2025-05-05, 13:13
Medlem
silverrings avatar
Har plockat fram valheim igen. Sitter på 300ish timmar och har svårt att sluta. Drivet att alltid uppgradera sin gear och crafting tables osv är enormt. Sist jag spelade (2021) kom jag aldrig längre än swamp då jag la all min tid på att bygga en enorm bas. Nu är jag ändå på god väg mot Moder med några sido-quests på plains.
Citera
2025-06-08, 02:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverring
Har plockat fram valheim igen. Sitter på 300ish timmar och har svårt att sluta. Drivet att alltid uppgradera sin gear och crafting tables osv är enormt. Sist jag spelade (2021) kom jag aldrig längre än swamp då jag la all min tid på att bygga en enorm bas. Nu är jag ändå på god väg mot Moder med några sido-quests på plains.

Startade också en ny karta i veckan och har bara kommit till svarta skogen än. Just nu är det uppgraderingar som gäller innan jag ska slakta The Elder.

Har nästan 400 timmar i spelet sen tidigare och varit framme i dimmornas värld men nu startade jag om allt.

Gillar spelet skarpt och faller då och då tillbaka till det och börjar bygga upp allt.
Citera
2026-02-01, 08:23
Medlem
NiceNameTwices avatar
Förväntade mig hitta mer när jag sökte efter Valheim här på Flashback. Två trådar - ganska tunt

Tänkte kolla intresse för att sätta upp en dedikerad server. Jag spelar dock inte Valheim själv AKTIVT längre, har loggat in och spelat en stund för att sedan lessna och avinstallera och så har det väl sett ut senaste 2-3 åren. Spelar inte mycket alls överlag längre, däremot har jag funnit det mer intressant med homelab och linux vilket leder mig hit.

Det är ju ingen mening om det inte finns intresse dock.. Kanske får sikta på något annat helt enkelt.
Citera
2026-02-07, 19:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Förväntade mig hitta mer när jag sökte efter Valheim här på Flashback. Två trådar - ganska tunt

Tänkte kolla intresse för att sätta upp en dedikerad server. Jag spelar dock inte Valheim själv AKTIVT längre, har loggat in och spelat en stund för att sedan lessna och avinstallera och så har det väl sett ut senaste 2-3 åren. Spelar inte mycket alls överlag längre, däremot har jag funnit det mer intressant med homelab och linux vilket leder mig hit.

Det är ju ingen mening om det inte finns intresse dock.. Kanske får sikta på något annat helt enkelt.

Just nu har jag skippat valheim ett tag men intresse finns att spela med flera men vill då gärna ha en grupp med lite äldre personer då jag själv är 50+.
Är inget proffs utan spelar bara lite casual när andan faller på. Med gubben jag körde sist så har jag kommit till dimmornas dal och tycker det området är rätt tråkigt då man måste hoppa hela jävla tiden plus dimman då så man inte ser något.

Just nu är jag inne på ETS2 så kör en hel del där men när andan faller på så är ett spel som Valheim väldigt trevligt.
Citera
2026-02-07, 20:02
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Just nu har jag skippat valheim ett tag men intresse finns att spela med flera men vill då gärna ha en grupp med lite äldre personer då jag själv är 50+.
Är inget proffs utan spelar bara lite casual när andan faller på. Med gubben jag körde sist så har jag kommit till dimmornas dal och tycker det området är rätt tråkigt då man måste hoppa hela jävla tiden plus dimman då så man inte ser något.

Just nu är jag inne på ETS2 så kör en hel del där men när andan faller på så är ett spel som Valheim väldigt trevligt.

Jajjemen. Låter vettigt ju! Jag får se till att hålla lite koll på denna tråden framöver
Citera
2026-02-07, 23:36
Medlem
Zkogztomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverring
Gött mannen! Har inte kört mer än att prova Ashlands. Har lagt valheim på is efter jag ryckte in i lumpen i augusti. Sitter på stabila 525h. Tänker börja köra ordentligt igen när de lägger till Achievments eller släpper spelet helt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in