2026-01-28, 11:24
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daligt
Jo, jag sade det att det är polisen som yrkar på provtagningar och sådant från statlig regi och inte domstolarna själva.

Så du poängterar egentligen bara att polisen är den organisation som utreder? Ok.
Citera
2026-01-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Jaså, inte!?

När eventuell dom faller ska det väl stå i domen vad man är dömd för!?

Alkohol/narkotika!?
Hon är körd oavsett. Frågor på det?
Citera
2026-01-28, 13:04
Medlem
Varför kan man inte lägga fram ett åtal på henne NU och sedan undersöka förgreningarna?

Jag såg på nyheterna att SVT slår tillbaka genom att dra fram grova ekobrott på S-politiker uppe i tassemarkerna

men det är klart att Katja kom närmare maktens centrum och det är inte bra alls.

Därför tycker jag att ärendet brådskar, sätt en eldgaffel i baken på åklagaren.
Citera
2026-01-28, 14:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför kan man inte lägga fram ett åtal på henne NU och sedan undersöka förgreningarna?

Jag såg på nyheterna att SVT slår tillbaka genom att dra fram grova ekobrott på S-politiker uppe i tassemarkerna

men det är klart att Katja kom närmare maktens centrum och det är inte bra alls.

Därför tycker jag att ärendet brådskar, sätt en eldgaffel i baken på åklagaren.

Man vill väl va säker på att man vet hur mycket man vill åtala innan man skickar iväg ärendet.

Drograttfylla och narkotikabrott verkar man ju ha.
Ska hon åtalas för vårdslöshet med sin befattning inom rättsväsendet? Korruption?
Var fick hon kokainet ifrån? Det kan man kanske bara kunna börja dra resurser och nysta i på allvar när man väl fått det bekräftat att det var kokain. Hur väl känner hon dom hon köpte kolan av, va har dom för kontakter som skulle kunna vara intresserade av att ha en nära kund högt upp inom politiken och rättsväsendet?

Lite av en mardröm att få detta ärendet på bordet som sagt.
Citera
2026-01-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Dom säger väll att proverna inte är färdiga.
Vilket är extremt märkligt, då det i segast laget tar 2 veckor.

Så nått är ju märkligt här

Jag har för mig att jag läst att proverna är klara men att de inte släppt informationen på grund av rättsärendet.
Citera
2026-01-28, 14:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Dom säger väll att proverna inte är färdiga.
Vilket är extremt märkligt, då det i segast laget tar 2 veckor.

Så nått är ju märkligt här

Om besked kommer i slutet av nästa vecka (vilket åklagaren sa för ett par dagar sedan), så har handläggningen tagit en månad (fram till avgörandet om det ska åtalas eller ej).
Citera
2026-01-28, 14:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Jag har för mig att jag läst att proverna är klara men att de inte släppt informationen på grund av rättsärendet.
Kanske de gömmer sig bakom "förundersökningssekretessen" för att hindra att Katja blir dömd i förtid av folkdomstolen och lynchad?

Fegt att inte genomföra förundersökningen inför öppen ridå faktiskt. Många här klagar faktiskt på detta och då borde åklagaren lyssna och vara mer följsam.
Citera
2026-01-28, 14:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om besked kommer i slutet av nästa vecka (vilket åklagaren sa för ett par dagar sedan), så har handläggningen tagit en månad (fram till avgörandet om det ska åtalas eller ej).
Det låter väl inte som en helt orimlig tid? Eller borde man först döma Katja i domstol och sedan ta reda på om det finns några bevis?

SD tycker man kan döma utan att krångla till det med bevis och förhör. Då skulle Katja slippa gå ut och tycka synd om sina barn på X.
Citera
2026-01-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, vi gillar säkra källor. Skribenten med 8 inlägg som skrev om slilicapåsar i tråden hade en egen variant på "säkra källor". Hen blev väldigt tyst dock.

Hur menar du att en persons trovärdigheten speglas i antalet inlägg? Oavsett vad som stämmer i detta fallet så känns varken din ton eller ditt spam i tråden som något som ökar ditt förtroendekapital heller.

Det är knappast konstigt att folk letar alternativa förklaringar till varför åklagaren fortsatt inte väckt åtal när provsvaren är klara, om de nu är positiva.
Citera
2026-01-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillDuSmakaEnKaka
Hur menar du att en persons trovärdigheten speglas i antalet inlägg? Oavsett vad som stämmer i detta fallet så känns varken din ton eller ditt spam i tråden som något som ökar ditt förtroendekapital heller.

Det är knappast konstigt att folk letar alternativa förklaringar till varför åklagaren fortsatt inte väckt åtal när provsvaren är klara, om de nu är positiva.
Håller med, den nya kanske kom in för den har information som anses viktigt att delge och inte engagerar sig där man inte har något att tillföra, som "vissa".
Citera
2026-01-28, 15:27
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillDuSmakaEnKaka

Jag vet inte om du inte har läst det här med personen som du försvarar gick in här i tråden och påstod han hade säkra källor inom polisen eller advokaten eller åklagaren.
Och med tanke på då det låga antalet meddelande så fick jag också känslan att det här var en person som trollade eller bara vill jävlas.

Annars kan jag hålla med dig faktiskt jag brukar också tycker det är löjligt när folk sitter och tittar på hur många meddelanden man har eller hur länge man har varit medlem för man kan faktiskt ha fler än ett medlemskap.

Men jag måste också få lov att säga att jag håller med moderatorn här ovan i tråden att det har bara tagit en månad och det är faktiskt ganska ynkligt arbetat av både polisen och laboratoriet.
Jag vet inte om det stämmer att det är någon slags sekretess över det här på grund av att Katja har jobbat inom den mystiska avdelningen av polisen men nu är det så att hon är politiker och vad då är hon inte längre någon skyddad snut längre.
Citera
2026-01-28, 16:58
Medlem
Åklagaren nämnde någonting om att provsvar kan visa fel och behöver kontrolleras. Måste vara därför det dröjer med besked från åklagaren. Men pulver i en påse borde vara lätt att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in