Citat:
Ursprungligen postat av
surkorv
Ja hur ska de ens skydda sig eftersom inga preventivmedel fungerar för henne? Märkligt att hon överhuvudtaget får igenom denna ”operation” när hon uttrycker sig som hon gör om fler barn. Nu försvinner väl den storyn om 3.. 2… 1.
Jag tror att när ingreppet kom på tal så var H helt med på det men nu efter alla dessa veckor som gått så har hon hunnit fundera både en och två och 100 ggr på vilket beslut som igentligen är det rätta. Det har tagit så långtid sen beslutet gjordes att hon hunnit börja tvivla även om hon inte klart och tydligt har sagt det. Det rätta tror jag är att hon/de faktiskt ska ta sig en riktig funderare på om det verkligen är rätt beslut just NU. Jag var i Hannas ålder när jag gjorde en hysterektomi och vet hur H känner sig ang det där med att så definitivt veta att det är omöjligt att skaffa fler barn. Det kändes otroligt jobbigt trots att jag visste att jag var klar med graviditet och bebisar.
En steriilisering på H vore ju absolut det bästa för att helt utesluta en ofrivillig graviditet om hon nu väljer att genomföra ingreppet.