2026-01-29, 19:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Jag gissar att hon inte kommer försöka avsätta regeringen. Däremot kommer hon sannolikt rösta med oppositionen i de fall hon anser det rätt; hon är ju inte längre bunden av partipiskan. Det kan ställa till det för regeringen, men ter sig sannolikt ganska slumpmässigt.
Undrar om hon alls kommer att synas till i riksdagen?
Citera
2026-01-29, 19:26
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Katja Nyberg lämnar Sverigedemokraterna, säger hon till Epoch Times.
https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-jag-lamnar-sverigedemokraterna
Hon kommer däremot inte att lämna sin riksdagsplats.

Undra hur det går att återgå till tjänsten inom polisen, efter att mandatperioden är över?
Polisen lär avskeda henne så fort det bara går.
Citera
2026-01-29, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Jag ger en kram någon som är ledsen eller ångerfull. Hon är respektlös som förnekar och inte lämnar sin plats i riksdagen "kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot". Vem vill ha henne i riksdagen efter att ha kört bil påverkad. Hon kunde ha skadat någons barn....."ska stå upp för rättssäkerhet" ... suck. Om man har problem söker man vård, det gör normalfuntad person.

När man är djupt i missbruket lever man i förnekelse och har inte förmågan att ta ansvar för varken sig själv eller andra. Första steget i tillfrisknandet är insikt, vilket Koks-Katja är så långt ifrån man kan komma. Hon behöver riksdagsarvodet för att ha råd med knarket, för det lär hon fortsätta med länge till.
Citera
2026-01-29, 19:29
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det rimliga borde vara att man åker på narkotikabrott, inte drograttfylla. Drograttfylla är ett luddigt begrepp eftersom man kan köra med både amfetamin och benzo i kroppen lagligt om man har recept, men inte nödvändigtvis säkrare för det.
Det lär nog bli narkotikabrott också då analysen av påsen är klar.....
Citera
2026-01-29, 19:29
Medlem
Är detta en och samma tråd? Egentligen är Katja Nyberg en för mig okänd person fast jag har följt SD flera år.

Denna skandal är värre än "Järnrörsskandalen" för rören svingades aldrig och var dessutom av aluminium.

Järnrörsskandalen tycks också gynnat SD men denna nya skandal ger nog ett hack i den uppåtgående kurvan.

Det är fruktansvärt dumt att ge sig ut och köra bil hög på narkotika och sprit.

Hon har lämnat SD och blir vilde. Vinge säger de rätta orden och Jimmie slipper ta i skiten.
Citera
2026-01-29, 19:31
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varken riksdagen eller talmannen kan avsätta en riksdagsledamot. Inte heller partiet.

Det är enbart vid grova brott som en riksdagsledamot kan avsättas. Vid domen för själva brottet kan domstolen besluta att ledamoten ska fråntas sin riksdagsplats

Tack för klargörandet!
Citera
2026-01-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56

Naturligvis vill Polisen avskeda henne men det finns särskilda regler för sådana ärenden. Det finns trots allt en anställningstrygghet även om man begår brott och man köper ut henne med avgångsvederlag.
Citera
2026-01-29, 19:32
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregerochbengt
2 gram är inte ringa det är av normalgraden och även fängelse enligt praxis
Ja i kombination med grovt drograttfylleri så borde fängelse vara det som väntar...
Citera
2026-01-29, 19:35
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Naturligvis vill Polisen avskeda henne men det finns särskilda regler för sådana ärenden. Det finns trots allt en anställningstrygghet även om man begår brott och man köper ut henne med avgångsvederlag.
Nja det är väl polisens ansvarsnämnd som avgör. Om den säger avsked blir det knappast nåt avgångsvederlag.
Citera
2026-01-29, 19:35
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Undrar om hon alls kommer att synas till i riksdagen?
Nej, det scenariot är nog också mycket troligt.
Citera
2026-01-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Läs på lite nästa gång…

Nu svarade jag på ett inlägg där personen påstod att riksdagen kunde rösta bort ledamoten. Det är inte möjligt. Mycket fult att klippa in ett inlägg rykt ur sitt sammanhang.
Citera
2026-01-29, 19:44
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Inte så lätt, man måste som arbetsledare erbjuda behandling för den som har beroendeproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in