2026-01-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsopp
Klart man kan vara naturist utan att vara med i en förening eller åka på camping.
Med ditt resonemang kan man inte vara fiskare heller, om man inte är med i en fiskeklubb och åker på fisketävlingar
Du läste uppenbarligen inte inlägget jag svarade på. Där stod det "Naturist: är bara naken på nakenbad och dyl."
Enligt den definitionen är det alltså tvärt emot din missuppfattning: man är alltså *inte* naturist om man åker på camping, eftersom postaren skrev att naturister bara är nakna på bad. Inte på camping. Vilket jag invände mot.
Citera
2026-01-23, 20:15
Avslutad
Jag är naturist. Är naken när jag tycker det passar och när det är varmt nog. Jag åker till camping ibland och är ofta på nakenbad. Både ute och inomhus.
Citera
2026-01-23, 20:43
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griskotlett
Jag är naturist. Är naken när jag tycker det passar och när det är varmt nog. Jag åker till camping ibland och är ofta på nakenbad. Både ute och inomhus.

Jag hörde om ett nudistpar som skulle gifta sig på campingplatsen men bruden höll sig undan från solen i flera veckor före bröllopet för hon ville vara en brud i vitt.
Citera
2026-01-24, 15:47
Avslutad
Jag vet ett par som gifte sig på en naturistcamping. Det var fint.
Citera
2026-01-24, 19:17
Medlem
Skulle gärna gå på ett badhus där man slapp de där förbannade äckliga badbrallorna som stinker klor och smiter åt och är obekväma.

Inte för att jag har någon fallenhet för någon voyerism eller någon åstundan att vara naturlig på nåt vis. Däremot skiter jag i hur andra ser ut och utgår från att de skiter i hur jag ser ut.

Bekvämlighetsfråga....
Citera
2026-01-24, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Skulle gärna gå på ett badhus där man slapp de där förbannade äckliga badbrallorna som stinker klor och smiter åt och är obekväma.

Inte för att jag har någon fallenhet för någon voyerism eller någon åstundan att vara naturlig på nåt vis. Däremot skiter jag i hur andra ser ut och utgår från att de skiter i hur jag ser ut.

Bekvämlighetsfråga....
Så klokt tänkt. Det finns flertal badhus runt om i landet där du kan bada naken vid tillfällen. Var bor du? I morgon har du chansen i Burlöv
Citera
2026-01-30, 13:48
Medlem
12cms avatar
Citat:
Så klokt tänkt. Det finns flertal badhus runt om i landet där du kan bada naken vid tillfällen.

Har du fler exempel på badhus som erbjuder nakenbad? Varsomhelst i landet.
Citera
2026-01-30, 14:25
Medlem
Bandriljaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12cm
Har du fler exempel på badhus som erbjuder nakenbad? Varsomhelst i landet.

Kika på den här kartan https://naturisten.se/pictures/2025_01/badplatser.jpg
Citera
2026-01-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Rätt lite aktivitet i denna tråden. Brukar åka ner till det lokala nakenbadet så fort jag får möjlighet. Skönt att kunna sola hela kroppen och få vara naken med andra människor.

Någon här som har erfarenhet av att vara nudist under vintern. Flera nudistföreningar anordnar ju nakenbad på badhus. Någon som brukar gå på sådant? Hur är medelåldern där? Många barnfamiljer?

Ganska hög medelålder. Minns ingen barnfamilj.
Citera
2026-01-31, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ganska hög medelålder. Minns ingen barnfamilj.
Jo visst finns det barnfamiljer både på stranden, camping och innebad
Citera
2026-01-31, 07:10
Avslutad
Jag tror att i åldern 15 till 25 finns det minst antal naturister.
Citera
2026-01-31, 08:17
Medlem
Citat:
Jo visst finns det barnfamiljer både på stranden, camping och innebad

Inte på de träffar vår naturistförening ordnar i badhus under vinterhalvåret. Sällsynt med barnfamiljer även på de campingar vi varit (Skanör-Falsterbo, Filipstad, Rullsand och ett par norröver, Sundsvall och ”bortom Ånge”).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in