2026-01-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Hon känns inte alls 110% säker på att ”operationen” är rätt. Tror nog hon vill ha fler barn

Har sagt från sekunden ”operationen” nämndes att det inte kommer bli av. Hon bara velar och detta är bara ett ytterligare content för henne
Citera
2026-01-28, 15:53
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Kan det vara så att Hanna vill ha fler barn men Kebaben bromsar? Han inser kanske att hon inte skulle klara av fler barn och att ansvaret kommer ligga på honom?
Så kan det ju absolut vara.

Och i och med att hon fortsätter att säga att det är RÄTT BESLUT inser man ju att hon ändå tvivlar.
Citera
2026-01-28, 15:55
Medlem
Bloggbevakning har skrivit om H igen
Citera
2026-01-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Ja hur ska de ens skydda sig eftersom inga preventivmedel fungerar för henne? Märkligt att hon överhuvudtaget får igenom denna ”operation” när hon uttrycker sig som hon gör om fler barn. Nu försvinner väl den storyn om 3.. 2… 1.
Jag tror att när ingreppet kom på tal så var H helt med på det men nu efter alla dessa veckor som gått så har hon hunnit fundera både en och två och 100 ggr på vilket beslut som igentligen är det rätta. Det har tagit så långtid sen beslutet gjordes att hon hunnit börja tvivla även om hon inte klart och tydligt har sagt det. Det rätta tror jag är att hon/de faktiskt ska ta sig en riktig funderare på om det verkligen är rätt beslut just NU. Jag var i Hannas ålder när jag gjorde en hysterektomi och vet hur H känner sig ang det där med att så definitivt veta att det är omöjligt att skaffa fler barn. Det kändes otroligt jobbigt trots att jag visste att jag var klar med graviditet och bebisar.
En steriilisering på H vore ju absolut det bästa för att helt utesluta en ofrivillig graviditet om hon nu väljer att genomföra ingreppet.
Citera
2026-01-28, 16:35
Medlem
Jaha, så nu ska man skämmas om man äter ”vanligt” godis?
Ibland kan jag bli så trött på influencers och saker som de slänger ur sig på sina stora plattformar, utan att tänka längre än näsan räcker.
Om det nu är så att DU förknippar ”vanligt” godis med känslor av skam – behåll dem då för dig själv.
Det finns ingen anledning att plantera sådana känslor hos följarna, för att få dem att börja fundera på om de borde skämmas över sin skål med godis.
Nej, det är inte nyttigt att äta godis varje dag, men det är det heller ingen som påstår, men att förknippa en helt vanlig skål med godis till känslor av skam och att man gör någonting fel om man äter det är ren idioti.

Om ditt budskap kräver att andra ska känna skam för att du ska känna dig hälsosam, då är det inte hälsa du sysslar med.
Det är kontroll. En skål godis är fortfarande bara en skål godis. Skammen är det enda som är onödigt här, och om Hanna känner skam för en skål med godis så får det stå för henne, men sluta upp med att projicera den på följarna.
Eller på ditt barn. Jag undrar om Hanna lär sitt barn att den korrekta känslan när man äter godis är skam?

Bloggbevakning idag
Citera
2026-01-28, 17:10
Medlem
Kan hon inte sluta älta?! Ingen bryr sig om hennes uttjatade ablation.
Citera
2026-01-28, 18:05
Medlem
Och genomtråkiga inlägg idag… igen. Händer ju nada i hennes liv förutom sjukdomar, symtom o shopping. De tre S:n i livet! Förutom byn hon bor i. Blir ju 5 st S faktiskt 😎
Citera
2026-01-28, 18:05
Medlem
FruKrokodils avatar
Brukar gilla BBs inlägg om Hanna men detta var rätt ointressant.
Finns tusen andra saker som är viktigare att ta upp gällande denna trötta influenser, tex hur långt ska man egentligen stötta en person som enbart är offentlig för att tjäna pengar på samarbeten.
Hanna mår ju inte bra av offentligheten/har blivit folkskygg och det börjar drabba hennes dotter som även hon blir isolerad.
Jag tycker det är riktigt sorgligt.
Citera
2026-01-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Jaha, så nu ska man skämmas om man äter ”vanligt” godis?
Ibland kan jag bli så trött på influencers och saker som de slänger ur sig på sina stora plattformar, utan att tänka längre än näsan räcker.
Om det nu är så att DU förknippar ”vanligt” godis med känslor av skam – behåll dem då för dig själv.
Det finns ingen anledning att plantera sådana känslor hos följarna, för att få dem att börja fundera på om de borde skämmas över sin skål med godis.
Nej, det är inte nyttigt att äta godis varje dag, men det är det heller ingen som påstår, men att förknippa en helt vanlig skål med godis till känslor av skam och att man gör någonting fel om man äter det är ren idioti.

Om ditt budskap kräver att andra ska känna skam för att du ska känna dig hälsosam, då är det inte hälsa du sysslar med.
Det är kontroll. En skål godis är fortfarande bara en skål godis. Skammen är det enda som är onödigt här, och om Hanna känner skam för en skål med godis så får det stå för henne, men sluta upp med att projicera den på följarna.
Eller på ditt barn. Jag undrar om Hanna lär sitt barn att den korrekta känslan när man äter godis är skam?

Bloggbevakning idag

Tycker det var bra skrivet. Hanna tänker verkligen aldrig längre än vad näsan räcker, trots att det är hennes jobb att ha en tanke bakom det hon säger och hur det påverkar hennes följare
Citera
2026-01-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Brukar gilla BBs inlägg om Hanna men detta var rätt ointressant.
Finns tusen andra saker som är viktigare att ta upp gällande denna trötta influenser, tex hur långt ska man egentligen stötta en person som enbart är offentlig för att tjäna pengar på samarbeten.
Hanna mår ju inte bra av offentligheten/har blivit folkskygg och det börjar drabba hennes dotter som även hon blir isolerad.
Jag tycker det är riktigt sorgligt.

Håller verkligen med. Det finns många fler problematiska saker med Hanna än hennes godisätande.
Citera
2026-01-28, 19:30
Avslutad
Väldigt märkligt att inte prova ivf om man nu har ett embryo kvar. Det är såklart frivilligt men tanke på att de kämpade såå länge med att försöka få barn och betalade för förvaring av embryot så undrar man hur hon kan tänkas sig vara klar med barn?? Borde man inte provat innan man bestämde sig för att göra en endometrieablation.
Citera
2026-01-28, 19:31
Medlem
Ja. H behöver jobba med/på sig själv - röra på sig dagligen, ha ett socialt IRL sammanhang, tänka på kosten eftersom hon tidigare varit överviktig (om man nu missat det)…sen vore det ju topp med ett samtalsstöd för att bena ut det som går runt i huvudet. Prova det en sissodär tre månader så får vi se hur det känns.
H:s liv är så innehållslöst så hon känner efter för mycket. Det är inte friskt.
Hon har ju släkt som kanske påpekar och säger vad hon bör göra, men av det man sett så verkar hon inte klara av kritik för 5 öre, släkten har väl gett upp, tyvärr och bra verkar hon inte heller må. Ja, det är tragiskt nu när hon lever i sin ”nyp-mig-dröm” trots forsränningsmensen.
Nä, hon borde verkligen ta tag i sitt liv o sluta FLY!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in