2026-01-30, 00:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gynandromorph
Vad konstigt. Jag har nyligen rökt både thca-buds som diskuterats här och fint röka från Amsterdam och skulle säga att skillnaden är näst intill omärkbar. Men om man däremot går på produkterna med >50% thc-a så kanske det innebär en högre risk för besvikelse. Frågan är väl snarare varför så många här verkar ha som mål att bli så bänga att ni inte kan skilja höger från vänster och sen blir överraskade över att det innebär högre risk för negativa effekter...
Nej, det har du inte alls. Du bara tror att du har rökt riktiga grejer.
Citera
2026-01-30, 00:18
Medlem
gynandromorphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten

Okej, om du säger det så. Jag kanske bara drömde allting
Citera
2026-01-30, 00:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Okej, om du säger det så. Jag kanske bara drömde allting
Förmodligen hittar du bara på, och skriver för att marknadsföra en shop som bara säljer skit.
Citera
2026-01-30, 01:03
Medlem
gynandromorphs avatar
Citat:
Förmodligen hittar du bara på, och skriver för att marknadsföra en shop som bara säljer skit.
Du får tolka det så om du vill. Personligen tycker jag att marknadsföringen på de shops som nämns tenderar att vara något missvisande eller åtminstone kräver en stor del sunt förnuft för att inte bli besviken med produkterna. Detta gäller särskilt de starkare grejerna som oftast verkar för bra för att vara sant medans de mildare produkterna oftast innebär lägre förväntningar och därför mindre risk att känna sig blåst. Jag litar inte fullt ut på någon smokeshop eller annat vinstdrivande företag för den delen.
Citera
2026-01-30, 01:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Du får tolka det så om du vill. Personligen tycker jag att marknadsföringen på de shops som nämns tenderar att vara något missvisande eller åtminstone kräver en stor del sunt förnuft för att inte bli besviken med produkterna. Detta gäller särskilt de starkare grejerna som oftast verkar för bra för att vara sant medans de mildare produkterna oftast innebär lägre förväntningar och därför mindre risk att känna sig blåst. Jag litar inte fullt ut på någon smokeshop eller annat vinstdrivande företag för den delen.
Alltså, jag var sarkastisk och syftade på vad en del konton säger om man råkar ha positiva erfarenheter.
Citera
2026-01-30, 01:09
Medlem
gynandromorphs avatar
Citat:
Alltså, jag var sarkastisk och syftade på vad en del konton säger om man råkar ha positiva erfarenheter.
Jaha hahaha sorry, har lite svårigheter med sarkasm över text. Men mitt förtydligande kvarstår iaf. Peace
Citera
2026-01-30, 01:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jaha hahaha sorry, har lite svårigheter med sarkasm över text. Men mitt förtydligande kvarstår iaf. Peace
Jo, jag håller med. Jag tror att många stirrar sig blinda på procenten.
Citera
2026-01-30, 04:35
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jävla krigande i den här tråden. Jag vill veta om det funkar eller inte?

Jag röker en gång om året när jag är i Holland men skulle gärna göra det någon gång hemma med men känner verkligen ingen som säljer äkta.

Kan man köpa någon preroll eller vape som funkar? Peka mig gärna rätt.
Ja det fungerar. Det är ju thc du får i dig. Jag har rökt hela mitt liv så föredrar att röka joint/pipa framför vape.
Så min rekommendation blir en preroll från valfritt märke. Borde inte skilja sig nämnvärt.
Skulle du tycka att upplevelsen känns för platt så skulle jag rekommendera en blandning av thca/thcx. Tycker det ger en bra allroundkänsla.
Lycka till!
Citera
2026-01-30, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja det fungerar. Det är ju thc du får i dig. Jag har rökt hela mitt liv så föredrar att röka joint/pipa framför vape.
Så min rekommendation blir en preroll från valfritt märke. Borde inte skilja sig nämnvärt.
Skulle du tycka att upplevelsen känns för platt så skulle jag rekommendera en blandning av thca/thcx. Tycker det ger en bra allroundkänsla.
Lycka till!
Blandning mellan thca och thcx är bäst verkligen
Citera
2026-01-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Exakt, för att uppnå ens nära the real deal måste dom ju infusera hampan, med både isolat terpener och övriga cannabinoider, lycka till att hitta det för vanligt pris, isolat funkar ju om man vill göra jointen/bowlen starkare men att köra enbart det är tråkigt. Allt på thca marknaden är bara tråkig hampa med enbart isolat och kanske någon terpen mix men det är inte kvalitet inte ens nära

Måste tillägga att mycket som sålts inte har varit thc-a. Funkar gör det även om det blir tråkigt ganska fort därför jag inte röker det längre då jag blir besviken varje gång, funkar en dag eller två men jävlar vad det slår på om man inte rökt på länge. Kört isolat då jag tycker det har funkat bäst.

De färdiga varianterna har inte funkat på mig men det kan berott på tolerans. Bokstavligen meckat grams jointar och inte hänt mycket alls medans andra säger att det har fungerat men jag vet inte, skit produkter hemsidan finns inte kvar.
Citera
2026-01-30, 13:08
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:

Det här. För den som är inbiten rökare så är det rejäl skillnad på vanlig THC och THC-A.

En sak som jag har riktigt märkt med THC-A som jag vet händer för andra är när man röker mycket av det så blir det som en form av panikångest/känslan av hjärtattack.

Det är skillnad på rus och rus här. Man blir stenad, du blir bäng men inte på samma sätt ifall du nu jämför med den riktiga varan.
Citera
2026-01-30, 13:38
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Blandning mellan thca och thcx är bäst verkligen
Finns det nån som säljer disposable vapes med den kombon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in