2026-01-31, 12:21
Medlem
bomhulls avatar
Norrland med risk att du får "lappsjuka"
Citera
2026-01-31, 12:27
Medlem
esprit21s avatar
Om vi glömmer självklara alternativ i Asien som Thailand osv så hade jag flyttat till södra Brasilien där är de tryggt, härliga människor och behagligt klimat.

Florianopolis tex. Majoritet vita brasilianare där också (alltid någon som undrar.)

Annars lär de vara billigare även i Ungern, Polen, Rumänien och många andra länder i Europa om man vill bo närmare.
Senast redigerad av esprit21 2026-01-31 kl. 12:31.
Citera
2026-01-31, 12:52
Medlem
"Helt normal"

Nästa mening

"Vill elda upp huset och döda alla grannar"

Okej.....

Flytta till norrland, du kan få ett fint boende för 8000kr / mån med avskildhet som du söker!
Citera
2026-01-31, 12:56
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
Trött på Sverige och svenskar, helt ärligt pallar inte med detta skitlandet och dess feministiska helvetessystem längre, feminismen har orsakat alla stora problem vi har, även bostadsbristen som jag anser är värst innan vårdköer/vården, järnvägarna osv...

Jag har insett att att jag aldrig kommer kunna bo själv utan grannar under mig/sidan om mig eller över mig i Sverige, kommer aldrig hitta ett sånt boende i Sverige. Bästa jag kanske kan få tag på är väl ett blattefallshus... Bo som en instängd råtta.

Jag vill hyra någon mindre villa för max 8 000 i något annat land, typ 70-100 kvadratmeter. Tänker Spanien, Bulgarien, Polen, Mexiko, Brasilien, Rumänien och liknande rent spontant. Bor just nu här i storstad i Sverige.

Jag vill bara slippa allt ljud, menar inte stadsljud, utan grannljud, alltså vill inte ha nån under/över/sidan om mig som sagt. Trött på att jag inte kan se film, eller prata normalt i telefon, eller bara ha ett löpband för mig själv, tvätta när jag vill osv. Måste hela tiden ta hänsyn, känner nästan för att bränna ner hela det huset jag bor och ha ihjäl mina grannar pga mitt psyke, riktigt trött på mitt liv alltså. Söker helst mindre villor.

Jag är väldigt vanlig person, vaknar, läser nyheter, lagar min mat, går ut för en promenad, har problem med psyket och vissa kroppsliga besvär, men det är inget problem så, jag får sjukersättning pga vissa diagnoser. Har haft svårt i livet tidigare.

Så vad kan ni rekommendera, min budget är 12k - 14k i månaden. En fattig person med simpel själ. Vad kan ni rekommendera mig? Har inte bra koll, kanske finns det länder i närheten där man kan bo billigt i centrum trots allt, jag vet inte?

Jag ska ju givetvis hyra
För Sverige är så tätbefolkat att det inte finns någon glesbygd att bosätta sig i om man inte vill ha grannar eller?
Hoppas inte svenska staten vill försörja någon som flyttar utomlands. Bidrag ska stanna i Sverige.
Citera
2026-01-31, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
"Helt normal"

Nästa mening

"Vill elda upp huset och döda alla grannar"

Okej.....

Flytta till norrland, du kan få ett fint boende för 8000kr / mån med avskildhet som du söker!
Jo, men det blir så efter 10 år, när man bott såhär, annars är jag normal, men vill ha min lugn och ro det är detta.
Citera
2026-01-31, 14:02
Medlem
tjabolitos avatar
Sibirien, Ryssland.
Citera
2026-01-31, 14:12
Medlem
needAlifes avatar
Östeuropa generellt men om du vill vara ensam, kolla in Baltikum. Estland eller Lettland. Likasinnade folk som vi med liknande natur och mat, billigare än här. Esterna brukar generellt vara som finnar, letterna har av någon outgrundlig anledning oss svenskar och Sverige som något sorts föredöme och alla letter älskar Sverige. Så bor du där lär du dessutom få en massa vänner bara för att du är svensk. Hett tips.

Edit: glömde också att i Lettland finns det överskott på bostäder så lät knappast vara dyrt.
Senast redigerad av needAlife 2026-01-31 kl. 14:15.
Citera
2026-01-31, 14:47
Medlem
Som många varit inne på, ta dig till svensk glesbygd där kvinnorna flytt.
Citera
2026-01-31, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
Trött på Sverige och svenskar, helt ärligt pallar inte med detta skitlandet och dess feministiska helvetessystem längre, feminismen har orsakat alla stora problem vi har, även bostadsbristen som jag anser är värst innan vårdköer/vården, järnvägarna osv...

Jag har insett att att jag aldrig kommer kunna bo själv utan grannar under mig/sidan om mig eller över mig i Sverige, kommer aldrig hitta ett sånt boende i Sverige. Bästa jag kanske kan få tag på är väl ett blattefallshus... Bo som en instängd råtta.

Jag vill hyra någon mindre villa för max 8 000 i något annat land, typ 70-100 kvadratmeter. Tänker Spanien, Bulgarien, Polen, Mexiko, Brasilien, Rumänien och liknande rent spontant. Bor just nu här i storstad i Sverige.

Jag vill bara slippa allt ljud, menar inte stadsljud, utan grannljud, alltså vill inte ha nån under/över/sidan om mig som sagt. Trött på att jag inte kan se film, eller prata normalt i telefon, eller bara ha ett löpband för mig själv, tvätta när jag vill osv. Måste hela tiden ta hänsyn, känner nästan för att bränna ner hela det huset jag bor och ha ihjäl mina grannar pga mitt psyke, riktigt trött på mitt liv alltså. Söker helst mindre villor.

Jag är väldigt vanlig person, vaknar, läser nyheter, lagar min mat, går ut för en promenad, har problem med psyket och vissa kroppsliga besvär, men det är inget problem så, jag får sjukersättning pga vissa diagnoser. Har haft svårt i livet tidigare.

Så vad kan ni rekommendera, min budget är 12k - 14k i månaden. En fattig person med simpel själ. Vad kan ni rekommendera mig? Har inte bra koll, kanske finns det länder i närheten där man kan bo billigt i centrum trots allt, jag vet inte?

Jag ska ju givetvis hyra

Husbil! Kan du bo vara du vill nästan.
Citera
2026-01-31, 15:23
Medlem
16 möblerade hus att hyra i Bulgarien:

https://rentola.bg/en/for-rent/house
Citera
2026-01-31, 15:43
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabolito
Sibirien, Ryssland.

Faktiskt otroligt vackert på sommaren och är den på vintern för den delen alltså de som gillar mycket snö och kyla.

Det betyder inte att man måste bo totalt isolerat utan det finns mindre samhällen och byar.

Om TS tänker på att flytta till Asien så råder du dig nog att tänka om för det har blivit fruktansvärt dyrt här nere och du har människor runt dig precis exakt överallt och det är inte alltid de trevligaste.
Smutsigt och skitigt och alla förbannade indier.

Jag skulle satsa som singel på Norrland faktiskt.
Citera
2026-01-31, 16:05
Medlem
Får du flytta utomlands om du lever på sjukersättning? Garantipensionärer får inte flytta utomlands, inte ens inom EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in