Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2023-05-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Nudist: vill vara naken så mycket som möjligt, t ex även hemma. Alltså inte bara på nakenbad.

Naturist: är bara naken på nakenbad och dyl.
Låter tveksamt. Det finns ju naturistföreningar och -campingar, så bara att bada utan blöta paltor räcker knappast för att kalla sig naturist. Såvida du inte räknar in föreningsområden och campingar i "o dyl".
Citera
2024-08-30, 18:23
Medlem
Fackmannens avatar
Inslag nu på TV1 om naturister, tjocka och fula och mumsande på veganska glutenfria bakelser. Varför tilltalas inte smala vältränade personer som verkligen har något att visa upp av nakenhäng?
Citera
2024-08-30, 18:26
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Inslag nu på TV1 om naturister, tjocka och fula och mumsande på veganska glutenfria bakelser. Varför tilltalas inte smala vältränade personer som verkligen har något att visa upp av nakenhäng?
Ja, och ofta har dom små door knobs till snoppar också. Inte för att det är något fel med det. Jag har inte så stor själv, men jag skulle aldrig vilja springa runt och skylta med den.
Citera
2024-09-01, 08:49
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen

De smala vältränade har väl fullt upp med sitt tränande och har inte tid med sånt.
Senast redigerad av Kurt1 2024-09-01 kl. 08:52.
Citera
2024-09-01, 09:42
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av IngridCarlqvist
Några fler naturister här på Flashback som försöker vara nakna i så stor utsträckning som möjligt?
Hur länge har ni varit naturister och delar ni detta intresset med era livskamrater?
Hur ser er övriga familj på er lite udda livsstil?

Jag själv är en relativt ny naturist kan man säga och kombinerar det med 100% nakenhet så ofta jag kan. Jag har spenderat mina dagar naken här i lägenheten nu i 2 månaders tid och gör verkligen allting naken, det känns väldigt bra alltihop. Ingen insyn från grannar eller liknande heller så kan vara i alla rum naken utan att någon från utsidan ser. Bara det faktum att stå o laga mat vid spisen naken ger en frigörande känsla, det var så här jag föddes och så här jag vill vara.

Jag har egentligen aldrig gillat Pride men ska ge det en chans nästa år 2019 som naturist och gå naken på Stockholms gator och torg och hoppas fler vill se det sunda i denna livsstil. Det är synd bara att man inte kan få vara naken ute när man vill som i Spanien t.ex. som har en väldigt liberal syn på nakenhet utomhus.

Den enda nackdelen med min naturism är att min tonårsdotter tycker jag är konstig, men hon får helt enkelt lära sig acceptera att jag vill vara naken när jag är hemma i min egen bostad, vilket jag tror hon gjort nu.

Så vad tycker ni andra om naturism och nudism? Kanske dags att prova på något nytt?

Intressant inlägg tidigare i tråden. Om det nu inte hade varit fejk. Eller?
Citera
2024-09-02, 07:29
Medlem
Muppetys avatar
Jag trivs med att vara naken. Gå på nakenstrand trots att jag är ganska blyg av mig, är inga problem. Brukar gå naken hemma (bor ensam), eller åtminstone i bara T-shirt. Är paranoid av mig men struntar fullständigt i om grannarna eller nån ser mig, det är min lägenhet, o jag står givetvis inte i fönstret o onanerar direkt!

När jag går ut klär jag såklart på mig. Har det ganska varmt inomhus. Tror inte det har något med sex att göra, jag är asexuell numera.

EDIT: De gånger jag lagar mat brukar jag ju klä på mig för hygiens skull, o det känns nog ganska otrevligt att få t.ex. kokande smör stänkt på de ömtåliga delarna.
Senast redigerad av Muppety 2024-09-02 kl. 07:33.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in