Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Sedan EU-inträdet har jag aldrig fått rösta om någonting. Alla beslut tas bakom slutna dörrar och presenteras senare på en TV-skärm. Massinvandringen, NATO-medlemskapet, transtramset och nu ett frihandelsavtal med Indien vilket kommer innebära en extrem folkförflyttning till Europa.
Jag har inte fått rösta om något av det här. Jag har inte ens fått rösta på Ursula Von Der Leyen som tydligen representerar oss i EU. Alla beslut tas över våra huvuden. Hur i helvete är EU en demokrati?
EU är ingen demokrati i egentlig mening.
En slags representativ oligarki eller auktoritär överbyggnad på enskilda nationer vilka har demokratiskt styrelseskick.
Problemet är att alltför många viktiga frågor beslutas i Bryssel istället för i medlemsstaterna.
Maktmissbruk och korruption är ett faktum numera. EU kommissionen ägnar sig dessutom åt påverkansoperationer på medlemsstaterna.
Bryssel kritiserar t.ex Trump för att lägga sig i Europas politiska landskap men de gör själva likadant.
Jag har inte studerat detaljerna i avtalet med Indien men är verkligen fri rörlighet för arbetskraft inkluderat?