Citat:
På vilket sätt menar du att Sofia har utsatt barn för sexuell exploatering? Du blandar bort korten här, alternativt så vet du inte riktigt vad sexuell exploatering betyder.
Jag läser internationell media, främst BBC och CNN, men jag tror du befinner dig i en filterbubbla där folk bryr sig om en svensk prinsessas bakgrund.
Nej om du "inte har källor kvar" så ligger det ju nära till hands att istället lita på de källor som finns som säger att han har en examen.
Jag läser internationell media, främst BBC och CNN, men jag tror du befinner dig i en filterbubbla där folk bryr sig om en svensk prinsessas bakgrund.
Nej om du "inte har källor kvar" så ligger det ju nära till hands att istället lita på de källor som finns som säger att han har en examen.
Jag har aldrig anklagat Sofia för sexuell exploatering av barn. Exakt var har du sett detta? Om det är någon som blandar ihop sina kort är det nog inte jag. Om du inte ser hur illa drottningens syfte med Childhood
rimmar med utvikning och nakna bilder på en medlem i drottningens egen familj vet jag inte mer hur jag ska förklara för dig, men jag kan ju försöka.
Naturligtvis är jag medveten om vad sexuell exploatering är och eftersom jag var med i början när Childhood bildades kan jag väl knappast ha undgått detta ämne, om inte förr.
Att utsätta barn och ungdomar för exploatering sker på flera sätt. Ett av de sätten, som andra människor tjänar pengar på, är att förmå unga att posera nakna eller nästan nakna i verkligheten, på film eller på bild. Det antar jag att du känner till.
Då borde inte en prinsessa i ett så pass upplyst land som Sverige och som säger sig själv värna om unga, bidra med eget dåligt föredöme för just unga och formbara personer. Det basunerar ut att "det är OK att låta sig exponeras naken, för det gör man t.o.m. i det svenska kungahuset." Utomlands kanske inte alla känner till exakt hur kungahuset i just Sverige ser ut men det finns ett stort intresse, tro mig. Dessutom borde väl ungdomar stimuleras att plugga och tjäna pengar på annat sätt än nakenposering och rika män.
Gällande din internationella mediauppfattning, så finns det fler än BBC och CNN.
Som amerikansk-svensk f.d. skribent följer jag också BBC och CNN men även andra newsrooms som The New York Times, Fox News, Daily Mail, People, La Voce di New York, The New York Post, Lawyer-monthly, Newsnation samt några tyska newssajter. Alla de jag nämner har förresten skrivit artiklar om Epsteinaffären och Sofia.
Vad gäller hennes make så tycker jag bara att rätt ska vara rätt. Jag är närstående till en en person med examen från Alnarp. Det var ett ordentligt pluggande, även om man inte är dyslektiker. Men som sagt, jag får ta ditt ord på att prinsen gått ut hela sin utbildning med toppbetyg.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-29 kl. 17:18.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-29 kl. 17:18.