2026-01-29, 12:48
Avslutad
Det kan ju faktiskt vara så att Lawen innerst inne inte vill vara svensk eller likvärdig, men låter det falla i skuggan. Hälften av befolkningen om inte fler anser att Lawen är svensk och likvärdig men hen väljer att fokusera på andra. Dessutom är det främst lågutbildade som inte har indoktrinerats till att öppna sina hjärtan.
Citera
2026-01-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Född och uppväxt i Sverige räcker inte heller?
Jag tror hon har fel när det gäller att SD ser hennes ursprung som ett problem. Däremot tror jag att en stor del av svenska folket gör det. Att vara uppväxt i Tensta ger dig inte kunskap om Sverige utanför utanförskapsområdena. Om hon blir partiledare för S kommer de att förlora väldigt många röster bland de ursprungliga svenskarna.
Citera
2026-01-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lawen-redar-s-sd-ser-inte-mig-som-svensk-eller-likvardig

Intressant debatt tycker jag. Som liberal ty ker jag att den som så önskar får kalla sig för svensk. Vad säger ni?

Ja vi får hoppas att sds talesperson känner sig svensk
Citera
2026-01-29, 12:55
Medlem
YP4XQs avatar
Hon säger sig vara "Svenskfödd kurd".... Hon väljer alltså när hon vill vara Kurd, Svensk eller Svenskfödd Kurd. När det passar henne. En typisk Kurd

Som studenterna minsann är svenskar... Tills de tar studenten då åker deras utländska flaggor fram. Jävla parasiter.
Citera
2026-01-29, 12:58
Medlem
glockenreins avatar
Skillnad på att ha svenskt medborgarskap och att vara etniskt och/eller kulturellt svensk
Citera
2026-01-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Det är ju precis det som många svärjevänner vill med total assimilation. Alla invandrares högsta strävan ska vara att bli svenskar hela vägen. En ren omöjlighet.
Svensk hela vägen är nog knappast målet när folk kritiserar vissa grupper av invandrare. Det handlar mer om att man ska bete sig på ett respektabelt sätt, inte komma till landet för att utnyttja folkets givmildhet och såklart inte vara kriminell. Tror majoriteten av planetens länder samma extremt låga krav på alla som hälsar på eller tänker flytta dit. Vi pratar en löjligt låg tröskel.
Citera
2026-01-29, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lawen-redar-s-sd-ser-inte-mig-som-svensk-eller-likvardig

Intressant debatt tycker jag. Som liberal ty ker jag att den som så önskar får kalla sig för svensk. Vad säger ni?

Delar Redars uppfattning om SD i denna fråga, SD betraktar henne inte som svensk eller likvärdig.

Med det sagt så tycker jag inte om Redars tvångsblandningsförslag. Jag förstår önsketänkandet här om att göra om Sverige till Singapore (som är en mycket framgångsrik stat som praktiserar tvångsblandning) men det är omöjligt med tanke på mängden analfabeter Sverige tagit emot. Singapore tar bara emot elit som kan bidra med något exceptionellt eller som kan köpa sig in med många miljoner som ska investeras i Singapore.

Sverige bör snarare liberaliseras. Marknadshyror, conceal carry, gated communities bör tillåtas och analfabetsinvandringen hejdas samt tryckas tillbaka.

Den som inte röstar på Tidö 2026 förtjänar tvångsblandning a la (S)-modell.
Senast redigerad av machineman 2026-01-29 kl. 13:41.
Citera
2026-01-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KANGFLAKKA
Det är i syfte att dekonstruera svenskhet/europeiskhet/vithet.

Tänk om man själv skulle agera som Lawen gör mot andra kulturer? Tycker du på riktigt att du har rätt att trycka dig in i Gambiansk, Egpytisk eller Chilensk kultur och att de är sämre människor om du inte får det? Anser du att de behöver berikas av dig? Troligtvis inte.

Jag tror många ser samma trend där alla hatar på vita men samtidigt vill de alla vara vita och ses som vita. Bara vita människor har det överhängande kravet att inte få se olikheter och samtidigt förväntas acceptera allt och alla.

Jag ser knappast kurder som Lawen gråta ut i Kina över att de inte ses som kineser eller att de i afrika blir arga för att de inte ses som afrikaner. De påstår att hudfärg inte spelar roll men ändå måste vissa "blandas upp".

Om en hamster föds i ett stall, är det då en häst?
Vet inte om du ser att jag skriver något som talar emot det du tror är mina åsikter. Läs mitt inlägg med båda ögonen vetja, helst inte kalsonögat.
Citera
2026-01-29, 13:21
Medlem
Citat:
Nu handlar det om Lawen, tror hon talar svenska.
Då får hon ju en rättvis möjlighet att framställa sig som en idiot eller som en intelligent person. Det är faran med att kunna språk.
Citera
2026-01-29, 13:23
Medlem
Tuors avatar
Hon är en blatte. Hon kan givetvis aldrig bli svensk hur mycket hon än vill.

Svensk medborgare kan jag däremot acceptera henne som om hon förtjänar det.
Citera
2026-01-29, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Hon säger sig vara "Svenskfödd kurd".... Hon väljer alltså när hon vill vara Kurd, Svensk eller Svenskfödd Kurd. När det passar henne. En typisk Kurd

Som studenterna minsann är svenskar... Tills de tar studenten då åker deras utländska flaggor fram. Jävla parasiter.

Redar är de facto svenskfödd kurd, dessutom är hon gift med en dansk man.

Mer anpassning kan man knappast begära.

Hennes tvångsblandningsprojekt är däremot icke-applicerbart på Sverige, jag har förklarat varför ovan.
Citera
2026-01-29, 13:28
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Född och uppväxt i Sverige räcker inte heller?
Nej, det är genetiskt såklart. Inget konstigt, bara i väst som vi håller på med sånt här trams.
Skulle jag flytta till Kongo skulle jag, mina barn eller barnbarnsbarn aldrig bli kongoleser. Då man ser en tydlig skillnad från ursprungsbefolkningen.
Det är såhär i varenda annat land på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in