2026-01-30, 13:23
Medlem
Ja, börja gå runt i lägenheten/huset naken. Efter det kan du gå naken och knacka på hos grannen.
Till sist när du känner dig bekväm går du med i någon nudistklubb.
2026-01-30, 13:30
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griskotlett
Då har du aldrig träffat en riktig nudist
En naturist, kallade han sig själv.
Hade camping och pratade vitt och brett om hur bra naturism är.
Och hur bra han själv var.

Men det stämde dålig med verkligheten.
Pratade gärna sex och hur damernas buskar såg ut.
2026-01-30, 13:35
Medlem
Citat:
Jag vill bli nudist. Hur gör jag finns det organiserade föreningar i Sverige. Jag är inte ute efter något sexuellt. Utan vill bara vara naken med andra.
Nuförtiden heter det Naturist: Finns föreningar i många delar av landet.
Men just nu är det lågsäsong för utomhusaktiviteter, då få vill gå ut utan kläder så här års.
Men det skall inte vara några större bekymmer att komma i kontakt med en förening.
Sök upp den närmaste via nätet och kontakta dem, jag skulle förvåna mig om det inte blir glada.
Har en kompis som är ordförande i en förening, de har bekymmer med att sköta sin anläggning p.g.a för få aktiva medlemmar.
Sen har jag i omgångar provat, och trivs inte så bra just i Sverige, känns bättre i Grekland. Personligen trivs jag bäst om det är över 25 grader i omgivningstemperatur.
2026-01-30, 14:09
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Men just nu är det lågsäsong för utomhusaktiviteter, då få vill gå ut utan kläder så här års.
Men det skall inte vara några större bekymmer att komma i kontakt med en förening.
Sök upp den närmaste via nätet och kontakta dem, jag skulle förvåna mig om det inte blir glada.
Har en kompis som är ordförande i en förening, de har bekymmer med att sköta sin anläggning p.g.a för få aktiva medlemmar.
Sen har jag i omgångar provat, och trivs inte så bra just i Sverige, känns bättre i Grekland. Personligen trivs jag bäst om det är över 25 grader i omgivningstemperatur.
Finns en massa nudister här i Mjönäs så pk hit är ofta läger osv på sommaren mycket trevligt
2026-01-30, 14:14
Medlem
Haha "naturist".. Varför är det så hemskt att kalla saker för vad det faktistkt är och finna sig i det, egentligen rent generellt men pga tråden blir det riktat? Sedan bör det väl rimligen heta "Nakenist" "nakenist" "näckarian" eller vad som helst relaterat, därefter i offentlig eller privat form. Sånt här kan störa mig för några sekunder då och då.. Ska boka in en tid för att prata om saken med mig själv en vacker dag, studerat psykologi en del så bör räknas som "huvudförståare" eller "runda tings innehållsvetare"
2026-01-30, 14:22
Medlem
Citat:
Menar du inte naturist

Ja! Var jag inte riktigt vaken.,.
2026-01-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab

Skriver trådskaparen att hen vill vara utomhus? Under vintersäsongen hyr klubbar badhus några timmar då och då.
2026-01-30, 14:48
Medlem
sommarlovs avatar
Det finns massor med officiella badstränder, inofficiella också, med lite mera vuxenkaraktär.
Speciellt i Frankrike och Tyskland kan man gå kilometervis längst havsstanden helt näck!

Jag ger mig 17 på att varenda bad i sverige, lite vid sidan av den vanliga stranden, finns folk som samlas för att få vara nakna tillsammans.
2026-01-30, 14:54
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Om man vill bjuda hem naturister, måste man låta dom sitta nakna på min nya soffa?

Är det oartigt att täcka dynorna med ett gammalt lakan?
2026-01-30, 15:05
Medlem
Triremers avatar
Basta på kallbadhus med gemensam bastu?
2026-01-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Om man vill bjuda hem naturister, måste man låta dom sitta nakna på min nya soffa?

Är det oartigt att täcka dynorna med ett gammalt lakan?

Man skulle faktiskt ha gjort en risk kalkyl på det hela, konsultera valfri AI är mitt råd.
2026-01-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag vill också bli nudist, men mestadels av sexuella anledningar.
Jag vill inte ha och göra med hycklare och lögnare som vill låtsas som att det inte har något med sex att göra.

Tack för info då vet vi på fb vad du tror och vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in