Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
hon kommer få riksdagspension på 80% av arvodet i femton år och det har det gode Tidö precis sett till att höja till 81 400:- i månaden så det går nog ingen nöd på henne.
Iofs får hon mer pengar om hon sitter kvar och hon har ju redan visat att hon inte har någon skam i kroppen.
Alkohol och droger däremot

Ja det tror jag också att hon kommer till att få. Alltså en väldigt bra hög pension efter de där få åren i regeringen eller riksdagen. De där politikerna i Sverige har alltid varit riktigt duktiga på att fixa så att de själva alltid sitter tryggt oavsett vad de hittar på för djävulskap.
Så pengar kommer hon säkert att ha men å andra sidan så kanske hon får säga adjöss till barnen.
Och hon får inget körkort så hon får sätta sig på bussen eller t-banan och åka med de där människorna som hon har själv hjälp till att sätta fast en gång i tiden.
Men jag är helt inne på samma som dig att det verkar finnas liksom två olika skalor eller tabeller en för oss vanliga människor och sedan är för politiker.
Men det är ju tack vare Tidö. Alla andra skall jagas att söka jobb men inte knarkande politiker i deras egna led.
Sedan finns det fortfarande folk som säger att Sverige har låg korruption

Jag försöker alltid förklara att Nej vi har absolut väldigt hög korruption i Sverige och det kallas svågerpolitik plus en massa annat som politikerna har fixat till sig själv.