2026-01-29, 20:14
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Forskare och biologer är två helt olika särskilda utbildningar.

Poängen är att du bara ord bajsar
Poängen är att det finns experter som resonerar på samma sätt som jag gjorde i inlägg:
(FB) Ateister vs kristna debatt
Måste jag verkligen gå igenom typ 12 olika personer för att till slut hitta en som du finner giltig?
Citera
2026-01-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
"In 1981, Meyer graduated cum laude from Whitworth College, where he received a Bachelor of Science (B.S.) with a double major in physics and earth science.[7] He then was employed at the Atlantic Richfield Company (ARCO) in Dallas from November 1981 to December 1985.[8]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_C._Meyer

Men han är långt ifrån den enda som säger detta.

Ja, som du ser så är han inte biolog?
Citera
2026-01-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Exakt, på liknande sätt överför man information från en gammal dator till en ny dator, så liknelsen med en dator är korrekt. Frågan är om det är någon som har programmerat DNA:t eller har programmeringen och själva systemet som upprätthåller informationen uppkommit genom vind, vatten, blixtar och vulkaner.
DNA är inte programmerat. Det finns i alla levande celler. Hur det först har uppkommit kan jag inte svara på men förmodligen fanns det väl något förstadie till DNA. Kanske självreplikerande bakterier som i något stadie utvecklade en förmåga att två organismer kunde replikera sig till en ny organism och detta barn fick då egenskaper från båda föräldrarna. Nu finns möjligheten till evolution genom att barnet till föräldrarna blir en kombination av de två organismerna med små variationer i kopieringen (mutationer). Ge evolutionen en miljard år och DNA, eller något DNA-liknande koncept utvecklas automatiskt eftersom de bättre mutationerna överlever längre än de sämre mutationerna. Inkl mutationen att lagra instruktionen för egenskaper som ärvs till barnen, dvs DNA.

Varför skapade Gud bakterier och virus inkl sjukdomar?

Varför skapade Gud ens DNA? Det går ju bra enligt er tro att skapa människor med magi dvs DNA är helt onödigt?
Citera
2026-01-29, 20:16
Medlem
Citat:
Poängen är att det finns experter som resonerar på samma sätt som jag gjorde i inlägg:
(FB) Ateister vs kristna debatt
Måste jag verkligen gå igenom typ 12 olika personer för att till slut hitta en som du finner giltig?

Har aldrig bett om någon biolog jag nämnde bara att personen du hänvisade till inte var biolog för jag tror inte earth science är biologi? Det är geovetenskap vet inte vad det har med biologi i sammanhanget att göra.

Och då skickade du en länk till en annan person och skrev att han var biolog iallafall.

Det finns tusentals biologer och forskare i världen skulle nog gå så pass långt att säga att det finns 10 tusentals biologer.
Citera
2026-01-29, 20:16
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Ja, som du ser så är han inte biolog?
I vilket fall så är vi säkra på att DNA är väldigt likt datorkod, och jag kan datorkod så sluta med din attityd nu för nu rör vi oss mot min spelplan.
Citera
2026-01-29, 20:18
Medlem
Citat:
I vilket fall så är vi säkra på att DNA är väldigt likt datorkod, och jag kan datorkod så sluta med din attityd nu för nu rör vi oss mot min spelplan.

Tror inte du vet vad DNA är för något.
Tror inte du kan datorkod heller vet inte men på mitt jobb kallar vi det för programmeringsspråk.

Aldrig hört begreppet datorkod är det någon egen version av assemble?
Citera
2026-01-29, 20:19
Medlem
Citat:
Absolut inte gud skapade inte världen gud skapade ljuset och skuggan.

Han trollade inte fram människan den berättelsen är väldigt detaljerad och förklarar ingående hur gud gjorde.

Njaa det är inte sant heller vi har en teori om hur vi tror att det har gått till men du kan inte veta.
Ljuset kommer från solen. Skugga är när du är skymd från solens strålar.
Solen är en stjärna som har skapats av big bang, inte av någon "Gud".

Berätta gärna mer om din teori som är bättre än de nu gällande vetenskapliga teorierna om människans, jordens, och solens uppkomst.

Obs en teori är inte att du tror på en väldigt gammal bok. Det krävs mycket mer än så för att bilda en vetenskaplig teori.
Citera
2026-01-29, 20:19
Medlem
Citat:

Ja givetvis har du bättre koll på hur evolutionen fungerar än världens samlade evolutionsbiologer.
Citera
2026-01-29, 20:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Tror inte du vet vad DNA är för något.
Tror inte du kan datorkod heller vet inte men på mitt jobb kallar vi det för programmeringsspråk.

Aldrig hört begreppet datorkod är det någon egen version av assemble?
Nej, det är en generell beskrivning som de flesta förstår.
Jag kan halvt läsa assembly. Fast jag är inte expert på det.
Citera
2026-01-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ljuset kommer från solen. Skugga är när du är skymd från solens strålar.
Solen är en stjärna som har skapats av big bang, inte av någon "Gud".

Berätta gärna mer om din teori som är bättre än de nu gällande vetenskapliga teorierna om människans, jordens, och solens uppkomst.

Obs en teori är inte att du tror på en väldigt gammal bok. Det krävs mycket mer än så för att bilda en vetenskaplig teori.

Fast om det inte finns något finns ljuset då?

Du hänvisar till saker som absoluta men jag förstår när du skriver att där tar det slut för dig också du har sett en youtube film och du tycker det låter bra?

Kan du inte visa den matematiska formeln för big bang för den måste ju finnas?
Citera
2026-01-29, 20:23
Medlem
Citat:
Nej, det är en generell beskrivning som de flesta förstår.
Jag kan halvt läsa assembly. Fast jag är inte expert på det.

Var nära på att skriva något dumt där men avstår från att sjunka så lågt.

Jag tror inte du kan något alls tror du saknar formell utbildning helt.
Citera
2026-01-29, 20:23
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Ja givetvis har du bättre koll på hur evolutionen fungerar än världens samlade evolutionsbiologer.
Här har vi en som borde räcka för att visa att jag är inte helt ute och cyklar:
https://www.biola.edu/directory/people/douglas-axe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in