2026-01-31, 16:40
Medlem
Soneking1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Först och främst måste vi få bort den manliga auran inom försvarsmakten

https://www.news55.se/samhalle/ob-forsvarsmakten-ar-for-manligt-vill-se-andring/
Om Försvarsmaktens överbefälhavare säger det så är han helt jävla dum i huvudet och vårt land är kört. När vi väl hamnar i krig kommer vi endast kunna lita på unga, starka och motiverade män att försvara vår frihet. Allt annat kommer gå åt helvete!
Citera
2026-01-31, 16:49
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Rimligen styrs flyget, som har ett extremt säkerhetstänk, av fakta och hade TS stämt hade man extrautbildat kvinnor. Så jag tror inte TS har rätt fakta.

För protokollet så tar videon upp precis det .

kvinnliga piloter är 10% av hela kåren, men står för oproportionerlig andel av incidenter jämfört med det andra könet.

Vad gick fel ? Är DEI att skylla på ?
Senast redigerad av Upplyften 2026-01-31 kl. 16:54.
Citera
2026-01-31, 17:31
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
För protokollet så tar videon upp precis det .

kvinnliga piloter är 10% av hela kåren, men står för oproportionerlig andel av incidenter jämfört med det andra könet.

Vad gick fel ? Är DEI att skylla på ?
Det är för klen info. Är kvinnorna yngre? Kör andra plan? Jobbar kortare tid och mindre erfarna? Finns mycket mer än "kön".

Att flygbolagen medvetet skulle ha pilot-grupper som orsakar extra många olyckor är så dumt så klockorna ringer.
Citera
2026-01-31, 18:04
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Att flygbolagen medvetet skulle ha pilot-grupper som orsakar extra många olyckor är så dumt så klockorna ringer.

Inkluderingsplaner som positiv särbehandling och DEI är samtidigt också så dumt att klockorna stannar. Det är det gamla vanliga som vi hört till leda. - Ingen , precis ingen får , eller fick kritisera , eller slå larm om individer som egentligen har betydligt klenare kunskaper, eller förkunskaper när det handlar om den heliga inkluderingsplanen som vill bryta manliga bastioner på grundval av ras och kön . Det vet vi ju vid det här laget.

Jämställdhet betyder ett perfekt utfall av 50/50 kön, och en representation av div rasifierade minoriteter . Och man HAR i många områden sänkt kompetenskravet för att den heliga inkluderingsplanen ska förverkligas, även här i Sverige
Senast redigerad av Upplyften 2026-01-31 kl. 18:08.
Citera
2026-01-31, 18:06
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Inkluderingsplaner som positiv särbehandling och DEI är samtidigt också så dumt att klockorna stannar. Det är det gamla vanliga som vi hört till leda. - Ingen , precis ingen får , eller fick kritisera , eller slå larm om individer som egentligen har betydligt klenare kunskaper, eller förkunskaper när det handlar om den heliga inkluderingsplanen som vill bryta manliga bastioner på grundval av ras och kön . Det vet vi ju vid det här laget.
Nej, flygbolag prioriterar säkerhet före allt. DEI pågår på universitet och bland journalister, i övrigt är det gammal skåpmat som ingen bryr sig om längre i Sverige. Möjligen i USA England Australien Hollywood som verkar vara extra förstört.
Citera
2026-01-31, 18:10
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Nej, flygbolag prioriterar säkerhet före allt. DEI pågår på universitet och bland journalister, i övrigt är det gammal skåpmat som ingen bryr sig om längre i Sverige. Möjligen i USA England Australien Hollywood som verkar vara extra förstört.

Jag fick intrycket att säkerhetstänket inte är topprioritet längre. Samt att man hade sänkt kompetenskravet som sagt
Senast redigerad av Upplyften 2026-01-31 kl. 18:14.
Citera
2026-01-31, 19:42
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur långt ska woke och inkvotering gå egentligen?
[b]Topic: detta är en allvarlig säkerhetsrisk inom flygindustrin, och det har varit många incidenter. Varför
frågan är felaktigt ställd.
Den borde lyda:
Hur långt skall det gå innan vi tar tag i dessa falska uppgifter på nätet som sprids av människor utan förmåga att förstå vad de läser?
Som rakt av tror på det som en gubbe påstår på nätet?
Skäms!
Se dig själv i spegeln och säg långsamt:
- hur fan kan jag vara så korkad att jag kan bilda mig så starka och felaktiga åsikter utan att överhuvudtaget ha fakta på bordet?
Citera
2026-02-03, 22:44
Medlem
Citat:
Minns ni kvinnan som landade ett passagerarplan upp-och-ner i Toronto? Kvinnan som krashade en militär Black Hawk helikopter in i ett passagerarplan vid Potomac River Pennsylvania?
Vem var befälhavare på dessa flygningar och ansvarig för säkerheten ombord?

Under 2025 var det enligt ASN 157 olyckor med tyngre flygplan. Ingen statistik finns över kön på befälhavarna på dessa flygningar.
https://aviation-safety.net/database/year/2025/1
Jag kan dock hitta på vad jag tycker. Tex att alla befälhavare var män.
Citera
2026-02-10, 01:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Vem var befälhavare på dessa flygningar och ansvarig för säkerheten ombord?

Under 2025 var det enligt ASN 157 olyckor med tyngre flygplan. Ingen statistik finns över kön på befälhavarna på dessa flygningar.
https://aviation-safety.net/database/year/2025/1
Jag kan dock hitta på vad jag tycker. Tex att alla befälhavare var män.

Under olyckan med den militära Black Hawk helikoptern var det uppenbart från FAA och cockpit recordings att instruktören var en man, och att den kvinnliga piloten inte hörsammade hans direkta order om omedelbar kursändring.
Citera
2026-02-15, 20:40
Medlem
Citat:
Under olyckan med den militära Black Hawk helikoptern var det uppenbart från FAA och cockpit recordings att instruktören var en man, och att den kvinnliga piloten inte hörsammade hans direkta order om omedelbar kursändring.
Som instruktör ska du givetvis ta över kontrollen om något blir fel. Ponera att nån ska lära sig landa och instruktören bara säger till, inte tar över, när nåt håller på att gå fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in