Citat:
Ursprungligen postat av
Elins92
My kommer bara bli kvinnan som blev styckmördad..inga fina ord om henne inga bilder .ingenting...inga ord från familjen.. förstår att familjen mår dåligt..all respekt.det är fruktansvärt det som hänt
Dina kommentarer i den här tråden är mycket smaklösa. Tänk över det.
My kommer för alltid att vara sin familjs största kärlek, och jag är övertygad om att hon berikade livet för många medan hon levde.
Det som obehagligt överraskade mig är att vissa vloggare/influencers inte ägnade ens en minut av sina vloggar/poddar som släpptes i januari eller under de senare dagarna i december åt att säga några ord om hur chockerade de är över det som hände. Den enda som gjorde ett helt avsnitt om detta var Daphne Dalqvist i sin podcast.
Det värsta är att alla förmodligen redan nu har glömt My – jag menar den breda allmänheten.
Familjen behöver inte dela hennes bilder, eftersom hon hade ett öppet Instagramkonto och vi alla redan har sett hennes bilder och hur vacker och gullig hon var.
Efter en sådan händelse – vad förväntas familjen göra? Gå till TV4 och ge en intervju? De är förmodligen i sådan chock och sorg att de knappt orkar leva.
Det som måste ske är att något strukturellt förändras inom det svenska rättssystemet, eftersom systemet bär ansvar genom att ha släppt en manisk gärningsman fri. Kräver ni som medborgare förändringar?!