Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-01-30, 06:12
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Utöver Junior Lenin, som är det sämsta jag någonsin hört, så var det faktiskt en hyfsad nivå på låtarna.

Noll2 har något. Hyfsat unik och de sista sekunderna man hör känns rätt så catchy. Går förmodligen inte vidare, men kan se den klättra upp på Spotify och liknande listor efter att tävlingen är avslutad.

Indras låtskrivare: "Hey chatGPT, gör en kopia av Skyfall, men byt ut orden".
Kul ändå att Vladimir Iljitjs barnbarn ställer upp. Undrar hur bögeriet med Lars gifter sig med farfars ideologi.
Citera
2026-01-30, 06:46
Medlem
SodaFointains avatar
Låtarna var ju kasssa
Citera
2026-01-30, 08:12
Medlem
Greczula gör ett misstag, och det är när det är så mycket text att det kan bli svårt att sjunga med. Believe me var mer omedelbar än Half of me. Men sjunga, absolut. Har absolut chans till final.
Senast redigerad av flashbaker95 2026-01-30 kl. 08:14.
Citera
2026-01-30, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Låtarna var ju kasssa
Så tråkig ska du väl inte vara? Så kasst är det inte. Den enda besvikelsen för mig var Greczula, mest för att texten hade lite för många ord.
Citera
2026-01-30, 08:18
Medlem
Indra växer verkligen nu när jag får höra hela låten. Låter lite som Nomi Tales korsad med Ica basic-Skyfall, kan verkligen växa. Jag kan se henne i finalkvalet.
Citera
2026-01-30, 08:40
Medlem
Snubchurps avatar
A-teens till final.
Senast redigerad av Snubchurp 2026-01-30 kl. 08:44.
Citera
2026-01-30, 08:44
Medlem
Snubchurps avatar
Låtarna var väl okej men mycket man hört förut faktiskt. Det lånas friskt. Ingen personlig favorit denna gång rent musikmässigt.
Citera
2026-01-30, 08:53
Medlem
1: kommer vara bäst ikväll, Believe me var bättre.
2: basen från 2024 borde följt med, den var en stor del varför Effortless var så effektiv.
3: väldigt ljusa röster funkar inte by default, men den funkar bättre än vad trodde. Jag förväntade mig en cool sexig poplåt men vispop har en plats i Mello . Vinnare? Absolut inte. Överraskar? Ja.
4: En icke-sångare som tävlar i en tävling en sång? Nej, tyvärr inte. Detta är inte en Gunilla Persson, mer Edvard Blom. Sean Banan skulle leverera denna låt bättre. Ge den till Tommy Cash med trasig engelska och där har vi en bra låt.
5: Ta mellofierad Skyfall och ut kommer Indra, kommer växa och hade det inte varit för Greczula, skulle Indra kunna tävla i final, hade hon tävlat i deltävling 2, hade jag varit mer säker att hon skulle ha en chans.
6: Bäst låten, kommer absolut imponera. Sitter showen, kan det bli succé. Dom sjunger och det hörs, bra.
Citera
2026-01-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Greczula låter som Lyssna till ditt hjärta eller nått från ABBA.

A-teens, kanske kan bli nått i ESC?

Tycker Greczulas låt är helt OK, men refrängen väldigt lik Carolas "Gloria"?
Senast redigerad av iclb 2026-01-30 kl. 14:35.
Citera
2026-01-30, 19:12
Medlem
DjPuttes avatar
A-teens kommer gå till final sedan kommer det bli tight, Lerin mannen kommer dyng sist kan man förutse!
Citera
2026-01-30, 19:21
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
A-teens kommer gå till final sedan kommer det bli tight, Lerin mannen kommer dyng sist kan man förutse!

Om det inte blir en Lasse Brandeby och folk röstar på skiten på skoj för att det är den sämsta skiten de nånsin hört. Oavsett kommer folk vara förbannade tror jag för att de kvoterat in Babben(är väl en svensk som skrivit låten). Skulle vara skoj och höra hur juryn resonerat. Det är ju ett hån mot dem som lagt tid och pengar på att komma med i tävlingen med seriösa bidrag.
Citera
2026-01-30, 20:25
Medlem
mensverkets avatar
Läste precis att Gina har fria tyglar när det gäller upplägg osv. Vågar man gissa det blir mkt skämt om Katja Nyberg? Mkt antisemitism? Märkte för övrigt att Svensk media inte firade förintelsedagen så som de brukar! Massa program om överlevande osv dvs.

Nä fy va tråkigt om det blir ett politiskt spektakel. Det enda SVT gör är skapa klyftor i folkhemmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in