2026-01-28, 20:35
Medlem
Vindpinads avatar
Sedan EU-inträdet har jag aldrig fått rösta om någonting. Alla beslut tas bakom slutna dörrar och presenteras senare på en TV-skärm. Massinvandringen, NATO-medlemskapet, transtramset och nu ett frihandelsavtal med Indien vilket kommer innebära en extrem folkförflyttning till Europa.

Jag har inte fått rösta om något av det här. Jag har inte ens fått rösta på Ursula Von Der Leyen som tydligen representerar oss i EU. Alla beslut tas över våra huvuden. Hur i helvete är EU en demokrati?
Citera
2026-01-28, 20:36
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Var du påläst skulle du veta...

Du tänker på att man i Inden har hakkors lite varstans? Om DET är din invändning så vet jag i alla fall vem av oss som inte kan sin historia. Din tomte
Citera
2026-01-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Du tänker på att man i Inden har hakkors lite varstans? Om DET är din invändning så vet jag i alla fall vem av oss som inte kan sin historia. Din tomte
Pajas, om du läser och har IQ över 35 kommer du komma på vilket land jag syftade på.
Citera
2026-01-28, 20:50
Medlem
OriginalSwedess avatar
Jag har sätt filmen Slumdog Millionaire och där badar indier i bajs och amputerar sig frivilligt för att det ger mer klirr i kassan vid tiggeri, på grund av den ökade oskyldighets looken. Så zigenarna i Europa är troligen emot avtalet.

Indien verkar stå nära Ryssland så Ursula kanske kan få ner priset på ryska gas lite och där av hennes glädejetårar.
Citera
2026-01-28, 20:51
Medlem
blobben!!!s avatar
Sjukt att det här inte får mer uppmärksamhet. Indien får alltså arbets-, studie- och familjevisum mot att tyskarna får sälja några fler bilar. Kolla på hur det gick i Kanada. Sverige kommer snart ha hela städer med indisk majoritetsbefolkning. Allt för att stötta tysk bilindustri i några år till.
Citera
2026-01-28, 21:01
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Pajas, om du läser och har IQ över 35 kommer du komma på vilket land jag syftade på.

Tråden handlar ju om handelsavtalet så det måste ju vara något land i EU, Indien, Pakistan eller utsträckt USA, Kanada eller till och med något land i Mercosur.

Verkar som att ett IQ över 50 kväs för att det skall vara mätbart. Känns som du svamlar eller kanske är berusad? Hick!
Citera
2026-01-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Sedan EU-inträdet har jag aldrig fått rösta om någonting. Alla beslut tas bakom slutna dörrar och presenteras senare på en TV-skärm. Massinvandringen, NATO-medlemskapet, transtramset och nu ett frihandelsavtal med Indien vilket kommer innebära en extrem folkförflyttning till Europa.

Jag har inte fått rösta om något av det här. Jag har inte ens fått rösta på Ursula Von Der Leyen som tydligen representerar oss i EU. Alla beslut tas över våra huvuden. Hur i helvete är EU en demokrati?
EU är ingen demokrati i egentlig mening.
En slags representativ oligarki eller auktoritär överbyggnad på enskilda nationer vilka har demokratiskt styrelseskick.
Problemet är att alltför många viktiga frågor beslutas i Bryssel istället för i medlemsstaterna.
Maktmissbruk och korruption är ett faktum numera. EU kommissionen ägnar sig dessutom åt påverkansoperationer på medlemsstaterna.
Bryssel kritiserar t.ex Trump för att lägga sig i Europas politiska landskap men de gör själva likadant.
Jag har inte studerat detaljerna i avtalet med Indien men är verkligen fri rörlighet för arbetskraft inkluderat?
Citera
2026-01-28, 21:30
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
EU är ingen demokrati i egentlig mening.
En slags representativ oligarki eller auktoritär överbyggnad på enskilda nationer vilka har demokratiskt styrelseskick.
Problemet är att alltför många viktiga frågor beslutas i Bryssel istället för i medlemsstaterna.
Maktmissbruk och korruption är ett faktum numera. EU kommissionen ägnar sig dessutom åt påverkansoperationer på medlemsstaterna.
Bryssel kritiserar t.ex Trump för att lägga sig i Europas politiska landskap men de gör själva likadant.
Jag har inte studerat detaljerna i avtalet med Indien men är verkligen fri rörlighet för arbetskraft inkluderat?
Konstigt nog är just invandringen det stora på indiska nyheter. I EU hör man inte ett ord om saken.

https://www.financialexpress.com/india-news/india-eu-fta-europe-to-launch-its-1st-legal-gateway-office-in-india-what-it-means-for-indian-talent/4120717/
Citera
2026-01-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Grejen med Indien är att 95 % av befolkningen är fattiga, men resterande 5% väldigt förmögna... väldigt.. och köper lyxbilar, osv. Precis dom kinserna. 50 miljioner riktigt rika indier är väl ändå helt ok kundgrupp.
Nja ca 500 miljoner indier räknas som medelklass och de motsvarar hela EUs befolkning till antalet.
Men de flesta i denna indiska medelklass skulle klassas som låginkomsttagare som vi ser det.
De som har gott om pengar som motsvarar europeisk medelklass är idag ca 50 miljoner
Grejen är att denna medelklass växer exponentiellt och kommer att nästan dubbleras om 5 år.
Dessutom finns det en stor grupp ca 15 miljoner som är extremt rika dvs överklass.
Indien befinner sig i den fas som Kina var i för 20 år sedan och därför är det viktigt att bedriva handel med landet/subkontinenten.
Citera
2026-01-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Konstigt nog är just invandringen det stora på indiska nyheter. I EU hör man inte ett ord om saken.

https://www.financialexpress.com/india-news/india-eu-fta-europe-to-launch-its-1st-legal-gateway-office-in-india-what-it-means-for-indian-talent/4120717/
Hjälp!
Med tanke på den inkompetens som EU kommissionen brukar lida av så kan detta bli ett direkt hot mot välutbildade européer.
Även avtalet med Mercosur blev klantigt utformat till Europas nackdel.
Citera
2026-01-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!

Handelsavtalet var till stor del en trojansk häst för det som Indien verkligen bryr sig om.
Citera
2026-01-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99

Indien befinner sig i den fas som Kina var i för 20 år sedan och därför är det viktigt att bedriva handel med landet/subkontinenten.

Handel är bra och självklart. Det som är vansinnet här är att öppna dörrarna för en omfattande invandring av indiska medborgare till Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in