Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-01-29, 11:22
Medlem
peterZiipens avatar
Utöver Junior Lenin, som är det sämsta jag någonsin hört, så var det faktiskt en hyfsad nivå på låtarna.

Noll2 har något. Hyfsat unik och de sista sekunderna man hör känns rätt så catchy. Går förmodligen inte vidare, men kan se den klättra upp på Spotify och liknande listor efter att tävlingen är avslutad.

Indras låtskrivare: "Hey chatGPT, gör en kopia av Skyfall, men byt ut orden".
Citera
2026-01-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Utöver Junior Lenin, som är det sämsta jag någonsin hört, så var det faktiskt en hyfsad nivå på låtarna.

Noll2 har något. Hyfsat unik och de sista sekunderna man hör känns rätt så catchy. Går förmodligen inte vidare, men kan se den klättra upp på Spotify och liknande listor efter att tävlingen är avslutad.

Det skrevs att Indras låt är något storslaget, men av det jag har hört, är det inte det.
Citera
2026-01-29, 12:42
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Det skrevs att Indras låt är något storslaget, men av det jag har hört, är det inte det.
Låtarna man direkt tänker på när man hör Indras bidrag är Skyfall och No Time To Die. Storslaget kanske är att ta i, men det låter ändå som en (budgetversion av en) Bond-låt - och det är i alla fall nånting. Och pressbilderna från Indras repetitioner ser riktigt snygga ut. Det kommer nog bli bra när vi får helheten!
Citera
2026-01-29, 12:45
Medlem
Citat:
Låtarna man direkt tänker på när man hör Indras bidrag är Skyfall och No Time To Die. Storslaget kanske är att ta i, men det låter ändå som en (budgetversion av en) Bond-låt - och det är i alla fall nånting. Och pressbilderna från Indras repetitioner ser riktigt snygga ut. Det kommer nog bli bra när vi får helheten!
Det skrevs att om scenshowen är minnesvärd, kan denna skrälla.
Citera
2026-01-29, 14:11
Medlem
peterZiipens avatar
Hela Jacqlines låt finns läckt här:
https://x.com/ESCEurope/status/2016830136495046701
Citera
2026-01-29, 14:44
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Diskning?
Citera
2026-01-29, 15:05
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Diskning?
Tror inte det. Skedde liknande misstag förra året utan att det blev några konsekvenser.

Om jag fattat saken rätt så rör det sig om inkompetens hos skivbolagen. Tanken är att låtarna ska släppas vid midnatt (i kväll), men pga tidszoner så finns det något form av loophole där man ibland kan få tag på låtarna från andra sidan Jorden. Det har precis blivit fredag runt Söderhavet och Nya Zeeland.
Citera
2026-01-29, 17:09
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:

Samma stil som förra gången men det låten va klart bättre. Hon förtjänade att vinna den gången
Citera
2026-01-29, 17:16
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:

Japp Skyfall. Men den var väl ok ändå. Kanske inte själva låten men strålarna lyfter ju skiten. . Den och Jacqline gick väl att lyssna på. Snubben i gult måste vara utvecklingsstörd. Måste de kvotera in babbar varje år som är helt värdelösa?
Citera
2026-01-29, 19:39
Medlem
Snubchurps avatar
Greczula låter som Lyssna till ditt hjärta eller nått från ABBA.

A-teens, kanske kan bli nått i ESC?
Senast redigerad av Snubchurp 2026-01-29 kl. 19:45.
Citera
2026-01-29, 19:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Trodde du överdrev men det var verkligen uselt, kanske det sämsta jag hört på många år i Mello.
Citera
2026-01-30, 06:06
Medlem
Riksreptilens avatar
En del av låtarna har helt klart lågpriskänsla.

Angående direkta pengar så är att arrangera ett nollsummespel enligt Visit Linköping.

https://www.sverigesradio.se/artikel/mello-i-stan-da-raknar-visit-linkoping-med-plus-minus-noll

" För marknadsföring och aktiviteter runt om själva tävlingen räknar Visit Linköping med att lägga nästan 280 000 kronor. Utöver det räknar Anders Thorén, evenemangschef på Visit Linköping, med att kostnaderna tar ut varandra.

”Min uppfattning är att vi kommer att gå plus minus noll”, säger Anders Thorén, evenemangschef på Visit Linköping. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in