2026-02-01, 07:01
Medlem
Skrämmande att se hur många som skriver i tråden om att det aldrig ska legaliseras enbart pga hjärntvätten dessa idioter blivit utsatta för.
Skrattar när jag ser alla dessa påhittade problem som folk skriver kommer bli problem utan att ha någon som helst insikt eller erfarenhet, och detta trots att övriga världen släppt den masspsykosen så är Svensken så jävla dumknullad i den här frågan.
Ni vet väl att förbudet mot marijuana och andra läkemedel är grundat på rasism och rädsla för invandrare.

” För att piska upp hysteri i pressen spelade Anslinger oavbrutet på rasistiska fördomar, som kopplade cannabis till latinamerikaner, kokain till afroamerikaner och heroin till den kinesiska minoriteten.
Kineser, varnade han, hade “en smak för de vita tjejernas charm”, och använde opium för att tvinga dem till “ett otrevligt sexuellt fördärv.” Ökningen av narkotikamissbruk, hävdade han, var nästan “100 procent bland svarta”, som skulle festa med vita kvinnor och “fick deras sympati med historier om rasförföljelse. Resultat: graviditet”.

” Rapporten följdes med en explosion av rubriker som kopplade svarta människor till kokainbruk och kriminalitet. New York Times publicerade en typisk story med rubriken “NEGRO COCAINE FIENDS – NEW SOUTHERN MENACE”.
Berättelsen handlar om en harmlös svart man som enligt uppgift hade tagit kokain och blivit rasande galen. Den lokala polischefen tvingades skjuta honom flera gånger för att få stopp på honom. Den medicinska tjänstemannen citerad i artikeln säger: “the cocaine nigger sure is hard to kill.”

Så ni som sitter och håller med dessa herrar som såg till att förbud infördes pga rasism är då själva rasister.
Eller har ni ingen aning om vad förbuden grundar sig i?
För den som vill lära sig något kan läsa vidare här:
https://www.vice.com/sv/article/hur-amerika-overtalade-varlden-att-starta-krig-mot-droger/

Edit: Landet som tvingade Sverige att införa förbud har alltså själva legaliserat…
medans vi i Sverige går all in på gamla rasistiska fördomar från 20-30 talet.
Herregud vakna alla idioter och läs på lite vad som gäller innan ni yttrar er.
Senast redigerad av Sthlm007 2026-02-01 kl. 07:08.
Citera
2026-02-01, 07:11
Avslutad
Det var någon myndighetsnisse någon gång som uppskattade att upp till 85% av de kriminellas ekonomi kommer från cannabis så jag tycker i allra högsta grad att pengarna ska till kriminella istället för till välfärden.

Mer pengar till kriminella för en drog som inte påverkar någon negativt tycker jag!!!
Och ju fler oskyldiga dem skjuter desto mer kan vi skratta också, ”Haha, en icke-pundare mindre!”

Vi skulle döda majoriteten av svenska gäng om Sverige som samhälle tog ansvar för att cannabis ska säljas till myndiga ihop med kvaliten på cannabis, men vi är ändå som land väldigt enade på att kriminella ska kunna tjäna sina pengar samtidigt som de kanske blandar bruningen med fentanyl och så säger vi i kör: ”Det är bäst för samhället såhär!!”

Kriget mot knark går inte att vinna. Någonsin.
Däremot skulle man kunna se till att kriminella ska ha möjlighet att tjäna så lite pengar som möjligt på droger,
och att ta ifrån kriminella upp till 85% av deras ekonomi skulle försvaga de rejält.

Dock gillar jag utvecklingen som sker på cannabismarknaden just nu - skiten blir bara starkare och starkare (från min kran som leder Sveriges mest ökända nätverk) och jag uppskattar dessutom prislistan som finns idag jämfört med om staten skulle ta över ansvaret vilket skulle göra cannabis äckligt dyrt.

Ja nej. Jag röstar för att de kriminella får behålla HELA sin inkomstkälla, mest för att jag tycker utvecklingen för ett kriminellt samhälle utgör praktexempel för korkade politiker och hjärndöda poliser.
Däremot gillar jag det någon skrev om Centern?????? som vill avkriminalisera narkotika i kroppen.
Då hade vi kunnat ha den bästa av världar.

/ Med vänlig hälsning, hur det låter att lyssna på idioter som jätte gärna håller cannabis olagligt.
Senast redigerad av Jubeli 2026-02-01 kl. 07:35.
Citera
2026-02-01, 08:40
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det röks mycket cannabis i Mellanöstern. Vill ni ha det i Sverige som i Mellanöstern?

Sjukt att mussar röker, värsta haram.. värre än gris.

Droger är totalt förbjudet inom Islam.. i alla lägen, gris är ok att äta om det råder svält.

Det finns inga äkta muslimer längre. Ändå så bölar mussarna om någon ritar Muhammed eller eldar Koranen.. Alla mussar är shirks.
Citera
2026-02-01, 11:31
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boys
Finns så många fördelar med att legalisera cannabis så det är märkligt hur lite intiativ som finns till att debattera FÖR cannabis.

När legaliseras cannabis egentligen? Gick rykten om att cannabis skulle legaliseras redan år 2023.
Nu är det år 2026 och det ekar fortfarande tomt i lådan.
I Tyskland så började allt med en debatt och nu är Tyskland i full gång med att avkriminalisera cannabis fullt ut.

Hur kan vi göra för att till Sveriges fördel sprida vidare information samt uppmärksamhet om att legalisera cannabis?

När den kriminella industrin omsätter lika mycket i vinst (ungefärligt) som de 4 storbankerna tillsammans, eller som ett hopplock av våra finaste industriföretag, typ motsvarande 3-4 Atlas Copco eller 25% av hela Stockholmsbörsen… så måste det finnas ett stort intresse i att bevara denna ekonomi.
Det är hiskeliga belopp pengar och jag kan med denna info inte förstå varför man inte ”går in och tar marknaden”, legaliserar, privatiserar och profiterar. Det skulle som bonus ge rejäla skatteintäkter.
Sen är det väl intressant att bryta ut Cannabis del i den här kakan och se hur stor den är, men säkerligen i paritet med ett bolag som kan listas bland Sveriges 30 största.
Tittar man lite utanför sandlådan Sverige så är det inte en dödsdrog utan en lättare drog än alkohol.
Så min stora fråga är varför tar man inte över marknaden och tjänar pengarna på det?
Vem står i vägen för det, för någon med väldigt stor makt har ju ett finger med i spelet annars hade detta varit en kassako för kapitalet…eller staten.
Citera
2026-02-01, 13:15
Medlem
haschoglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fy fan... det måste vända med legaliseringstankarna. Du pratar om Tyskland. Har du sett hur det börjar se ut mer och mer som zombie-land i städer som Hamburg, Berlin och Frankfurt?

Det ser för jävligt ut vad rökat ställt till det. Bara massa våldsamma konflikter på gatorna och så ser folk rent bokstavligen ut som zombies. Vem fan vill ha det så här i Sverige? Helt obegripligt.

Naturligtvis så är det man nu ser i Tyskland bara en sporre till att kämpa ännu hårdare mot det. Med näbbar å klor måste vi stoppa allt knark.

Europa håller på att falla sönder totalt.

https://www.youtube.com/watch?v=VIDVwFjWsT8
HAHHAHAHA du måste vara mer bränd än snubben i videon om du tror han blev sådär av en joint. Snubben har ju bränt en crackrock. Nej dem flesta som vill att cannabis ska avkriminalliseras/legaliseras i svergie vill inte ha crackpundare som rånar för sin nästa fix springandes fritt på gatan.
Citera
2026-02-01, 13:37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag har prövat när det var lagligt att ha 1 gr för eget behov före 1985 det var väl då det blev förbjudet! Det var inget att ha jag blev bara slö, slapp och avtrubbad, inget att ha om man vill ha roligt!
Så därför ska ingen annan heller få röka?
Citera
2026-02-01, 13:39
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Så därför ska ingen annan heller få röka?

Jag svarade på en fråga men när jag tänker på de vänner som gick under av den skiten så nej ingen ska göra det!
Citera
2026-02-01, 13:51
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag svarade på en fråga men när jag tänker på de vänner som gick under av den skiten så nej ingen ska göra det!

Nu går man ju inte under pga cannabis. Ingen har någonsin dött av att röka på.
Citera
2026-02-01, 13:56
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nu går man ju inte under pga cannabis. Ingen har någonsin dött av att röka på.
Man går under av all skit som cannabis för med sig fattar du inte det? Har också sett hur vänner blivit psykotiska av skiten!
Citera
2026-02-01, 13:58
Medlem
flukkes avatar
EU vill ju till och med klämma åt det vita snuset nu...

Sen kommer Sverige vara sist ut att godkänna så det är många är kvar, kanske 20-30 år om ens någonsin.
Citera
2026-02-01, 14:01
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Man går under av all skit som cannabis för med sig fattar du inte det? Har också sett hur vänner blivit psykotiska av skiten!

Vilken skit för cannabis med sig?
Citera
2026-02-01, 14:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Narkotikapolitik

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto