Skrämmande att se hur många som skriver i tråden om att det aldrig ska legaliseras enbart pga hjärntvätten dessa idioter blivit utsatta för.
Skrattar när jag ser alla dessa påhittade problem som folk skriver kommer bli problem utan att ha någon som helst insikt eller erfarenhet, och detta trots att övriga världen släppt den masspsykosen så är Svensken så jävla dumknullad i den här frågan.
Ni vet väl att förbudet mot marijuana och andra läkemedel är grundat på rasism och rädsla för invandrare.
” För att piska upp hysteri i pressen spelade Anslinger oavbrutet på rasistiska fördomar, som kopplade cannabis till latinamerikaner, kokain till afroamerikaner och heroin till den kinesiska minoriteten.
Kineser, varnade han, hade “en smak för de vita tjejernas charm”, och använde opium för att tvinga dem till “ett otrevligt sexuellt fördärv.” Ökningen av narkotikamissbruk, hävdade han, var nästan “100 procent bland svarta”, som skulle festa med vita kvinnor och “fick deras sympati med historier om rasförföljelse. Resultat: graviditet”.
” Rapporten följdes med en explosion av rubriker som kopplade svarta människor till kokainbruk och kriminalitet. New York Times publicerade en typisk story med rubriken “NEGRO COCAINE FIENDS – NEW SOUTHERN MENACE”.
Berättelsen handlar om en harmlös svart man som enligt uppgift hade tagit kokain och blivit rasande galen. Den lokala polischefen tvingades skjuta honom flera gånger för att få stopp på honom. Den medicinska tjänstemannen citerad i artikeln säger: “the cocaine nigger sure is hard to kill.”
Så ni som sitter och håller med dessa herrar som såg till att förbud infördes pga rasism är då själva rasister.
Eller har ni ingen aning om vad förbuden grundar sig i?
För den som vill lära sig något kan läsa vidare här:
https://www.vice.com/sv/article/hur-amerika-overtalade-varlden-att-starta-krig-mot-droger/
Edit: Landet som tvingade Sverige att införa förbud har alltså själva legaliserat…
medans vi i Sverige går all in på gamla rasistiska fördomar från 20-30 talet.
Herregud vakna alla idioter och läs på lite vad som gäller innan ni yttrar er.
Skrattar när jag ser alla dessa påhittade problem som folk skriver kommer bli problem utan att ha någon som helst insikt eller erfarenhet, och detta trots att övriga världen släppt den masspsykosen så är Svensken så jävla dumknullad i den här frågan.
Ni vet väl att förbudet mot marijuana och andra läkemedel är grundat på rasism och rädsla för invandrare.
” För att piska upp hysteri i pressen spelade Anslinger oavbrutet på rasistiska fördomar, som kopplade cannabis till latinamerikaner, kokain till afroamerikaner och heroin till den kinesiska minoriteten.
Kineser, varnade han, hade “en smak för de vita tjejernas charm”, och använde opium för att tvinga dem till “ett otrevligt sexuellt fördärv.” Ökningen av narkotikamissbruk, hävdade han, var nästan “100 procent bland svarta”, som skulle festa med vita kvinnor och “fick deras sympati med historier om rasförföljelse. Resultat: graviditet”.
” Rapporten följdes med en explosion av rubriker som kopplade svarta människor till kokainbruk och kriminalitet. New York Times publicerade en typisk story med rubriken “NEGRO COCAINE FIENDS – NEW SOUTHERN MENACE”.
Berättelsen handlar om en harmlös svart man som enligt uppgift hade tagit kokain och blivit rasande galen. Den lokala polischefen tvingades skjuta honom flera gånger för att få stopp på honom. Den medicinska tjänstemannen citerad i artikeln säger: “the cocaine nigger sure is hard to kill.”
Så ni som sitter och håller med dessa herrar som såg till att förbud infördes pga rasism är då själva rasister.
Eller har ni ingen aning om vad förbuden grundar sig i?
För den som vill lära sig något kan läsa vidare här:
https://www.vice.com/sv/article/hur-amerika-overtalade-varlden-att-starta-krig-mot-droger/
Edit: Landet som tvingade Sverige att införa förbud har alltså själva legaliserat…
medans vi i Sverige går all in på gamla rasistiska fördomar från 20-30 talet.
Herregud vakna alla idioter och läs på lite vad som gäller innan ni yttrar er.
__________________
Senast redigerad av Sthlm007 2026-02-01 kl. 07:08.
Senast redigerad av Sthlm007 2026-02-01 kl. 07:08.