2025-12-24, 10:22
Medlem
Sesambiffs avatar
En man har larmat SOS 09:56 på julaftonens morgon om en avliden kvinna i Vänersborg.
Kvinnan befann sig i en bostad. Mannen som larmade greps.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=0f33b528-d33c-44a6-8dcf-069cc587b3b1

Var i Vänersborg?
Citera
2025-12-24, 10:37
Moderator
KomissarieBecks avatar
Det blir och avvakta rättsmedicins utlåtande.

Frågan är om det är det första offret för julspriten?
Citera
2025-12-24, 10:38
Medlem
NidarosGnomens avatar
Någonstans i anknytning till den lilla parken vid Sparregatan/Gyllenheimsgatan. Vid pizzeria Castello.

Möjligtvis kopplat till Sparregården? Polisen var där för ett par dagar sedan.
Citera
2025-12-24, 11:04
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Knarkrelaterat?
Citera
2025-12-24, 11:13
Medlem
Kom igen nu alla Vänersborgare.. någon måste ju sett eller hört något.. denna staden är väl inte så stor ändå.. så det måste väl sprida sig något …
Citera
2025-12-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NidarosGnomen
Någonstans i anknytning till den lilla parken vid Sparregatan/Gyllenheimsgatan. Vid pizzeria Castello.

För oss som inte känner till Vänersborg.. vad är Sparregården för ställe..?
Citera
2025-12-24, 11:28
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Uppdatering 10.50

Efter den tekniska undersökningen av bostaden har misstankarna försvagats och beslut tas av åklagare om att pojkvännen ska försättas på fri fot.

polisen.se
Citera
2025-12-24, 12:25
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
För oss som inte känner till Vänersborg.. vad är Sparregården för ställe..?
Från Sparregårdens hemsida:

Vår målgrupp
Sparregårdens målgrupp är ungdomar 12–18 år med:

Psykosociala svårigheter
Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF)
Psykisk ohälsa
Sociala- och relationssvårigheter
Skol -och integrationssvårigheter
Traumaerfarenheter och svårigheter i familj och nätverk
Normbrytande beteende
Citera
2025-12-24, 13:26
Medlem
Citat:

Sparregården ligger ju dock långt därifrån, ute på Restad området. Men de finns ju nåt "träningsboende" vid pizzerian castello för struliga familjer med barn, sen ligger väl även härberget i det området tror jag
Citera
2025-12-24, 13:47
Medlem
Mannen som greps misstänkt för mord är nu släppt på fri fot.

En kvinna har hittats död i en lägenhet i Vänersborg på julaftonsmorgonen. Enligt polisen var det pojkvännen som larmade, och han greps initialt misstänkt för mord.

Men efter en rättsmedicinsk undersökning har han försatts på fri fot.

Larmet inkom klockan 9.56 på onsdagen.

– Vi kommer genomföra en rättsmedicinsk undersökning. Omständigheterna gör att vi inte kan utesluta att hon blivit utsatt för brott, säger Thomas Fuxborg, polisens presstalesperson.

Efter undersökningen var brottsmisstankarna försvagade och pojkvännen försattes på fri fot av åklagare. Anhöriga är underrättade.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kvinna-hittad-dod-i-bostad-i-vansersborg
Citera
2025-12-24, 15:14
Medlem
NidarosGnomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiberpalsar
Sparregården ligger ju dock långt därifrån, ute på Restad området. Men de finns ju nåt "träningsboende" vid pizzerian castello för struliga familjer med barn, sen ligger väl även härberget i det området tror jag

Då är det träningsboendet jag tänker på. Jag har kanske bara kopplat det till gatan och fått för mig att det heter så.

En kompis bor i området och polisen gick och knackade dörr där. Jag är inte jätteinsatt, men jag fick meddelande om det innan det fanns någon info om det ute, så jag litar fullständigt på infon.
Citera
2025-12-24, 15:45
Medlem
Citat:
Då är det träningsboendet jag tänker på. Jag har kanske bara kopplat det till gatan och fått för mig att det heter så.

En kompis bor i området och polisen gick och knackade dörr där. Jag är inte jätteinsatt, men jag fick meddelande om det innan det fanns någon info om det ute, så jag litar fullständigt på infon.
Ja de blir ju lite missvisande att sparregården inte ligger på sparregatan, men att ett annat boende ligger där.... tragiskt hur som helst, på julafton av alla dagar också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in