel att legalisera cannabis. Det är alla påhittade anledningar som juden drar eftersom juden ligger bakom själva legaliseringen av cannabis: https://www.theoccidentalobserver.net/2021/01/14/the-jewish-role-in-promoting-cannabis-and-why-its-bad-for-you/

Ett samhälle som legaliserar cannabis mår inte bra. Det finns inget friskt samhälle som skulle göra det.

Droppa en länk som går att öppna och som är en trovärdig källa ditt alkoholist vrak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in