Citat:
Har fyllt 3 garage och tänkte fortsätta expandera men kartan känns liten (Norden, Tyskland, England osv). Vad för karta är värd att skaffa mer?
Har garage i Malmö, Duisburg och Frankfurt just nu.
Köpte en G29. Galet kul med ratt. Ska bara hitta en bra ordning för knapparna också.
Tack för tipset där!
Förresten. Vet du hur man kan zooma färddatorn, tankmätare, farthållare osv, om det går?
Har garage i Malmö, Duisburg och Frankfurt just nu.
Köpte en G29. Galet kul med ratt. Ska bara hitta en bra ordning för knapparna också.
Tack för tipset där!
Förresten. Vet du hur man kan zooma färddatorn, tankmätare, farthållare osv, om det går?
Min knapplayout men jag använder manuell splitväxellåda så vissa saker behövs inte för dig.
Jag utgår från denna och kör med inställningarna nedan. Var några veckor sen jag spelade så minns inte vissa knappar men de används rätt sällan iallafall.
https://www.reddit.com/r/simracing/comments/ixeobd/logitech_g29g923_button_layout_template/?tl=sv#lightbox
1 - Minns ej
2 - Minska motorbroms
3 - Se rakt fram (standard)
4 - Öka motorbroms
7 - Varningsblinkers
8 - Slå på belysning
9 - Minns ej
10 - Används ej
11 - Helljus/halvljus
12 - Handbroms
20 och 21 - Använda spliten för hög/låg på växelspaken
22 - Öka farthållaren
23 - Minska farthållaren
24 - Sätta farthållaren
25 - Koppla bort släp
Korset används för att titta åt olika håll
Paddlarna är blinkers
Jag har även ställt in bilen enligt realistiska förhållanden tagna från en youtube så bilen blir mer ostadig och mer verklig. Kolla exempelvis denna om du är sugen.
https://www.youtube.com/watch?v=rkfXn6-lHc8
Sen finns mängder med DCL att tanka hem om du vill ha det mer verklighetstroget vad det gäller företag i spelen så det blir riktiga namn och även riktiga priser på bränslet.
Finns också DLC som gör ekonomin mer verklighetsanpassad så man inte tjänar enorma pengar för varje körning, jag är nu lvl 25 och har nu börjat få mina första uppdrag där pengen ligger över 100 000SEK. Då kör jag med eget släp ska tilläggas som också ger en viss bonus. Har precis lyckats anställa en chaufför till som har samma problem som dina, kör tomlass hem 90% av gångerna och drar in enormt låga summor på sina resor. Spelet blir mycket tuffare men också roligare.
Har spelat tidigare och har då företag med max antal garage och anställda som går att få och dessutom drar de in runt 7-10 miljoner varje dag så pengarna bara läggs på hög fast man köper det värsta som går att ha till alla. Det blir inte så kul i längden ska tilläggas så därför kör jag nu den tuffare DLC:n.
Lycka till med körandet.