Citat:
Ursprungligen postat av
indirektreklam
Hon låter verkligen som en karaktär.
Har/hade hon missbruk?
Klarar hon av att jobba?
Sitter du inte på helspänn när din partner är med, om ifall din mamma skulle få ett anfall?
Har hon vänner och någon form av vård?
Eller hon kanske inte lider själv av det?
Hon är som vem som helst, ganska social, när hon är sig själv och inte har ett anfall. Ingen originell karaktär egentligen.
Inget missbruk. Hon dricker inte. Har aldrig gjort.
Hon har alltid jobbat och det har funkat. Vet att hon hamnat i konflikter med kollegor men inte så att det haglat könsord. Hon har god kontroll över hjärnan och uttrycker sig bra i tal. Man skulle som sagt aldrig kunna ana hur det kan slå om i hemmet.
Nej. Jag har varit avslappnad när partnern varit med. Mamma kan behärska sig när hon måste. Och har aldrig sagt något illa om mina flickvänner. Hon vill bara att jag inte ska bli olycklig och träffa fel person, så som alla mammor antar jag.
Vänner har hon aldrig haft. Hon skulle ha kunnat haft och har väl umgåtts sporadiskt med kollegor. Men hon är djävulskt misstänksam mot folk. Har väldigt lätt för att tro illa om någon. Räcker med att någon skickar en bild från semestern till henne så tycker hon personen är en egoistisk stajlare som bara vill visa upp sig, och så avbryter hon den kontakten. Alltid negativa tankar och tänker att folk har baktankar med allt de gör och delar med henne. Och har väldigt nära till ett hemskt ordförråd. Kallar folk för horor, fyllhoror, grisfittor och horungar till höger och vänster. Det är grövsta tänkbara vokabulär.
Hon lider rejält av det. Hon har världens sämsta självkänsla och tycker hon är fulast i världen ibland. Mår dåligt för att hon vet att hon är sjuk men inte klarar av att göra något åt det. Vi har pratat otaliga gånger om hennes tillstånd men det leder liksom aldrig till någon förändring. Det gäller att hålla sig undan när hon vaknar på morgonen.