2026-01-31, 15:10
Medlem
SneakyBastard82s avatar
En tråd för oss som faktiskt har fysiskt guld och silver hade kanske varit bra.

Trött på alla fjantar med sina papper...
Citera
2026-01-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82

Det ena utesluter väl inte det andra?
Citera
2026-01-31, 15:43
Medlem
Citat:

Är ju enda sättet att få nån förtjänst.
Mycket lägre kostnader, snabbare affärer och inte minst kan man använda hävstång.
Vad du tycker är fjantigt med det är nog att du inte är kompetent nog att klara av att handla med det.
Men det går att lära sig om man är normalbegåvad.
Citera
2026-01-31, 15:45
Medlem
Silvret är parabolic.
Först 150$ sedan blir det 200$
Citera
2026-01-31, 15:55
Medlem
Ska bli kul att se när börsen öppnar igen på Måndag. Åker silver ner till 50 kan det bli köpläge igen.
Citera
2026-01-31, 16:26
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Mycket lägre kostnader, snabbare affärer och inte minst kan man använda hävstång.
Vad du tycker är fjantigt med det är nog att du inte är kompetent nog att klara av att handla med det.

Saken är att de flesta som håller fysiska metaller håller inte dom på spekulation.

Om silvret dyker till 40 dollar så bryr jag mig inte nämnvärt, för jag köpte merparten 2014.

Om guldet dyker till 3000 dollar så bryr jag mig inte nämnvärt, för jag köpte merparten 2011/2012.

Hur det än går så har jag mitt guld och silver att fingra på. Ni pappersfjantar har ett certifikat som säger att ni har guld och silver.
Citera
2026-01-31, 16:44
Medlem
Citat:
Saken är att de flesta som håller fysiska metaller håller inte dom på spekulation.

Om silvret dyker till 40 dollar så bryr jag mig inte nämnvärt, för jag köpte merparten 2014.

Om guldet dyker till 3000 dollar så bryr jag mig inte nämnvärt, för jag köpte merparten 2011/2012.

Hur det än går så har jag mitt guld och silver att fingra på. Ni pappersfjantar har ett certifikat som säger att ni har guld och silver.
Det var ju synd för dig.
Men bra att du berättar så att ingen tar råd av dig.
Citera
2026-01-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ska bli kul att se när börsen öppnar igen på Måndag. Åker silver ner till 50 kan det bli köpläge igen.
Blir nog uppstuds, tror inte vi ser nån fortsatt krasch utan denna känns som ett engångsevent.
Citera
2026-01-31, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
ni pratar om att silvret kommer gå upp men gäller det även papperssilver tror ni .

Silver och guld går varken upp eller ner, det bara är, och fortsätter finnas i för mänskliga perspektiv evig tid.

Vad vi värderar metallerna i, är det enda som förändras. Poängen med att äga guld och silver är att man tar flyktiga fiatpengar och köper något bestående.
Citera
2026-01-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft

Frågan är bara var du ska få tag på silver nånstans. Vet inte hur det ser ut just nu hos svenska handlare, men det är rejäl torka på många ställen internationellt.
Citera
2026-01-31, 19:20
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen

Här får du tala för dig själv Russinsmurfen. Du pratar ur ett tradingperspektiv och ur det perspektivet förstår jag vad du menar men att slänga sig med ”kompetent”, ”fjantig” och ”normalbegåvad”?
Han du citerade skrattar nog bara åt dig.
Men ”enda sättet att få förtjänst”… jag har ett gav på mina silvermynt på 300-330kr. Guldmynten strax över 10”.
Jag tyckte det var dyrt då.

Citat:
Ursprungligen postat av FOFOFOA
Silver och guld går varken upp eller ner, det bara är, och fortsätter finnas i för mänskliga perspektiv evig tid.

Vad vi värderar metallerna i, är det enda som förändras. Poängen med att äga guld och silver är att man tar flyktiga fiatpengar och köper något bestående.

Nämen titta en som använder sin hjärna.
Det är uppfriskande.
Citera
2026-01-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Här får du tala för dig själv Russinsmurfen. Du pratar ur ett tradingperspektiv och ur det perspektivet förstår jag vad du menar men att slänga sig med ”kompetent”, ”fjantig” och ”normalbegåvad”?
Han du citerade skrattar nog bara åt dig.
Men ”enda sättet att få förtjänst”… jag har ett gav på mina silvermynt på 300-330kr. Guldmynten strax över 10”.
Jag tyckte det var dyrt då.

Nämen titta en som använder sin hjärna.
Det är uppfriskande.
Det var väl inte jag som använde fjantig.
Läs innan du citerar så slipper du skämma ut dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in