2026-01-31, 12:27
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Spot on.

Exakt detta som gör att jag säger att vi åker ur direkt om Lundgren försvinner. Det får absolut inte hända.
Skulle gå så långt att säga att Lundgren är viktigare än Fidde.

Lundgren är en unik spelare som GAIS aldrig kommer att kunna ersätta om han försvinner.

Fidde är en väldigt bra tränare men går att ersätta på ett annat sätt tror jag.

Ur åker ni nog inte utan Lundgren, men det blir nog undre halvan.
Citera
2026-01-31, 12:28
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Jag kan för lite om Gustav Lundgren privat. Men hans far drev bion i Kungsbacka och sålde den? Pappan fick säkert en del pengar, men kan inte varit några gigantiska belopp (bransch i nedgång sedan decennier).

Visst är farsan gammal och kanske rik, men har inte Gustav Lundgren väldigt många syskon? I någon GP artikel stod det att han hade sex stycken. Många som ska dela på det i så fall.

Jag tror aldrig att han går till ett lag inom Sverige. Men om Saudiarabien kommer o knackar på dörren så har alla ett pris även Gustav Lundgren.

Han har ju i princip bara kunnat leva på fotboll de senaste 3-4 åren.

Klart att allting, eller alla, har sitt pris. Men vi får väl se. Tror att det var en helt kedja med biografer som hans farsa ägde (och gjorde sig av med i rätt tid) om jag minns rätt. Intrycket av artikeln var i alla fall att där fanns ordentligt med pengar.
Citera
2026-01-31, 12:32
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Spot on.

Exakt detta som gör att jag säger att vi åker ur direkt om Lundgren försvinner. Det får absolut inte hända.
Skulle gå så långt att säga att Lundgren är viktigare än Fidde.

Håller inte med om att det skulle innebära att vi åkte ut rakt av, men visst är han otroligt viktig. Det hade verkligt ställt Fidde inför en utmaning om han hade försvunnit eller skadats.
Citera
2026-01-31, 12:43
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Håller inte med om att det skulle innebära att vi åkte ut rakt av, men visst är han otroligt viktig. Det hade verkligt ställt Fidde inför en utmaning om han hade försvunnit eller skadats.
Man vet ju aldrig såklart. Det jag försöker säga är att han är mer än otroligt viktig. Bästa spelaren jag sett i GAIS tillsammans med Wanderson.
Citera
2026-01-31, 12:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ikaros glömmer alla?
Givet spelartappen? Ja, jag har svårt att se att Ikaros flyger i år igen. Dark horse på Häcken i år.
Citera
2026-01-31, 13:10
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Klart att allting, eller alla, har sitt pris. Men vi får väl se. Tror att det var en helt kedja med biografer som hans farsa ägde (och gjorde sig av med i rätt tid) om jag minns rätt. Intrycket av artikeln var i alla fall att där fanns ordentligt med pengar.

Må så vara. Men samtidigt är dem 7 syskon som ska dela på det i så fall. Och farsan hans kan leva i 10 år till.

Han har säkert fått en bra allsvensk lön nu av GAIS. Men kommer Saudierna med en stor påse pengar (tiotals miljoner om året skattefritt) kommer det att vara svårt att tacka nej.
Senast redigerad av Kapten Klänning 2026-01-31 kl. 13:23.
Citera
2026-01-31, 14:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Givet spelartappen? Ja, jag har svårt att se att Ikaros flyger i år igen. Dark horse på Häcken i år.
Tycker att de fyllt på bra och de har väl inte tappat så många, Törnqvist och Johansson. De år såklart stora tapp, men det gäller många andra klubbar också.
Citera
2026-01-31, 14:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker att de fyllt på bra och de har väl inte tappat så många, Törnqvist och Johansson. De år såklart stora tapp, men det gäller många andra klubbar också.
Dom stod för en extrem överprestation förra säsongen, och jag förväntar mig ytterligare spelartapp. Du glömmer även bort spelartappen under säsongen som dom "klarade sig utan" i Kiilerich och Röjkjaer. Nädu, Ikaros har fattat eld. Landar kanske sjua med lite tur.
Citera
2026-01-31, 14:38
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Dom stod för en extrem överprestation förra säsongen, och jag förväntar mig ytterligare spelartapp. Du glömmer även bort spelartappen under säsongen som dom "klarade sig utan" i Kiilerich och Röjkjaer. Nädu, Ikaros har fattat eld. Landar kanske sjua med lite tur.
Karbonkopia på hur MSM tippade dem 2025 mao, vi vet hur det gick. De är alltid baissade. Nåja, framtiden har facit som alltid.
Citera
2026-01-31, 14:44
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Har svårt att se hur plastapa skulle kunna utmana om topp 3 i år med truppen dom förfogar över. Blir väl RoddBull och Kalifatet som gör upp om det.
behöver nog allt in lite värvningar ifall vi ska slåss om guldet, solna på nedre halvan förhoppningsvis
Citera
2026-01-31, 14:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
behöver nog allt in lite värvningar ifall vi ska slåss om guldet, solna på nedre halvan förhoppningsvis
Vi står inför rekonstruktion, och allt som inte innebär bottenstrid är godkänt. Med detta sagt tycker jag det är nästan lite lustigt hur lugnt ni sitter i båten trots att ni har typ en halvmiljard på banken och ett mindre komplett lagbygge än vår budgettrupp.
Citera
2026-01-31, 15:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Silas Andersson som inte skulle säljas för under 300 "Häckenmiljoner" vill Köln köpa för 42 miljoner (inklusive bonusar då).

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hacken-nobbar-bud-pa-silas-andersen/
Har priserna imploderat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in