2025-12-24, 15:51
Medlem
Har någon uppfattat ålder på den avlidna kvinnan?
Citera
2025-12-24, 17:46
Medlem
Mannen gripen
Mannen, som var kvar i bostaden, greps av polisen misstänkt för mord.

Efter den tekniska undersökningen av bostaden har misstankarna försvagats och beslut tas av åklagare om att pojkvännen ska försättas på fri fot, skriver polisen.

Både mannen och kvinnan är i 40-årsåldern.

Anhöriga är underrättade

Källa expressen
Citera
2025-12-24, 20:42
Medlem
NidarosGnomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiberpalsar
Ja de blir ju lite missvisande att sparregården inte ligger på sparregatan, men att ett annat boende ligger där.... tragiskt hur som helst, på julafton av alla dagar också.

Ja, usch det är tragiskt. Fy fan för att vakna upp på julafton och ens partner är död. Jag hoppas att det är så att det ändå är naturliga orsaker och inte något brott.

Om det är så att pojkvännen är oskyldig så måste det ju vara extra jobbigt att bli anklagad för något sånt, men det vore fel av polisen om de inte tog in pojkvännen.
Citera
2025-12-24, 21:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Måste vara en av tidernas snabbaste rättsmedicinska undersökningar. Men fan vad tragiskt, svårt att tänka sig en sämre julafton. Sambon död OCH några timmar i häktet.

En av grejerna hade ju räckt för att det skulle vara en kass julafton (eller kass dag oavsett).
Citera
2025-12-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Måste vara en av tidernas snabbaste rättsmedicinska undersökningar. Men fan vad tragiskt, svårt att tänka sig en sämre julafton. Sambon död OCH några timmar i häktet.

En av grejerna hade ju räckt för att det skulle vara en kass julafton (eller kass dag oavsett).

Måste röra sig om en översiktlig undersökning där man konstaterat att det inte finns tecken till yttre dödligt våld samtidigt som det kan finnas tecken på genomgången sjukdom och/eller omständigheter såsom anamnes på tungt drogmissbruk eller fynd av narkotika eller nålar i bostaden.

Jag antar att det rör sig om en opioidöverdos. Det finns väl några få fall där partnern har orsakat överdosen men detta får nog antas vara en självorsakad överdos tills dess att motsatsen är bevisad.
Citera
2025-12-25, 09:53
Medlem
NidarosGnomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Måste röra sig om en översiktlig undersökning där man konstaterat att det inte finns tecken till yttre dödligt våld samtidigt som det kan finnas tecken på genomgången sjukdom och/eller omständigheter såsom anamnes på tungt drogmissbruk eller fynd av narkotika eller nålar i bostaden.

Jag antar att det rör sig om en opioidöverdos. Det finns väl några få fall där partnern har orsakat överdosen men detta får nog antas vara en självorsakad överdos tills dess att motsatsen är bevisad.

Antingen det eller att partnern inte har varit hemma och att det verkar stämma enligt vittnen/elektroniska spår. Det kan hända att de hade avskrivit honom helt då dock.

Jag hoppas att det inte var han och jag hoppas att han har nära och kära som kan stötta honom, så han slipper att vara ensam nu över ledigheten.
Citera
2025-12-26, 21:27
Medlem
Ingen som sitter på info vem offret är?
Citera
2026-01-29, 22:15
Medlem
Det har talats om i ett facebookinlägg från efterlyst i kommentarerna där olika personer nämner namnet "J€nny @ndersson" men det kanske inte är samma person?
Senast redigerad av Kyrkoklocka 2026-01-29 kl. 22:27. Anledning: stavfel
Citera
2026-01-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Det har talats om i ett facebookinlägg från efterlyst i kommentarerna där olika personer nämner namnet "J€nny @ndersson" men det kanske inte är samma person?

Det är inte samma person
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in