2026-01-30, 22:16
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Sammanfattade vad som togs upp i dokumentären. Tror att det är cirka 7 minuter in i programmet.

Skulle för övrigt bli evigt tacksam om någon som har domarna skulle vilja skicka länk i P.M.
Ja så detaljerna runt det är et att hon inte vill ha typ opiater, vilket är försåtligt.

Det du pratar om här är att Malin var låg kognitivt efter ha tappat två liter blod vid förlossningen och sedan hade någon barnmorska sett att en felaktigt observerad anteckning för anorexi, autism symptom och IF 2003 och då blev allt Malin gjorde ett symptom på dessa diagnoser som hon inte har.
Citera
2026-01-30, 22:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaoa
Vad är IF?
Och lita på byråkratin?
IF är intellektuell funktionsnedsättning. Nya termen för mentalt efterbliven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nej jag har väl rätt till min åsikt? Det är som sagt mycket man kan ifrågasätta både från socialens och hennes sida. Saknas så väldigt mycket mer information än vad som förmedlats.

Det normala vore att kunna hålla sig sansad, dölja sin besvikelse och prata om sitt missnöje när man är någonstans mer privat.

Det är rätt osmakligt att visa sitt missnöje framför andra, speciellt när det är en lyckans dag för din partner.

Det är oroande av den anledning hur barnets uppväxt kommer att se ut, inte oroande för barnet just där och då. Som exempel på oälskat styvbarn kan vi ta askungen.

"Det är oroande av den anledning hur barnets uppväxt kommer att se ut"

Herregud..
Citera
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaoa
Vad är IF?
Och lita på byråkratin?

Intellektuell funktionsnedsättning.

LVU-processen.

Citat:
Ursprungligen postat av Simsalabim24

"Det är oroande av den anledning hur barnets uppväxt kommer att se ut"

Herregud..

Vill du utveckla eller hålla det på neandertalarnivå?
Citera
2026-01-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gigglebyt3s
I stort håller jag med och ja, jag litar på byråkratin till skillnad från många här.
Har respekt för socialtjänsten och att de många gånger inta har tiden och förutsättningarna de borde ha, men utifrån vad jag läst och hört så har de inte gjort rätt i detta fall.
Citera
2026-01-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja så detaljerna runt det är et att hon inte vill ha typ opiater, vilket är försåtligt.

Det du pratar om här är att Malin var låg kognitivt efter ha tappat två liter blod vid förlossningen och sedan hade någon barnmorska sett att en felaktigt observerad anteckning för anorexi, autism symptom och IF 2003 och då blev allt Malin gjorde ett symptom på dessa diagnoser som hon inte har.
Hon ville inte ha sköldkörtelmedicin och järn utan vilke istället använda naturmedel ,
Att inte ta medicin vid problem med sköldkörtel under graviditet är skadligt för fostret eftersom fostret eftersom fostret själv inte producerar dessa utan får dem från mamman , Om mamman har underfunktion så krävs medicinering och för det finns inga naturmedel om man inte menar de licenspreparat utvunna från grissköldkörtlar läkare ibland förskriver.
Citera
2026-01-30, 22:26
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varforanonym
Jag har läst domen från både FR och KR intellektuell funktionsnedsättning nämns inte en enda gång faktiskt
Samtidigt måste det ju spela roll eftersom barnet har tagits ifrån henne såpass varaktigt. Förlossningsdepression och annat dåligt mående som kan uppstå under tiden efter förlossningen är knappast grund till övervakat umgänge i några få timmar per vecka i över ett år, utan att ambitionen är att hon ska kunna dela vårdnaden med pappan. Inte heller en autismdiagnos eller gammal utagerad ätstörning hos föräldern.
Citera
2026-01-30, 22:27
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon ville inte ha sköldkörtelmedicin och järn utan vilke istället använda naturmedel ,
Att inte ta medicin vid problem med sköldkörtel under graviditet är skadligt för fostret eftersom fostret eftersom fostret själv inte producerar dessa utan får dem från mamman , Om mamman har underfunktion så krävs medicinering och för det finns inga naturmedel om man inte menar de licenspreparat utvunna från grissköldkörtlar läkare ibland förskriver.
Det kan mycket väl stämma men, särskilt ifrån dig adina, så är det endast tomma påståenden fram tills jag fått konkreta fakta.
Citera
2026-01-30, 22:30
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det kan mycket väl stämma men, särskilt ifrån dig adina, så är det endast tomma påståenden fram tills jag fått konkreta fakta.

Kolla på avsnittet din pajas. Allt nämns.

Inte ett dugg förvånad att du trodde det rörde sig om opiater.
Senast redigerad av Nariiouh 2026-01-30 kl. 22:34.
Citera
2026-01-30, 22:34
Medlem
Vad vet man om barnets biologiska pappa? Kanske där skon klämmer
Citera
2026-01-30, 22:34
Medlem
Citat:

Jag försökte sammanfatta det som dokumentären sa att orosanmälan handlade om. Utifrån vad som sägs i dokumentären så skickades den in innan förlossningen, så det var barnmorskan på MVCs egna uppfattning. Det är konstigt att hon lägger in såna kommentarer i anteckningarna.

Som sagt, jag står helt och hållet på Malins sida här.
Citera
2026-01-30, 22:35
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Vad vet man om barnets biologiska pappa? Kanske där skon klämmer

Han tackade nej till att medverka i programmet och socialtjänsten ville inte medverka utan hans medgivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in