Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,05%
1133 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,86%
212 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,67%
102 röster
Vet ej/Annat
5,42%
83 röster
2026-01-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Det här är teaterretorik, ”deal” är Trumps favorit-buzzword.
I verkliga fallet har den islamiska republiken redan hotat Trump till livet. Innerst inne är Trump riktigt skitnödig.

Jag ser det här hela som en rökridå.
Ingen vill ha dem kvar, the persiska folket vill inte ha dem, de vill att allt ska bort, alla spår av deras terroristiska regim, deras konstitution och styre, det ska bort.

Trump kommer inte låta dem vara kvar och bli mellanmjölk i tio år för att sen bli brutala och visa sitt rätta ansikte igen.

Det är bara krigsretorik vi ser.

När det gäller Venezuela var ju "dealen" att USAs får deras olja. Finns rätt mycket olja i Iran också...
Citera
2026-01-28, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
När det gäller Venezuela var ju "dealen" att USAs får deras olja. Finns rätt mycket olja i Iran också...

Har du inte hängt med ordentligt?
Venezuela hade olja men deras fattigdom var och är fortfarande ENORM.

Mullorna nu, ger bort oljan gratis till Kina, ger inget till folket, det finns inget vatten, det finns ingen mat, deras pengar har inget värde, det är billigare att torka röven med Irans valuta än att köpa toapapper för dem.

Alla tillgångar går till getknullarmullorna och proxyterroristgrupper, istället för till folket.

Man får inget här i livet, du behöver inte berätta för mig om naturtillgångarna i mitt hemland, bitch please.

Du kan liksom inte veta mycket om persiska folket, det här är ägarna till EBay och Uber, halva Silicon Valley ägs av Iranier, det finns en plan att bygga upp landet och återinvestera.
Jag tror att du förhastade dig i att snabbt gå på ”olja” spåret. 🤤
Citera
2026-01-28, 13:33
Avstängd
Trump, TSOCIAL, nyss.

Citat:
A massive Armada is heading to Iran. It is moving quickly, with great power, enthusiasm, and purpose. It is a larger fleet, headed by the great Aircraft Carrier Abraham Lincoln, than that sent to Venezuela.
Like with Venezuela, it is, ready, willing, and able to rapidly fulfill its mission, with speed and violence, if necessary.
Hopefully Iran will quickly “Come to the Table” and negotiate a fair and equitable deal - NO NUCLEAR WEAPONS - one that is good for all parties. Time is running out, it is truly of the essence! As I told Iran once before, MAKE A DEAL!
They didn’t, and there was “Operation Midnight Hammer,” a major destruction of Iran. The next attack will be far worse! Don’t make that happen again. Thank you for your attention to this matter! President DONALD J. TRUMP
Citera
2026-01-28, 13:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Trump, TSOCIAL, nyss.

Iran måste känna sig jävligt pressade nu när trump skickar en sån stor flotta dit. Deras undergång är nära nu.
Citera
2026-01-28, 13:54
Medlem
Mistyarrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Iran måste känna sig jävligt pressade nu när trump skickar en sån stor flotta dit. Deras undergång är nära nu.

NÄ!

För Trump tänker bara pengar!

Om regimen gör en deal om oljan vilket jag misstänker så kan Islamistiska regimen tråkigt nog sitta kvar och på sikt göra Sverige också till Islamsk diktaturstat tillsmammans med dom röd-gröna partierna efterrsom världskalifatet är det ultimata målet och samma som Hitler tänkte!

Pengar och makt är tydligare viktigare än demokrati men vi få se vad den Nazistiska Islamska regimen väljer!
Senast redigerad av Mistyarrow 2026-01-28 kl. 13:59.
Citera
2026-01-28, 13:57
Medlem
okok1s avatar
Finns det siffror på antal båtar/plan? Eller de kanske håller sånt hemligt?
Citera
2026-01-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är en hangarfartygsgrupp centrerad kring USS Abraham Lincoln, Trump drar i vanlig ordning på med hyperbolspråk när han talar om "a Great Armada".
Citera
2026-01-28, 15:56
Medlem
Citat:
Har du inte hängt med ordentligt?
Venezuela hade olja men deras fattigdom var och är fortfarande ENORM.

Mullorna nu, ger bort oljan gratis till Kina, ger inget till folket, det finns inget vatten, det finns ingen mat, deras pengar har inget värde, det är billigare att torka röven med Irans valuta än att köpa toapapper för dem.

Alla tillgångar går till getknullarmullorna och proxyterroristgrupper, istället för till folket.

Man får inget här i livet, du behöver inte berätta för mig om naturtillgångarna i mitt hemland, bitch please.

Du kan liksom inte veta mycket om persiska folket, det här är ägarna till EBay och Uber, halva Silicon Valley ägs av Iranier, det finns en plan att bygga upp landet och återinvestera.
Jag tror att du förhastade dig i att snabbt gå på ”olja” spåret. 🤤

Jag pratade om vad Trump ser som en "deal". I alla grejer han gör utomlands verkar det viktigaste vara vad han kan plocka hem till USA och att det är det som han ser som en "deal". I Venezuela var det olja, i Ukraina och Grönland mineraler, i Gaza enorma byggnadskontrakt. Övriga frågor - mänskliga rättigheter, lokalbefolkningen, osv - är bara bakgrundsbrus.
Citera
2026-01-28, 16:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Jag pratade om vad Trump ser som en "deal". I alla grejer han gör utomlands verkar det viktigaste vara vad han kan plocka hem till USA och att det är det som han ser som en "deal". I Venezuela var det olja, i Ukraina och Grönland mineraler, i Gaza enorma byggnadskontrakt. Övriga frågor - mänskliga rättigheter, lokalbefolkningen, osv - är bara bakgrundsbrus.

Du har fel.
Citera
2026-01-28, 17:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Detta var vad vi visste för några dagar sen, efter det så har Trump uttalat sig igen om att det är ytterligare Armada som är på väg så bilden är inte högaktuell, men vi vet inte exakt vad som finns där nere nu.

Ordentliga lastfartyg flyger fram och tillbaka och lastar ur.
Det finns också viss teknologi som vi inte vet om än, den där teknologin som användes i Venezuela är ju riktigt intressant faktiskt.

https://ibb.co/tPvX0pJJ

https://youtu.be/iLNNK5aueW0?si=hoHSh8cCSsbltx5U

Ca 50k ”troups” (kanske 20k mer med den nya ”Armadan”)

I dagarna har Frankrike visat vissa förändringar i sin armé, viss retorik har blivit skarpare av Tyskland, britterna är redan på G.
Citera
2026-01-28, 18:10
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Jag blir nedstämd av att Trump vill förhandla med mördarregimen och att de själva (naturligtvis) säger sig vilja förhandla. Ska det bara bli ett nytt kärnavtal, regimen sitter kvar, sanktioner lättas (så kleptokraterna blir ännu rikare) och folket fortsatt hålls gisslan. De kanske får lite mat på sin höjd, men ingen frihet.

Enda positiva idag är att Tysklands förbundskansler sagt att regimen måste försvinna (ungefär). Att USA ska hålla en stor militärövning i området, tja. Jag hoppas faktiskt att någon gör ett litet misstag någonstans och att Iran överreagerar, så att krig utbryter. Annars ser jag bara fortsatt mörker nu.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2026-01-28 kl. 18:15.
Citera
2026-01-28, 18:22
Medlem
Än en gång har islam misslyckats. Dags för USA att gå in och rensa hus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in