Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Okej.
Det är klart att du kan byta frisör, som några föreslagit, men då får du ju vara beredd på att hon kanske kommer att fråga dig varför, när/om ni möts ute på stan eller i någon affär.
Du skriver att hon kontaktat dig; vad är det hon kontaktat dig om? Byta bokad tid? Eller tror du hon vill prata?
Hon mår säkert inte bra, det har du ju redan förstått. Nu berättar du inte huruvida ni är ytligt ”frisörbekanta” eller om ni är lite djupare bekanta.
Om du vill hjälpa henne så berätta din syn på det hela, hur du känner inför det hon säger, rakt upp och ned utan att hon får möjlighet att avbryta dig.
Kanske viftar hon bort det, så som du skriver att hon gjort tidigare, eller så öppnar hon sig för dig.
M v h
RFT
(F d parterapeut och familjerådgivare
Vill helst inte leta upp en ny frisör. Har kort hår så klipper mig ofta. Säkert en gång i månaden.
Litar på att hon gör ett bra jobb och är väl lite bekväm med att hon bara vet hur jag vill ha det.
Tjejen kontaktade mig men inte frisören.
Frisören har tjatat om datumet så länge nu så jag blev lite konfundersam.
Kan vara en ren tillfällighet men iom att hon pratar om döden kopplat till det datumet och att jag ska hålla mig undan, har jag därför inte svarat henne.
Jag vill inte bli anklagad för att misshandla kvinnor.
Dom två kanske känner varandra och har kokat ihop något? Men varför skickar då den tjejen sms till mig?
Hon byter samtalsämne om jag försöker något. Och så avslutar hon klippning i all hast.
Jag vill min frisör väl. Som sagt är hon trevlig och skärpt.
Hon verkar inte alls knäpp på något sätt.