2026-01-29, 11:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosshog
Hur gamla tror du barnen är?

Jag vet faktiskt inte, men efter Katjas snyftvalser på X utgår jag från att de är läskunniga åtminstone, men ändå så hjälplöst osjälvständiga att Katja måste skydda dem.

7-12 år är den mest precisa gissning jag kan ge med den input Katja gett oss.

När barnen blir tonåringar tycker de att föräldrarna är pinsamma vilket som och före 7 års ålder läser de nog inte Riks.

Hur gamla tror du Katjas barn är?
Citera
2026-01-29, 11:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej det gör ju inte de, men finns inga uppgifter på vad snabbtestet reagerade på.
Inga tillförlitliga uppgifter från åklagaren, bara att ett snabbtest reagerat på något.

Aftonslaskens uppgifter är tagen för grov rattfylla tros vara över 1.0 promille!
Aftonslasken: K snabbtestades och resultatet visade positivt för kokain.

K blåste utan att det visade något, åkte till stationen blåste negativt där.
Under skyddsvisitation av hennes tillhörigheter hittas en liten påse okänt innehåll.
Vad jag förstår på åklagaren, snabbtestades påsens innehåll och något reagerade.
Enligt protokoll måste det okända innehållet då skickas på analys.
Även K får lämna blod & urin prover för analys, samt KK omhändertas under tiden.
(Det tar 1 månad att få åklagarens beslut, det vet jag av egen erfarenhet)

Ingen sitter frihetsberövad, inte ens råttan som vållade olyckan, så att Katjas fall behandlas som andra är väl bara i sin ordning.
Citera
2026-01-29, 11:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag är ingen expert, men tydligen ger silicagel positivt utslag för kokain på polisens snabbtest enligt en samlad expertpanel här i tråden.

Däremot verkar de mena att det är ett falskt positivt testresultat.

Jag rekommenderar inte du ska dra i dig en massa silicagel i helgen. Jag tror det finns slemhinnor i näsan som kan bli onödigt torra om du gör det.

Silicagel och kokain är vad jag förstår inte två olika namn för samma substans utan två helt olika "produkter". Expertpanelen här i tråden kan säkert verifiera det jag skriver.

1. Silikagel ger falskt positivt resultat i alla snabbtest enligt expertpanelen i tråden.
2. Kokain ger äkta positivt testresultat i många snabbtest.
3. Silikagel är inte olagligt i sig och har inte samma rusverkan som kokain.
4. Kokain är olagligt och har högre rusverkan än silicagel.
5. Silicagel går att hitta i kläder och accessoarer som fraktats i sjöcontainer, främst från Asien.
6. Kokain går att hitta i sjöcontainrar från främst Sydamerika.
7. Svensk polis står helt handfallna när de hittar påsar med silicagel, då det inte går att skilja dem från zippåsar med kokain.

Jag är ingen expert men åklagaren har inte sagt något om kokain, bara att ett snabbtest reagerade.
Även att innehållet är okänt och därför skickats på analys dvs. det kan vara vad som helst.
Innehållet var okänt, via snabbtestet kan det inte heller fastställa vad påsen innehöll
Citera
2026-01-29, 11:45
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI.SlopeKatt32
Tror också att det att ligger en hund begraven här, någon sorts korruption har hänt såklart där man "slarvat bort" prover eller något.

Så kan det naturligtvis vara (om man gillar konspirationsteorier), men det kan (mer troligt) vara oklara värden, väntan på ett "B-prov", överväganden, tidsutdräkt för överlämnande till den särskilda utredningsavdelningen (som utreder höjdare, misstänkta poliser med flera grannlaga och känsliga ärenbden) - eller helt enkelt dubbel och trippelkoll innan man anser sig kunna släppa det hela.

Betänk att när det handlar om den här typen av ärenden är det precis lika viktigt att visa att a) man är j-gt noga med att undersöka grundligt som att b) hedra principen "oskyldig tills motsatsen bevisas". Det är mycket tänkbart att det är så det ligger till. Har man ordentligt på fötterna, då blir det åtal, har man inte ordentligt på fötterna skall man kunna redovisa att det i så fall inte beror på slapphet eller mygel.
Citera
2026-01-29, 11:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Åklagaren har inte bestämt om han ska väcka åtal!?
Vad är det för skämt, antingen finns det bevis lr inte lr har hon nån hållhake på rättsväsendet?

Katja kom in i riksdagen genom att ligga med Linus Bylund som är Sverigedemokrat. Vem eller vilka inom Regeringen, Polisen, SÄPO eller Justitieutskottet som Katja har legat med efter det är som du säger inte helt utrett.

Om Katja "var" Sverigedemokrat innan hon träffade Linus Bylund är högst oklart.

Vi får lyssna noga på vad Gunnar Strömmer säger och hur han lägger orden på kommande presskonferenser om Katja för att förstå om Katja kanske har legat med självaste justitieministern.
Citera
2026-01-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ja det var nog SD som krävde att regeringen sparkade Katja enligt deras devis "straff före brott".

SD-väljarna gillar Jimmies hårda nypor och det är alltid kul att se den lilla sprattelgubben Uffe göra som dockmästare Jimmie bestämmer.

Tyvärr gäller ju inte SD:s regler för dom själva. Om samma regler gällde dom skulle ju hälften av SD vara utvisade vid det här laget. Men låt oss hoppas att hon är rökt.

Citat:
Jag vet faktiskt inte, men efter Katjas snyftvalser på X utgår jag från att de är läskunniga åtminstone, men ändå så hjälplöst osjälvständiga att Katja måste skydda dem.

7-12 år är den mest precisa gissning jag kan ge med den input Katja gett oss.

När barnen blir tonåringar tycker de att föräldrarna är pinsamma vilket som och före 7 års ålder läser de nog inte Riks.

Hur gamla tror du Katjas barn är?

Den enda som har dragit in hennes barn är ju hon själv. Det har inte stått ngt om hennes barn nånstans 🤷🏽‍♀️
Citera
2026-01-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Konstigt att bli sparkad innan åtal väckts och sanningen med proven intw framkommit än? Dömd på förhand?

Dags för ny klagan via X om att bli dömd i förtid?
Citera
2026-01-29, 12:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag är ingen expert men åklagaren har inte sagt något om kokain, bara att ett snabbtest reagerade.
Även att innehållet är okänt och därför skickats på analys dvs. det kan vara vad som helst.
Innehållet var okänt, via snabbtestet kan det inte heller fastställa vad påsen innehöll
Åklagaren har fått analyssvaren gällande riksdagsledamoten Katja Nyberg (SD) som misstänks för rattfylla.

”Jag har nu fått det analysmaterial som är nödvändigt och kommer därför inom kort att ta ställning till hur jag ska gå vidare med utredningen. Jag kommer i det här skedet inte att berätta resultaten av analyserna och inte heller vilka utredningsåtgärder som blir aktuella”, skriver överåklagare Anders Jakobsson som leder förundersökningen i ett pressmeddelande.
https://nyheter24.se/nyheter/politik/1454740-besked-nara-om-sd-toppen-aklagaren-har-fatt-provsvar
Citera
2026-01-29, 12:06
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Tyvärr gäller ju inte SD:s regler för dom själva. Om samma regler gällde dom skulle ju hälften av SD vara utvisade vid det här laget. Men låt oss hoppas att hon är rökt.

Den enda som har dragit in hennes barn är ju hon själv. Det har inte stått ngt om hennes barn nånstans 🤷🏽‍♀️

Nej det har du rätt i jag har faktiskt inte läst det någonstans angående hennes barn och med tanke på denna kvinnas ålder så måste ju barnen vara något sådär halvgamla ändå så de borde veta lite om inte annat blir de upplysta i skolan om vad deras mamma är misstänkt för.

Därför tycker jag bara det är jäkligt pinsamt att dra upp barnen i det här men den där Katja har ingen som helst moral utan hon kör med precis varje kort hon kan och det är precis som jag sade från första början när började läsa om den här kvinnan att jag får starka psykopat vibbar.

Katja påminner starkt om arbogakvinnan som mördade sina föräldrar eller i varje fall pappan och dränkte den fulla finnen som har hennes make.
Citera
2026-01-29, 12:06
Medlem
Citat:

Hon kanske har labbat fram nån ny och superfin partydrog därute på Värmdö!
Citera
2026-01-29, 12:08
Medlem
Svettigutsugares avatar
Jag måste nog säga också jag tycker att överåklagarens kommentar i tidningen var bland de mest pinsamma han visste inte om han skulle gå vidare och han hade tydligen fått in analysmaterialet?

Ja jag kanske ska bara berätta för det här åklagar att det är jävligt enkelt egentligen antagligen väljer med att åtal eller åtalar man inte det beror ju på att testet visade och det verkar ju inte som att han vill sjunga ut om det.

Jag tycker jag får mer känslorna av att den där överåklagaren håller den där Katja Cola om ryggen. Rädsla för hennes kontakter? Jag tror knappast det beror på rädslan från Sverigedemokraterna med tanke på att de redan har med eller mindre gjort av med henne.

Men sedan att den här kvinnan sitter då menar på att man har karaktär som mördat henne och inte granskat handlingarna det är ju för fan det som vi har gjort i den här tråden och som jag misstänker och i varje fall hoppas att även överåklagaren har gjort om han nu har haft tid för allt helgfirande?
Citera
2026-01-29, 12:09
Medlem
Citat:
Vi får lyssna noga på vad Gunnar Strömmer säger och hur han lägger orden på kommande presskonferenser om Katja för att förstå om Katja kanske har legat med självaste justitieministern.

Ja, lite Staaf-vibbar får man faktiskt. Så inte helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in