2026-01-31, 20:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Hur många av dessa gubbar finns det då? Som frivilligt börjar 5-6 och de inte arbetar inom bygg etc.
3-4 på mitt jobb, men vi har flextid och dom drar också vid 3-4. Dyker man upp tidigt själv fattar man dock varför dom gör det. Datorn är inte ens igång innan första chefen traskar in vid 8.
Citera
2026-01-31, 20:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne3196
Ja, vad är det med gubbar som börjar jobbet kl 5-6?

Jag menar alltså job där man själv kan välja tid man kommer till jobbet, kontorsjobb etc.

Varför är det just gubbar som gör såhär?
Vad gör dom resten av dagen när de slutar runt klockan 14?

Det här kan jag meddela är väldigt smart. För har man de arbetstiderna behöver man INTE sitta i någon bilkö i flera timmar om dagen. Vad gör alla andra om dagen? Jo de sitter just i bilköer, vilket de slipper.
Citera
2026-01-31, 20:45
Medlem
Citat:

Jag menar alltså job där man själv kan välja tid man kommer till jobbet, kontorsjobb etc.

Idiot finns väl inga kontorsjobb där man börjar 5.

Och vad nån gör som slutar 14.00.
Här är några förslag
* Rånar en bank
* köper lite koks drar en lina.
* köper middagsmat
* Åker hem och städar
* Går till ett gym.
Citera
2026-01-31, 20:55
Medlem
ps870s avatar
Jag börjar runt 06:15 de dagar jag är på kontoret. Flex, så jag väljer det själv.
Av cirka 50 där jag sitter är vi runt 10 som väljer att börjar jobba då. Lugnt och skönt, inga möten så jag får mycket administrativt gjort.
Inga köer till jobbet, inga köer hem. Chefsfritt, inga chefer vill börja jobba så tidigt.
Jag går hem vid 3 halv 4. Gott om tid att handla, hjälpa barnen med läxor, träna, laga mat t.ex.
Jobbar jag hemma händer det att jag börjar jobba före 6 och då tar jag ofta bara lunch i 15 minuter.
Senast redigerad av ps870 2026-01-31 kl. 21:02.
Citera
2026-01-31, 21:01
Medlem
Citat:

Jag är en av dem.

Jag är på jobbet kl sex. Kontorsjobb.

Började med det när barnen var i dagisåldern. Frugan lämnade dem på dagis. Och jag hämtade dem. För att göra deras dag på dagis så kort som möjligt.

Men jag har fortsatt vara så tidig. Lite trafik så det går snabbt att bränna till jobbet.

Och tystnaden. Vi är ett antal gubbar som kommer in runt sex. Ingen snackar. Alla bara jobbar. Sen vid åtta-nio kommer chefer och andra med ”prat”-roller och då är arbetsron förstörd.

Bästa tiden på jobbet.
Citera
2026-01-31, 21:09
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag kan starkt rekommendera att gå upp kl 05. Nuförtiden så brukar jag alltid vara klar med min arbetsdag innan kl 11.00. Det är jävligt skönt.

Jag gör massvis med saker, speciellt eftersom jag kan göra mitt jobb på resande fot. Så om jag sitter på ett café i Bangkok en dag och jobbar så kan jag lika gärna 1 månad senare sitta på ett coworking office i London och klämma en arbetsdag.

Det är starkt rekommenderat att jobba mot att ha det så.

Är det inte så det var förr med sopgubbarna. Har för mig att jag talade med en sopgubbe om just det och sa att det var många år sen som det förändrades. Han sa att när de är klara med sin runda så får de köra ut containrar och hämta annat avfall här å där. Så han får aldrig gå hem tidigare längre.
Jaha, synd för dem då. Blir mer arbetsuppgifter verkar det som.
Citera
2026-01-31, 21:22
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Jobbade med en gubbe när jag delade ut reklam. Han jobbade från tolv eller ett till klockan fyra fem på morgonen. Sen gick han hem och la sig på kökssoffan en timme innan han åkte till fabriken och jobbade 8 timmar. Han sparade pengar till en bar i Thailand.
Citera
2026-01-31, 21:27
Medlem
Dygnsrytmen kan se ut såhär:

04.00 vakna
04.30 frukost
05.00 ut och promenera
05.30 köra till jobbet
06.00 börja jobbet
11.00 lunch
11.30 jobba igen
14.30 iväg till dagens aktiviteter (allt möjligt)
16.00 gymmet
17.00 middag
18.00 börja kvällens aktiviteter (allt möjligt)
22.00 sova

En som är morgonpigg hinner med ganska mycket varenda dag och har helt enkelt ett jävligt bra liv.
Citera
2026-01-31, 22:00
Medlem
godboys avatar
Jag styr ganska mycket över min tid själv på jobbet, så jag behöver inte jobba exat 8-17 eller 7-16. Dock är jag ofta bunden av olika möten, och ibland är det möten med andra tidszoner och då kan det vara aktuellt att antingen stanna kvar på eftermiddagen eller komma in extra tidigt. I grunden jobbar jag typ 7-16. Men ibland kan jag komma in redan halv sex, jävlar vad mycket jag får undan innan alla är på plats till klockan åtta. Sen blir man mest "störd" hela tiden.

När jag kan så kan jag också få för mig att dra klockan 12 om jag inte har några måsten på eftermiddagen.
Citera
2026-01-31, 22:46
Medlem
Hmm ja jag (kvinna) tror att de ligger till så här!
Jag kliver upp 0 ggr varje natt för att pinka. Vaknar dock av att han går upp och pinkar han brukar ha svårare att somna om efter kl 4 och då kliva upp.
Så han börjar jobba tidigt.
Enkelt, de är pink tiden som är orsaken.
Citera
2026-01-31, 22:50
Medlem
HassanVonEssens avatar
Min chef var alltid på jobbet halv 4 på morgonen och drog hem senast 15. Utarbetad men han ville ha det så. Kontorsjobb mest på morgonen men även varuplock inom handeln.
Citera
2026-01-31, 22:59
Medlem
Citat:

Sömnproblem.
Väldigt vanligt att många får svårt att sova med åldern..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in