2026-01-30, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Man undrar varför man inte drogtestar på hela bunten inom riksdagen men en vanlig knegare som söker arbete på ICA genomgår 10 tester för alkoholmissbruk och droger.

Korruption på hög nivå

Politiker ska inte vara ett jobb utan ett kall, att man är s.k förtroendevald. Nu för tiden ser det såklart inte ut riktigt så utan folk satsar på en politisk karriär för pengar, men tanken var inte sådan från början. Därför skulle en riksdagsman ha en ersättning som motsvarade en lärarlön enligt 1963 riksdagsreform. Det försvann i mitten av 70-talet.

Det går i vilket fall som helst inte jämföra en riksdagspolitiker med en knegare eftersom en knegare är anställd. Det är inte en politiker utan de är valda av folket som de är. Det är upp till väljarna vilka de väljer.
Citera
2026-01-30, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
jag tror också dom har haft ögonen på henne innan detta. hon ser verkligen sliten ut också

Hon har dessutom haft arbetsuppgifter i Riksdagen där hon har kommit i kontakt med poliser av alla de slag. Säkert också poliser som sysslar med narkotika. De poliserna är nog yrkesmän och yrkeskvinnor som kan ana saker och ting bara genom att se på ett ansikte.
Citera
2026-01-30, 07:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag kan inte annat än hålla med dig. Visst förändras vi alla på sju år men det där är faktiskt en remarkabel skillnad. Det är den där grå "ihåligheten" i de nytagna fotona på ansiktet som väcker mina misstankar.

Hon var rent vacker och såg trevlig ut för sju år sedan. Idag skulle jag nog reagera och fundera om jag fick henne till bordsgranne vid en middag. Vad har den kvinnan varit med om?

Mmmm....sedan detta med bilkörningen. Det är som du skriver att man får en känsla av handlingspanik och ökad riskbenägenhet som torde finnas där i bakgrunden.

- Lång helg framför mig. Jag måste ha tag på mer så att jag klarar mig. Tar bilen, det går fortast och har fungerat det senaste halvåret.

Jag kan ärligt säga att när jag såg den ena bilden från 2018 där hon log stort, så fattade jag inte först att det var samma människa. Hon såg så söt och trevlig ut. Ett ansikte med personlighet och värme. Katja nu är som en mask man tar på sig på Halloween. Stirrande, tomma ögon och ett ansikte som har stelnat.

Ja, det brukar vara så med de som missbrukar. Polisen står vid Systembolaget på lördagsförmiddagen för att plocka de som kört fulla dit. För istället för att ta taxi eller uber, så kör de dit själva.

Katja har råd med ta taxi. Och hon bor inte i en avkrok på landet. Ändå valde hon att köra själv. Då är man på väg utför. Då är det inte längre bara ett bruk. Då är man fast.
Citera
2026-01-30, 07:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Fallit i den mänskliga fällan, missbruksförnekelse? Det är inte polisen och Riksdagen som egentligen är problemet för henne.

- Tänk om jag är narkoman? Nej, det kan inte vara så. Jag har jobb, pengar, bostad och barn. Jag kan omöjligen vara narkoman. Jag på behandlingshem? Nej, nej, nej inte behöver jag något sådant.

Däri kan den verkliga skräcken ha sin boning.

Ja, det ingår ju i ett missbruk. Att man förnekar det. Och man vill inte ha vård för man behöver verkligen inte det. Vilket egentligen betyder att man inte vill vara utan det man missbrukar i veckor och månader medan man är på ett hem.
Citera
2026-01-30, 07:28
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66610
Har bevittnat slumpmässigt drogtest på arbetsplats av utvalt antal.så visst sker det.
Har gjorts i antal år faktiskt..
Nu handlade det om då man söker jobb. Att det sker drogtester på arbetsplatser är inget nytt.
För att få komma in som entreprenör på bla kärnkraftverk har det sen 80-talet krävst drogtest
Citera
2026-01-30, 07:30
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag kan ärligt säga att när jag såg den ena bilden från 2018 där hon log stort, så fattade jag inte först att det var samma människa. Hon såg så söt och trevlig ut. Ett ansikte med personlighet och värme. Katja nu är som en mask man tar på sig på Halloween. Stirrande, tomma ögon och ett ansikte som har stelnat.

Ja, det brukar vara så med de som missbrukar. Polisen står vid Systembolaget på lördagsförmiddagen för att plocka de som kört fulla dit. För istället för att ta taxi eller uber, så kör de dit själva.

Katja har råd med ta taxi. Och hon bor inte i en avkrok på landet. Ändå valde hon att köra själv. Då är man på väg utför. Då är det inte längre bara ett bruk. Då är man fast.
Ja jävlar vad sliten hon ser ut idag! Knarkande tär på utseendet helt klart.
Citera
2026-01-30, 07:33
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Narcissist är min enkla förklaring.

Anser sig vara bättre än andra. Står över lagen. Gör aldrig fel. Kan inte ta kritik. Ljuger heller och hittar på. Gaslighting deluxe och så klart offerkofta.

Senast igår gick advokaten ut med att hon förnekar brott trots narkotika i blodprovet.

Förnekar brott är sånt brottslingar säger. Däremot de som inte har begått ett brott säger att de är oskyldiga.

För att vara korrekt så är "förnekar brott" vad advokaten säger, hennes egentliga ordval är inte citerade. Så att göra en analys utifrån eventuella ordval är inte riktigt tillämpligt här.

Med det sagt och innan jag får en pöbel utan läsförståelse efter mig, nej jag tror inte att hon är oskyldig.
Citera
2026-01-30, 07:34
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nu handlade det om då man söker jobb. Att det sker drogtester på arbetsplatser är inget nytt.
För att få komma in som entreprenör på bla kärnkraftverk har det sen 80-talet krävst drogtest
Ja även i samband med rekrytering har det använts i antal år.
På flertalet ftg , urval slumpmässigt
Citera
2026-01-30, 07:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
De lär väl köra en Ludvika i rättegången, någon har drogs henne utan att hon visste.

Ja, det känns ju som att det är det man tänkt dra till med. Men det blir svårt att ro i land tror jag.

Menar hon att personalen på McD tillsatt kokain i hennes cola? Eller att hon hälsat på hos nån som bett henne lukta på en blomma som den personen bestrött med kokain i hemlighet för att sätta dit Katja? Eller det klassiska att hon var på en fest och liksom bara i förbifarten fick i sig kokain när en annan person som satt bredvid henne använde det i smyg?

Nu har hon ju brutit med partiet. Så de har ingen lojalitet mot henne längre. Då kanske det framkommer att man misstänkt nåt, men inte kunnat bevisa det. Eller att nån partimedlem träder fram och berättar om hennes vanor.
Citera
2026-01-30, 07:38
Medlem
Citat:

Katja har råd med ta taxi.

RL har fria taxiresor. Det har varit så. Visserligen bara i tjänsten men när är en RL inte i tjänst?

Taxi har förmodligen sina risker det också. Taxiförarna känner nog till en hel del adresser och skulle kanske väcka än mer intresse hos spanande polis om taxin stannade utanför en känd adress.
Citera
2026-01-30, 07:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
För att vara korrekt så är "förnekar brott" vad advokaten säger, hennes egentliga ordval är inte citerade. Så att göra en analys utifrån eventuella ordval är inte riktigt tillämpligt här.

Med det sagt och innan jag får en pöbel utan läsförståelse efter mig, nej jag tror inte att hon är oskyldig.

Sant. Det har du helt rätt i.

Men hon har väl å andra sidan inte heller sagt att hon är oskyldig när hon fört talan själv? Hon har har inte känt igen sig i beskrivningen. Och liknande. Lite flummigt prat. Och så en hel del offerkofta.
Citera
2026-01-30, 07:42
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66610
Ja även i samband med rekrytering har det använts i antal år.
På flertalet ftg , urval slumpmässigt
Knappast på Ica!
På vissa säkerhetsklassade arbetsplatser förekommet det givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in